Jun 15, 2010

.buli ba kalau khau

Selamat siang semua.

Dua minggu lepas, ada beberapa orang tabligh datang rumah aku. Rumah aku ni tengah-tengah antara rumah orang kaya-kaya berfamili. Jadi rumah yang selalu dia target untuk bagi forum perdana secara percuma ialah di rumah aku.

Macam biasa lah, dasar budak-budak saitan, asal ada tabligh datang rumah, semua menyorok. Buat-buat tak ada orang dekat rumah.

Dari tadi riuh rendah, semua senyap macam batu. Ada menyorok belakang tirai, ada buat-buat sakit perut pergi berak, ada buat-buat tengah buat assignment, ada yang menyorok belakang pintu. Dasar saitan.

Dan biasanya taktik kami ni menjadi. Kadang-kadang sampai 20 minit orang tabligh ketuk pintu depan rumah. Dan 20 minit tu jugak lah aktiviti-aktiviti yang aku sebutkan di atas tu berlaku. Bila orang-orang tabligh tu putus asa dan blah, sekor-sekor menarik nafas lega. Dasar saitan.

Kadang-kadang, kantoi jugak kami. Dan selalu jadi mangsa bukak pintu adalah aku, sebab aku suka lepak dekat bawah. Yang lain-lain, dengar je Assalamualaikum bunyi Arab pekat bertanwin sikit, sekor-sekor lari naik tingkat atas menyorok.

Aku ni terpaksa lah melayan abang-abang tabligh tu. Berpakaian boxer, aku tutup dengan bantal bagi tutup aurat sikit sambil cakap "InsyaAllah" setiap kali diorang ajak ke surau.

Macam mana rupa surau tak siapa dalam rumah ni yang tau. Heh.

Dua minggu lepas jugak abang Tabligh dari Sabah datang ceramah di rumah. Masa tu aku terkantoi sebab tak tutup pintu rumah. Syukur jugak sebab masa tu aku tak melayan porno. Kalau tak, free-free kena libas dengan tasbih.

Berikut antara konversasi aku dengan Abang Tabligh Sabah.


Abang Tabligh Sabah : Sya ni dari Sampoerna Sabah, sya baru jak datang sini nak bagi ceramah. Buli bah?

Aku : Buli bah kalau khau.

Ok ayat ni aku saja hiperbola.

Abang Tabligh Sabah : Islam ni senang sja. Khau boleh buat macam macam janji tak melanggar rukun syarak blablablablabla, Solat tiang agama blablabla, Solat berjemaah lagi afdhal blablabla.

Aku tunduk saja mendengar ceramah dia. Masih berboxer.


Abang Tabligh Sabah : Teda orang ka di rumah?

Aku : Teda, semua keluar

Sambil mengerling dekat tirai rumah. Ada sekor tengah menyorok dalam tu.

Abang Tabligh Sabah : Bha di sini ana mahu ajak ente pergi perjumpaan ramai-ramai urang Islam. Di Petaling Jaya dua minggu lagi. Semua urang Islam akan berkumpul khiamullail ramai-ramai di sana. Bha datang lah.

Aku : InsyaAllah......

Abang Tabligh Sabah : Bha buli bha kalau ana mau ambil nombor telefon ente?

Aku : Buli jak. 0123456789.

Abang Tabligh Sabah : Bha terima kasih lah, nanti ana boleh berbual-bual dengan ente kalau ada apa-apa masalah. Jangan lupa datang ya nanti. Assalamualaikum.

Aku : Walaikumsalam.

Jawab aku sambil salam sambil berboxer. Dia geleng kepala sikit. Mungkin sebab bulu pubis aku keluar sikit masa tu.

Tersenyum aku lihat diorang pergi. Pakaian serba putih, dengan serban. Sejuk hati memandang.

Sekor-sekor keluar dari tempat persembunyian. Dan yang menyorok belakang tirai cakap, "Weh celaka, yang kau bagi nombor telefon aku apa hal? Cilanat!"

Rasakan.

28 journeyed together:

paEH said...

hahaha. sangat nganjing di situ. jgn kau bg no aku pasni sudah...

MrSup said...

hahha..teringat zaman2 mude dlu tabligh dtg hostel. dgr je org bg salam, berdesup sume ilang..hehe.

bagus gak cara ko tu.. padan muke diorg..huhu..

neyra shazeyra said...

duh. nda tahan tawa baca ini.

fezaL Mohd said...

gila . hari2 gila !

rammyd said...

dan2 je org tabligh datang korang menyorok. kalau maria ozawa datang ciom bau jek korang dah tercongok depan pintu ea? heh.

@ku d! sin!e said...

hahaha..
bagi nombor kawan lak tu..
tp ade ke no cmtu?

Tfaaaaaa said...

setepek!

otak ketat said...

bulu pubis siap terkeluar. dasar malas cukur. melayan porno rajen.

wali sufi said...

lu org setan semua
bulih bah kalau khau..


merujuk kepada rammyd,
bg setan2 berkala cam diorg ni
maria ozawa nyer pasal
lautan berapi sanggup direnangi
depan abang tabligh sanggup
bukak boxer. no hal!!!



>>___<<

Kuwe said...

kenapa bha kenapa bha kau berubhaa.

aku pun taktau la. Puak tabligh la ni lebih ke kutip nom henset. Tabligh ketok rumah sewa aku pun pesen lagu tu jugak.

lumut said...

haha..bagus sigg aku pon puas hati.amik kau setempek.

encikSEDAP.com said...

muahaha.. tapi kenapa stiap kali dioarg dtg ketuk pintu aku tak lari? dan x ceramah lebih2? oh, sbb aku pkai kopiah kot. lalalala~

Huda Luna said...

len kali dorg dtg pkai kopiah tasbih n jubah putih

ninaneno said...

ahahh...

aku dulu takde tabligh-tabligh datang area-area umah. walaupun kiri-kanan-depan umah budak2 lelaki duduk... stok-stok satu fakulti sume...

salesman ramai la datang.

deus X machina said...

asal tabligh dtg nak nyorok
tak hadhari langsung

deena awanis said...

hahahaha..sian kawan ko tuh...

Si Aizuddin said...

Ceh, patutlah aku bagi salam punya lama depan rumah kau takde yang menyahut. Menyorok rupanya. Kwajaq betoi!

nasikputeh said...

yeeaahhh~

bijak..bijak..

syaf said...

muahaha....padan muke member kaw, free no kene jual klat tabligh....nyorok g, kat umah aku dah lame org2 tabligh x dtg,.,.,

reen_sofee said...

hahahah
kire mandat besar tuh tabligh dtg umah!
hahaha

J. Love said...

ape kate next time dia bagi salam bertanwin tu, lu ajak de masuk rumah layan maria ozawa sedas dua.

confirm dia tengok lu dah rosak sangat, dia dah tak datang lagi dah.

gua syak la.

Farid MOFASAD said...

kenapa bah kau berubah kenapa bah??







buduh!!!!








>>________________<<




singg gila coli pink!!

kambenG said...

terbaekk lah kau! hahah

Awek Tocang said...

aiihh!!
kat mane tu ade tabligh datang..
kalau kite pun tak nak bukak pintu kot!

greenhall said...

tu tandanya Allah syg kat kita lg beb.. dia hantar org peringat. ok r tu..

mier@merr said...

kah kah... seruan da sampai tu bha...

teda maw bertobat lagi ka bha?

Fiq said...

bah.. terbaekk bah..!

menyorok lagi..! seb bek umah aku penuh perempuan jaa

amer_hoosynie said...

terbaek la sigg...mesej ko sampai pd lubuk ati aku...~ =D