Dec 25, 2010

.diari cewek indo

Selamat siang semua.



Nama guwe Farah Quinn. Ga kenal? Ya, lho emangnya ga kenal sama guwe, kerna guwe adalah seorang chef yang ulung di Indonesia. Guwe lah yang mengelolakan rancangan masakan Ala Chef. Guwe mahu mengelola rancangan Naked Chef, tapi kayaknya suami guwe nggak bisa bagi guwe permisi, katanya nanti guwe lagi telanjang dalam rancangan itu kok.

Besok adalah harinya bertanding antara Malaysia vs Indonesia di gelanggang Bukit Jalil untuk AFF Suzuki Cup Finale. Guwe udah nempah tiket ke sana, jadi besok pagi lepas siap-siapin guwe akan ke bandara dan lepas landas ke Malaysia.

Guwe lagi nggak pasien mau nonton. Gelisah kok. Dikelilingi cowok-cowok ganteng kayak Irfan Bachdim sama Norshahrul Idlan Talaha. Kok pantatnya (baca : bontot) lagi tonggek menjadikan dada guwe bergoncang gelora. Aku lagi mau 'boo' sama lagu Malaysia masa ia dimainkan, macam seperti perlawanan pertama kelmarin.

Cowok-cowok Malaysia kayaknya ganteng-ganteng, nggak seperti cowok di Indonesia, semuanya seperti preman. Benci guwe, hodohnya bisa buat guwe muntah.

Itu semua belum dikirain semua cowok Indon yang lagi kerjain di Malaysia. Jelek bangat paras rupanya.

Guwe udah siap-siap beli baju kaos Indonesia di sini, mau dipakaiin masa lagi nonton nanti. Mesti guwe akan nampak lagi seksis dan mengghairahkan cowok-cowok ganteng Malaysia. Guwe rasa guwe akan selesa di sana, kerna di sana ada on air cerita-cerita Indonesia. Guwe suka bangat sama scene zoom in zoom out banyak kali yang biasa guwe lihat di stesen Indonesia.

Kurang-kurangin, guwe nggah kangen sama Indonesia bila di sana nanti.

Guwe dengarin, sana ada banyak kok tempat-tempat gaul rakyat Indonesia yang lagi numpang di sana. Guwe mau pertama kali jejakin kaki ke Pertama Complex, dan gaul dengan rakyat di sana. Khabarnya, di sana ada tempat rakyat Indonesia bisa beli talifon bimbit murah. Guwe juga mau ke dangdut di Jalan Ipoh, mau goyang gerudi sama cowok-cowok ganteng Malaysia persis Ashraf Sinclair. Maaf ya Bunga, guwe nggak mau rampas pacar lho. Hikhikhik.

Ah, guwe nggak sabar lagi kok!

Ayuh Indonesia, kita ganyang Malingsial!


31 journeyed together:

hiro said...

bisa ngenal?

ashraf sahdan said...

tetek jatuh. tapi ok laa kalau tengok saiz.

cuma, harap-harap dia dah ambil suntikan HPV.

hiro said...

kayaknya,Garuda bisa dilolos dengan Harimau?

Encik Tikus said...

sigg kau pernah kena lempang tak ?

Pa'tam said...

sekali lagi aku xdpt 1st.. binatang! susah betul bila komen blog follower beribu.

Nazirul said...

haha.

sigg.kau memang gila

hiro said...

geyraamm betei keh tgok dada dia di ptg kerismas ne.

Pa'tam said...

oh btw.. sesuai sgt ngn gambar aku.. ganyang oii ganyang!!

Encik Tikus said...

vavivavivavivavi

Yusoff said...

hahahahahahahah!!

Berd said...

Final aff ni dua kali ke babi? Apa jadah final dua kali?

lumut said...

bukan 2 kali lah berd..arituh lawan dalam group..pastu thailand kalah kot mesia masuk aku pon x sure...

so ni final..

yg pentinya entru ini begok bangat sih...

haha..

godd luck malaysia...

lumut said...

typo lak..
* entry
*good

J. Abdullah said...

dari dulu aku kena kutuk dengan member member aku sebab aku cakap pantat tu maksudnya bontot. semua cakap aku salah.

aku betul rupanya.

PS: saya ada darah jawa.

Alynn Notnot said...

hahahaha! fasih betul.

♥CIK SHA♥ said...

fasih betul ko eh..wahaha..

cikpepel said...

ko blaja ngn minah indon mna ni weh?

Chiakii said...

Show me some love? TQ..

Anonymous said...

bahasa indonesua anda sgt sucks. haha.

LadyRye said...

bahasa melayu anon diatas sgt sedut. Haha

Kuwe said...

banyak tengok drama air mata dan lampu ajaib sigg ni. kehkeh.

Ainee Cumi said...

Hebat seyh bahsa indon mu.. Berbelit beli lidah saya membacanya kok

Catherine- said...

PANTAT NGAK CEBOK BERSIH TUH!

ADOIII...KEH KEH KEH

MR. MIND said...

bisa ngomong, hahaha

Anonymous said...

sumpah tak paham!haha

Peminat Katie Holmes said...

terbaik la refjour.haha

maCy said...

macy. tak paham.

tenangsudey said...

hahahahaha lawak2

Dawa said...

nk beli hp murah kt msia?oo indon ada pakai hp rupanya.

AnisZahra said...

HAHAHA, rawrr. Begok laa entry ni, mengancam jiwa. Hahahaha

░♥si lampu neon♥░ said...

TERROR KO SPEAKING INDON WEH HEHEHE


CHECK ENTRI MANTAP # NUFFNANG BUAT BLOG LEMBAP#
AWEK KHAIRUL FAHMI KENA SERANG#
MANUSIA BERMATA TIGA !#
CARA BUAT BUTTON FLASH#