Jun 20, 2008

.sakit

Selamat siang semua.

Aku benci sakit. Sakit boleh buat aku tak senang duduk. Makan tak senang. Tidur tak senang. Mandi tak senang.

Terbaru gusi bengkak. Seminggu lepas area gusi bawah belakang gigi kanan aku bengkak. Nak makan rasa perit yang teramat. Kunyah pelan-pelan pun sakit. Beli ubat, macam tak ada efek langsung. Hari-hari makan nasi dengan telur, sebab tak nak bertambah sakit masa nak kunyah.

Petua apa yang aku tak buat untuk kurangkan sakit? Semua aku buat. Kumur dengan air garam pun tak menjadi.

3 hari lepas sakit tu reda. Semalam jadi balik, tapi belah kiri. Sakit hati, sakit gusi. Rasa nak je cabut gigi tu biar gigi bongsu dapat tumbuh dengan tenang. Tapi aku cinta gigi geraham lama aku ni. Banyak jasa dia. Ada dia aku boleh menikmati rendang tok yang liat. Ada dia aku boleh kunyah tebu yang dicuri di kebun. Aku sayang dia.

Mama cakap, kalau gusi sakit tanda dah mula membesar. Dah mula dewasa. Dah tak boleh bertambah tinggi dah.

Sial. Aku nak tinggi macam Mertesacker.

0 journeyed together: