Apr 12, 2011

.kreativiti


Selamat siang semua.

Sebenarnya, dalam dunia yang membangun, dengan pesatnya pemodenan ini, kita tak punya banyak masa. Kau bangun pagi, sekelip mata saja sudah malam. Ya, hiperbola. Macam lah kau tak kenal aku yang suka hiperbola ni.

Multitasking.

Multitasking itu perlu. Tak kira lah apa pun, study sambil dengar muzik ke, kerja sambil bergosip kisah-kisah penceraian artis ke, menyusukan anak sambil menyusukan suami ke, berak sambil hisap rokok ke, semua itu multitasking. Jika kau boleh combine semua sekali seperti berak, hisap rokok, baca majalah dan onani dalam satu-satu masa, syabas, bonus untuk kau.

Kita kena lebih kreatif dalam semua hal. Kreatif di sini bukan saja bermaksud pandai melukis, pandai mengarang dan pandai mencari cinematografi angle kamera terbaik untuk merakam video 3gp bersama kekasih semata-mata. Kreativiti sebenarnya besar skopnya.

Contohnya kreativiti di bawah.

Kreatif bukan?

Kau ingat senang nak combine carutan dan berdoa kepada tuhan dalam satu teks? Sukar tahu? Nak fikir ayat paling celaka sekali, nak fikir macam mana nak menjawab dengan tuhan nanti sebab mencarut lagi.

Haih. Sangat mencabar tahu?

14 journeyed together:

Takamine Iswadi said...

buat seks sambil makan petai kreatif x abg johny oiii ?

cikpia said...

memang kretip!!!! tapi berbaloi ka kretip hal2 camtu....???

hiro said...

anak muda memang kena mencarut di susuli dgn bertazkirah..wakaka

hiro said...

anak muda memang kena mencarut di susuli dgn bertazkirah..wakaka

eszol raar said...

paradoks

MOFASAD said...

@alololo

asip محمد said...

gua terpikir.. macam mana nak mendaki gunung sambil menyelam kedasar lautan.. macam menunggu lembu berjanggut atau ayam bertanduk..

gglit said...

lol

multitasking yg hebak!

al-jambz said...

bagi seru sikit!

Anonymous said...

dia tegur dalam keadaan emosi tu,tapi tindakan dia betul la.nak kate dosa dia mungkin Allah ampunkan sebab mengingatkan manusia tentang kemurkaan Allah..

Pisey said...

jawapan paling seronok : alololo (;

cam mofasad.

Ariffin Janal said...

naharammmm, 4 kerja sekaligus? tak pernah aku terbuat. sangat multitasking.

areleaf said...

multitasking multitasking jugak,bila nak letak link blog gua?kehkeh..

| cik azeya | said...

alolo. emosi pulek