Jul 31, 2008

.the opportunist strikes back!

Selamat siang semua.

Semalam, lepas kelas, aku lapar sangat-sangat. Aku makan macam tak ada hari esok dah. Mamat opportunist itu ikut sekali aku sebab dia satu kelas dengan aku. Aku tak dapat mengelak dari dia kerana jadual kelas semester ini diatur oleh kawan aku yang lagi satu yang merupakan kawan baik si opportunist.

Seperti biasa, sepanjang semester ini, dia tidak pernah contribute duit untuk isi minyak. Sabar, sebab tu tuntutan agama. Jangan sampai aku meletup dan pukul dia sudah.

Kamu pernah lihat kan dengan lelaki tua yang selalu ke masjid, dia memakai kain berwarna-warni yang letak di tengkuk? Pasti kamu pernah lihat. Kalau tak pernah, consider diri kamu tak pernah ke masjid. Kalau tak silap aku, nama kain tu mafla. Ke salah? betulkan.

Mamat opportunist ini memakai kain itu ke kelas! Kalau di waktu pagi, mungkin boleh dimaafkan kalau alasannya tengkuk sejuk. Tapi dia pakai waktu matahari rembang, di kala matahari tegak di atas kepala. Aku pun macam, WTF??!!!

Aku tahu kau stylo dan hensem, tetapi, dressing up ada batasannya. Menggelikan lah! Selepas keluar kereta, aku biarkan dia jalan jauh dulu dan aku serta rakan-rakan lain ikut jauh di belakang.

Aku benci dia. Kalau Malaysia halalkan bunuh, dia orang pertama aku bunuh.

Nanti aku ceritakan pandangan si opportunist terhadap orang lain yang pernah aku dengar ya.

3 journeyed together:

huda said...

halau je die turun dr kete 2...
kte kt die klu mau tumpang kasi duit r...
jgn d lyn n bg muka utk org yg mcm 2...

siggplus said...

nak wat cmne, dh serumah..
nak x nk tpakse gak tahan..
sabar jela wat ms ni..

huda alsagoff said...

sape suh serumah ngn die...


bnda 2 gn VB.net