Jun 7, 2011

.kuota

Selamat siang semua.


Hari Ahad lepas kekasih saya ada beri satu mesej beri hitam yang berbunyi lebih kurang macam ni,

"Saya tak kesah kalau awak kahwin lebih dari satu, saya tak kesah berpoligami."

Lepas baca, aku tak fikir apa dah, terus capai kertas dan mula membuat draf kertas kerja untuk berkahwin lebih. Satu persatu aku nilai, dari anak dara ke janda, dari anak dara tak berapa nak dara (baca: Adinda Evans) hingga ke ibu gula (baca: Sugar Mummy).

Tapi yang pasti Ayu Raudhah ada dalam senarai. Bini orang tak bini orang, aku peduli apa?

Aku juga berjaya membuat jadual waktu macam malam ni rumah sapa, malam besok rumah sapa, malam mana kena pekena tongkat ali sekarton, dan malam mana kena pakai kondom. Biasalah, arus pembangunan ni kita kena merancang keluarga demi kesejahteraan bersama. Lagipun, pancut luar pun masih menikmati nikmat yang sama juga kan?

Setelah berpuas hati dengan kertas kerja, dan sudah yakin jadual tidak akan mematahkan zakar aku setelah kena kerah setiap hari, aku simpan cermat-cermat kertas tu.

Aku bukak tuiter, dan keluar tuit dari kekasih hati.

"Tapi si jejaka, kena lah kasik semua mencukupi. Pastu ada duit lebih lebih rasa nak buang buang je tu, haaaa boleh la kahwin lain.Tapi kalau isteri sorang pun susah nak jaga, janganlah berangan weh."

Aku bukak wallet, ada beberapa keping note rm1. Aku bukak balik resit last transaksi bank aku. Baki ada rm11.

Aku bukak balik tempat simpan kertas kerja tadi. Aku carik halus-halus sambil air mata bergenang di tepian kelopak mata.

Maafkan abang, Ayu Raudhah.

T__T

13 journeyed together:

Ainee Cumi said...

Sedar diri takpe. TERBAIK!

Monster said...

haha.Sabar je lah.

lini hasnan said...

haha, hancuss angan-angan incik ye dak? haha

AKMA said...

harapan tinggal harapan nampaknya di situ

Aifaa R. said...

hihihi :D
i love you baby!

kalau nak kahwin banyak, kumpul lah duit dari skrg eh?
:)

a little less conversation said...

ayu raudhah pesan kt aku utk ko, dia ckp
"duit x penting bro..yang penting hati..die rela makan pasir daripada kehilangan ko"

hahaha

Razman said...

bertuah kau. duit boleh cari tau. aku dia pesan kalau nak 2 bahagi 2, bawah potong dua. kalau nak 4, bawah potong 4. benda bawah tu bukannya boleh dicari.

cik helena said...

bagus!

Anonymous said...

ayu raudhah bini horanggg ler weii. akak die bleh la RCW, ko compete la ngn shahir ngn zain. aku tau ko komfem menang. haha.

J. Abdullah said...

Man, ko cakap kat azza, kalau makin banyak potong, saiz mengecik. dia gak yang frust.

hanaahmad said...

tamak bai. haha

shinobee46 said...

Ayu Raudhah kata 'takde hal bang...'

|arieza| said...

hahaha sengal doh.. dlm mimpi la~ melainkn lu simpan 200juta keping duit RM1, then sila call Ayu Raudhah cpt2..