Oct 8, 2010

.kita harus mengamalkan konsep sabar dalam diri

Selamat siang semua.

Kita boleh tahan marah bila masa nak berak, tiba-tiba terputus bekalan air. Kita guna opsyen lain, yakni beristinjak, atau lebih teruk mengikut fahaman bangsa cina yang menggunakan tisu tandas. Seriously, sanggup ke biar jadi berkerak? Yes i am racist, kebiasaannya. Tapi kita sabar.

Kita boleh tahan marah bila masuk tandas awam, ada taik terpalit di dinding, dan celaka yang memalit tahi di dinding itu boleh buat art piece dengan conteng dinding tu dengan cara menulis nama Gadis Horny beserta dengan nombor telefon sekali. Aku syak nombor pondan, tapi seriously, perangai apa sanggup kotorkan jari dengan main tahi? Ok kalau kau seekor Indon, aku mintak maaf, itu memang mainan kau pun kan? Marah sangat terutama jamban tu ada satu saja, dan kepala taik dah nak keluar sangat-sangat dah, tapi kita sabar.

Kita boleh tahan marah bila ada orang berak tak flush, dan komposisi najis adalah jenis cirit tak cukup hadam. Tak cukup hadam di sini bermaksud ketulan-ketulan yang dipotong dadu seperti jagung, biji tembikai, dan kacang buncis. Komposisi macam ni biasanya menghasilkan bau dan gas yang boleh membunuh. Tapi kita sabar.

Kita boleh tahan marah bila ada bulu pubis yang kurang dikenali melekat dekat bath sponge kita. Ya, bulu pubis yang kita tak kenal, dan kita pasti bukan berasal dari keluarga bulu pubis kita sendiri. Come on lah, takkan bulu pubis aku berpintal-pintal macam rambut Alleycats, dan ada sedikit uban? Teknik rebonding kan ada? Tapi kita sabar.

Kita boleh tahan marah bila masa nak cuci muka, air secara tiba-tiba mengeluarkan warna kuning keemasan. Efek ferum oksida kalau dicampur dengan air dan diletak atas kulit muka, boleh menyebabkan masalah kancing gigi yang serius. Ini kita patut salahkan Jabatan Air, sebab tak filter air dengan baik. Tapi kita sabar.

Kita boleh tahan marah bila tengah sedap-sedap mandi, urut badan, pamper badan dengan minyak bayi, pamper helmet darth vader dengan urutan erotis, secara tiba-tiba ada orang tolak daun pintu, dan jerit, "Woi melancap!" secara terang-terangan dengan niat memalukan walaupun masa tu kita sedang sibuk ambil wudhu sambil berbogel. Salahkan diri sendiri sebab tak kunci pintu dengan kemas sebelum mandi. Tapi kita sabar.


Tapi kita memang tak boleh tahan sabar bila masuk jamban, kunci pintu serapat mungkin, tanggalkan tuala, pulas shower bagi penuh, dan menyedari yang dalam toilet tu ada chewing gum, dan kita dah terpijak mereka tanpa disedari.

Pundek mana makan chewing gum dalam jamban ni? Tak ada adab makan ke apa?

21 journeyed together:

MOFASAD said...

PES!

siggplus said...

@MOFASAD binatang apa main fes2 ni?

rammyd said...

chewing gum melawaskan berak agaknye.

noorafzan.blogspot.com said...

hampeh. ada komplot nak kenakan hang kot.
haha~

ENCIK TIKUS said...

berkerak. teringat gua pasal kenangan lalu

Unknown said...

alaaaaaaaaaaaaaa...
goli la.

eiiii

emak. bukan penari tiang said...

paling hina aku buat dalam jamban cuma wifi dengan hp dan publish entry... ilham mencurah2!

Verdict said...

lagi tang jamban.

ada tapak kasut kat lapik toilet.senagal mana yang duk cangkung kat jamban duduk.

watte!

Fnd Rocka said...

Dia ludah chew gum sebelum berak lah tu

~cik tiram~ said...

haha.
ade gak spesis mkn dlm jamban.
hehs. :D

|.a.r.i.e.z.a.| said...

@rammyd

setuju! hahahhaha

durrah said...

eiiyyy! tak beradab tol.. zaman sekolah tak belajar akhlak ke, adab3 dalam tandas

afiqsiddhartha said...

macam mana kau boleh tabah check komposisi tahi??

Alexia Aqram said...

yuckkkks. disgusting!

meo said...

huhuhuhu

Nurul Ayu said...

senaman mulut bg senang meneran...

Kuwe said...

haha.
cilake tragis lu punya eksperience.
tahi berak air dan tandas memang tak boleh dipisahkan dengan lu?

Kay- said...

oOOOoooooo......sabar jer lah haku ngn ko nih! mahu jugak aku merasa mandi bersama kamu...^___<

LUMUT said...

part yg x hadam tuh terbaik..
smp rasa nak termuntah lah celaka btol

fezaL Mohd said...

cehhhhh !

Fontonk said...

aku rasa part last tu aku boleh tahan marah lagi. yang aku tak tahan marah time tengah syiok2 mandi bogel. layan sabun, shmpu apa suma, tibe2 ada kepala brambut pnjang kat atas tndas. memang aku maki, lantas melarikan diri. hahah