Jan 8, 2010

.rentetan dari peristiwa kelmarin

Selamat siang semua.

Sejak mas kahwin naik harga ni, ramai kecoh kan? Ni aku ada jumpa list harga mas kahwin dekat Facebook. Aku tengok dekat gambar ni tag dia beratus-ratus, semua lelaki. Sebagai panduan semua ummah kot.



Sumber : Jabatan Kemajuan Islam Malaysia daerah Facebook.

Yang aku pelik, kenapa ada setengah negeri anak dara dengan janda ada beza?

Anak dara tu, comfirm dara ke?

Kalau aku lah, harga janda patut lagi mahal. Sebab janda banyak pengalaman. Mengikut kata-kata pujangga masyarakat dahulu kala, jauh perjalanan, luas pemandangan. Janda mesti tau posisi terbaik, jadi kita rilex saja semua dia yang buat. Heh.

Aku nak cari janda Nogori la pas ni. Baru RM12 beb. Nak cari ramai-ramai pun tadahal lah. Harga umpama membeli sekotak Dunhill 20 pack merah saja.

Aku menulis sambil teringat malam pertama aku dengan suamiku, Kemai. Ahad ni birthday dia. Aku bagi dia hadiah apa eh? Cukup tak dengan waktu malam yang penuh romantis dan erotika? Atau aku perlu mengembalikan zaman remaja dengan menempek Ayuzip Dengan Ekstrak Manjakani?

Agak-agak Rozita Che Wan orang Nogori tak weh?

31 journeyed together:

chenta said...

johor gak murah..huhuuhu

|.a.r.i.e.z.a.| said...

hahaha baik carik kt negeri yg 'tidak ditetapkan' tu hahhaa.. kasi seposen pun sah :p

Daffodil D said...

ha ha. senget. sape nak beli aku ni weh? ha ha

Ibu Ammar said...

johor n pahang murah..22.50 sen je

Anonymous said...

nape sultan mahal?
manusia kan semua sama taraf.
huuhh.
tak aci.


wahaha

QASEH ALYN said...

hai...diorng bt list cm tue...cm nk jual barng je..ape daaa....

faizal said...

-Anak dara tu, comfirm dara ke?-

ayat menyengat tu..haha

Lala said...

my 1st visit....
my 1st komen...
hurm...mahal gile anak sultan punye mas kawin...

[z@ck] said...

rozita che wan org Kedah la sengal..
hahaha

lel said...

hahaha
tau nak jimat ja
pastu rilex

saiful mohamed said...

rozita che wan org mane...

Nurul Huda Rahim said...

yes. nasib baek aku org selangor. tak. rozita org kedah. tak ditetapkan. kau g minang dia sekarang. 5 sen pn boleh. haha.

Nurul Huda Rahim said...

eh tetbe aku rasa dia org penang. ah lantak la. kau google la sendiri biodata dia! hehe.

greenhall said...

rozita org kedah bro. haha..



*keja gomen langsung xmencabar otak!

Rara said...

ank dara tu knfirm dara ke?

itu kne pndai carik ar beb..

Huda Luna said...

haiyoooo

mas kawen ni dari zaman rasulullah dah ade

cume kt msia ni yg ngade2 sikit

lumut said...

hahaha..cam bangang entry ko neh sigg..tp aku sokong bab janda byk pengalaman..cume dah longgar bak kate bibie.haha

enyheartsdiamond said...

rozita org kedah..

Yuki Yusuf said...

anak dara tu confirm dara ke??
susah2 sangat lu ambik janda terus
tak payah pikir soal dara

Cheese Monster said...

CARI JANDA KEDAH LA. BUAT BASUH BAJU KE. HARGA PUN TAK TATAP. AYAT2 MANIS, BOLEH FREE OK APE.

yatee 'yosh' yakuza said...

rozita che wan orang kedah!

Ainee Cumi said...

ko keje nak jimat je kan?

Unknown said...

wei, tolong print besar macam poster utk aku.
aku nak tepek sebelah poster waktu solat 2010.
nak buat rujukan.

Unknown said...

ehh cop.aku blur je bab kawen2 ni. die ikot tmpt lahir pmpn tu or tmpt menetap?huhuh.
kalo ikut tmpt lahir,perak-101.
kalo tmpt menetap,selangor-300. hehh. pastu selangor tu byk lak cbg. puteri2 hape2 tah. hohohoh.

aemy said...

klau aku asal tmpat x tetap harga 2 patot letak riban2...
rasa2 cam bagus je kan... hahaha..
apsal janda n dara beza ek?

jhr xde lak beza..,
huhu.., dasar tol!.

dilot said...

mmm..maybe sebab janda ke dara...manusia jugak kan...jadi sama jela kot..takde beza..

chokio_nia said...

eh??da tukar comment style??hurmm lame sungguh aku tak dtg cni..huhu
btw aku org bukan dr negeri smbilan..haha

mr.panda said...

heh. kedah perlis kelate ganu singgit pun leh. kata tak ditetapkan. haha. btw, uitm shah alam sangat "indah"

x-po said...

beruntung aku org klntn..yg tak mementingkan duniawi smata2..haha

miss lolly a.k.a luvfareda said...

MIAHAHAHA.

kelantan tidak dtetapkan ?

maknanya

nak mintak 5 gibu pom boleh larrr.

JIMMY ASMARA said...

janda la sepatutnya murah..memang r bnyak pengalaman...pengalaman saje x cukup bro...kalau dh kecut kendur..

dara plak..masih pejal..pegang sana sini pon syok..setakat pengalaman tu boleh dicari


btul tak?