Dec 20, 2009

.konversasi dengan si pengalah (loser)

Selamat siang semua.

Aku lambat sikit nak tulis ni sebab aku nak ambil masa lama untuk pemahaman kosa kata dan kata ganti diri kedua bahasa asing.

Aku nak ucapkan tahniah dekat skuad Malaysia sebab menang pingat Emas sukan SEA dengan cara yang sangat berjaya. Aku nasihatkan kepada Rajagopal lepas ni tak payah bubuh striker dekat atas. Ada striker pun tak guna, yang score pun team lawan jugak.

Ada orang suggest si Rajagopal dapat pangkat Dato', tapi aku rasa orang yang paling layak dapat pangkat ni patut dibagi pada goalkeeper Vietnam tu. Biasa lah, tipikal Malaysia, bagi pangkat Dato' dekat Shah Rukh Khan pun boleh, takkan dekat keeper Vietnam pun tak boleh bagi. Heh.

Aku jumpa keeper tu dekat Melaka tadi. Dia nak buat Baju Melayu untuk adat Istiadat penganugerahan pangkat Dato' dari Sultan Melaka.

Aku tanya dia, "Apa perasaan Malaysia menang dan score 1 own goal?"

Dia jawab "Qua bản tin này, người ta thấy nhiều phần ông Kích đã không cột dây an toàn như các loại xe ở Mỹ bắt buộc phải có. Trình độ điều khiển xe hơi của ông Kích liệu có lạng quạng không hay ông là người lái giỏi? Các bữa ăn của đám quan chức nhà nước có thiếu rượu không? Nhất là khi ngồi ăn cùng với nhiều người khác? Tai nạn không thấy tờ báo nói ra đến chuyện say rượu lái xe của ông Kích dù điều này khả năng rất cao." yang bermaksud; No komen. Where can I have 'happy time' here?

Ringkas, padat dan menusuk kalbu. Akhir kata dari dia, "
ông Kích rơi ra khỏi xe chết tại chỗ" yang bermaksud ; Me love you long time.

0 journeyed together: