Oct 17, 2010

.pergi tak kembali

Selamat siang semua.

Aku sekarang ni banyak dengar desas desus yang di alam blogosfera ni ada kucar kacir sikit. Maksud aku, seluruh blogosfera. Banyak tuduhan meliar yang dilemparkan, tapi aku harap tu hanya gosip semata-mata.

Hampir semua orang update pasal benda ni. Kecoh satu dunia. Kalau kau bukak google pun ada satu macam bug dekat website dia. Mungkin crawler semua pening kepala nak crawl mana satu sebab isu ni baru saja dibangkitkan, dan nampaknya tak ada ura-ura nak menyusut.

Evan William pengasas blogspot yang menjual Pyra Labs dekat Google pun sekarang diambil kerja balik bagi mengatasi isu berbangkit ni. Aku pun tak pasti, tapi ada dengar gosip liar yang menyatakan bahawa Steve Jobs dengan Bill Gates nak berganding bahu dan menggembeling tenaga bagi mencari penyelesaian masalah yang meruncing dalam alam maya ni.

Ada yang hampir nak delete blog pasal isu ni, tapi aku berharap sangat-sangat kau tak delete blog. Come on, takkan kerana isu macam ni terus nak delete blog. Aku nak nasihatkan jangan takut dengan benda-benda macam ni, sebab ia macam perkara biasa dalam dunia blogspot.

Jadi, di sini aku nak mengucapkan selamat tinggal pada mofasad yang ingin pencen awal dalam dunia blogspot dan seterusnya berpindah ke .com.

Selamat pergi ke atas, doakan kejayaan kami di bawah ni.

Terbanglah mofasad, terbang tinggi-tinggi sampai menggapai awan, menuju cita-cita yang diimpikan. Jangan lupakan kami dan tolong jangan terbang rendah lagi. Pipit sama Enggang, mana mungkin terbang seiring. Kami takkan lupa jasa baik anda terhadap blogspot satu ketika dulu.

Sebagai penutup kata, aku nak dendangkan sepotong lagu dipetik dari Akademi Fantatsia iaitu Menuju Puncak, lengkap dengan koreografi tarian oleh Cikgu Linda Jasmine, dengan air mata yang menitis hingga ke bahu.

3, 4,

Pasti berjaya di Akademi Fantatsia......


12 journeyed together:

bukan penggoda said...

mofasad nk pegi ke dot com ke?

emak. bukan penari tiang said...

warghhhahaha

xpa la dia maw dotcom sendiri..

hehe..nanti dia kaya, hang pun bleh merasa..

bukan penggoda said...

yay! fes!

paeh said...

takde sape nak pergi .net ke... T__T

afiqsiddhartha said...

abang ni kalau nak ucap selamat pun jangan sampai dua post sama tau. Sarkastiq namanyew. Lagipun i dengan abang mofasad nak selebret kat blueboy malam niew. Heuheuhewwww

MOFASAD said...

like komen di atas

Mofasad.com said...

Pergi la mampus, hidup dot com
kah kah kah

Pasukan Anti Mofasad said...

fak mofasad
traffic hunter

Che Det said...

Mofasad mau tiru saya ka
apa nama?

Anwar Ibrahim said...

Mofasad u ada pakai ky jelly ka

Mcjust said...

.net dengan .com apa beza?


sory la aku ni bengap sikit. sikit je.

Amoi said...

kah kah kah!

mofasad.com