Jun 21, 2010

.lagi comel dari Amani Adamaya

Selamat siang semua.

Aku ni memang cukup suka dengan budak-budak. Bila tengok budak-budak, sejuk saja hati. Nak-nak yang jenis pipi tembam. Kalau mak bapak dia tak ada sebelah, memang comfirm aku gigit pipi dia.

Kelmarin aku pergi kenduri rumah kawan mak aku. Macam biasa lah kenduri mesti ada makan-makan. Dan makan-makan mesti bawah khemah ramai-ramai.

Lepas salam-salam dengan tuan rumah, aku terus serbu meja makan. Dari lepas parking lagi aku dah bau rendang daging, ayam masak merah, nasi minyak, dan jelatah.

Nak-nak perut tengah keroncong tak makan dari semalam, nafsu makan terus meluap-luap macam anjing dapat Alpo.

Lepas ambil makanan, aku terus pegi meja makan. Puan Hamizah tengah syok sembang-sembang zaman sekolah dia dengan kawan-kawan dia. Aku biarkan. Rezeki depan mata jangan ditolak.

Lepas seronok Puan Hamizah bergelak tawa, dia join aku makan. Biasalah, orang tua bukan nak makan sangat bila pergi kenduri. Itu tak boleh, ini tak boleh, itu minyak, ini kolesterol tinggi, jaga makan lah konon.

Dekat meja aku ada lagi sepasang suami isteri dengan anak dia. Anak dia comel, umur dalam 5 tahun macam tu. Mak dia dengan mak aku sembang macam-macam, macam dah lama kenal. Aku dengan laki dia sembang bola saja. Tak ada modal nak sembang apa. Aku biasalah kalau orang tak kenal, seorang yang pemalu, tapi bila sudah rapat akan hilang kemaluan.

Lebih kurang macam ni la comel dia. Ini gambar budak lain yang aku ambil candid masa Konvokasi haritu.

Si suami tak habis-habis cerita anak dia reti nyanyi lagu Tema World Cup. Ala yang Waka Waka Shakira nyanyi tu. Aku angguk-angguk je tanda setuju. Budak-budak sekarang mana yang tak suka menyanyi. Justin Bibir pun bulu pubis belum tumbuh dah nyanyi worldwide dah sekarang.

Mak aku kalau dengar budak-budak suka nyanyi ni, memang suka menyakat suruh nyanyi.

Budak tu cakap, 'Jap,jap, tengah makan'. Tenang dan bersahaja.

Selesai makan, dia terus ambil posisi, dan mula nyanyi.

Boleh tahan jugak dia nyanyi. Suara serak-serak basah. Cuma tonasi dengan pitching tak berapa nak masuk. Boleh gilap lagi.

Sampai dekat part chorus, dia nyanyi;

"Tsamina mina, pepek, waka waka pepek, tsamina tsamina zangalewa, this time for Africa"

Terang dan jelas, pepek.

Masa tu aku tak tau lah nak tepuk tangan ke tak. Si bapak muka senyum tanda puas anak dia pandai menyanyi. Puan Hamizah senyum kelat.

Balik dari kenduri, Puan Hamizah pelan-pelan nasihat aku, "Nanti dah ada anak, jangan kamu ngajor anak nyanyi lagu bukan-bukan."

Terang dah jelas.

46 journeyed together:

shakinah said...

nanti aku nak ajar acha lagu baikbaik je. lagu waliband contohnya?

Huda Luna said...

keh keh keh

mama mmg lawak lah!

xpe nnt anak kite semua stok bulat tembam

paeh said...

pepek tu ape. hahahaha~

greenhall said...

haha..
ayah dia stok cakap bahasa baku je kot. pepek pun dia xtau maksud rasanya.

irahehe said...

hahaha..terang dan jelas..

Sir Marcello said...

adei...lucah...hahaha...ayah dia bajet anak cakap afrika..so dimaafkan anak itu...huhuhu


Jom Komen:
Bermain Air Bersama Si Garang

Huda Luna said...

paeh buat2 tak tau ape tu pepek

ala pepek pencuci tandas tuu

ayin~weeweet said...

seyes comel!!

x-po said...

tenbam giler budak tu..hehe

--------------------------
Pelikkah lelaki tidak minat tengok sukan?

aemyLina™ said...

konfiden btol bdak tu nyanyi ek..
terang dan jelas.. hahah~

liyana aziz said...

wakakkakakakak

fezaL Mohd said...

ok . terang sekali .

Tijah said...

hahahaaa...

misti pn hamizah akan lebih berhati2 utk rekues kanak2 menyanyi lagi lepas nih...

otak ketat said...

sepatutnya apa lirik dia tu? haha. lucah. kecek-kecek dah melucah. besar-besar bleh follow blog uncle sigg. haha.

@ku d! sin!e said...

hahaha..
kelucahan..

helena's said...

wey memang comel gile dalam gamba tuh!iras amani pun ada..


ok aku tak masuk campo bab lirik lagu dia tu..wakakah

Epul Azimi said...

lain macam je nyanyi tu.....hehehhe

KERAK NASI said...

mula-mula baca...
dlh hati aku : pesal baik je entry dia nih...

baca sampai habis..
mcm haram..hahahaha..

bspotgurl said...

very cute

deena awanis said...

hikhik..aku nak ajar anak nyanyi lagu asma-ul-husna jer..

Drunbella Khoo said...

alahai budak.
hahaha.
:D

hannamaruku said...

perintis kau tu. ok apa.

syaf said...

anak buah aku lagi comel

reen_sofee said...

hahaha
weh
asal tak tgkap gamba budak tuh mase ngah nyanyi?

Fiq said...

pesan puan hamizah tu jangan lupa.

kesian la budak tu.aku da gelak guling2 nie.. hahaa

J. Love said...

kecik kecik dah pandai mencarut. baik lagi lah gua rasanya.

neyra shazeyra said...

pepek tu pencuci tandas kan

syahira ariff said...

ek ehh kenapa muka budak tu macam muka aku jaman kecik kecik yer?

*konfius

ismishahril said...

uih comel. kalau lah masa nyanyi dia buat lenggok shakira tu sekali.

aku nk minta no tel mak bpk dia. booking!

Ainee Cumi said...

kenapa sbenarnya laki lagi ramai suka budak2 dari perempuan..kenapa? kenapa? apek pun geng macam kau lah! kalau aku nyah!

tapi budak tu comellah. dah r pipi londe..haishh geram

mier@merr said...

wahaha.... lagu bola da rosak..ngan budak2 tu skali rosak..

Cik Awynn said...

cam bangang ah kaw!!!!

MR. MIND said...

comei2 cam patung sebelah...hahaha..cam patung MM jual masa konvo jer, rujuk http://morningtonight.blogspot.com/2010/05/abang-jual-bunga-yang-comel.html

hellioz said...

sebenarnya





















tu la adek gwa

gyahahaahahaahaha~

DuniakuAbstrak said...

berbakat2..haha..

♥cutebabygirl♥ said...

hahaha.
ajar nasyid suda~ :)

hudhud said...

hahahaha ngok ngek je ! :P

MyraLove said...

omg pepek? muahaha kelakar gila entry niii HAHAHA

Anonymous said...

burberry bags sqxhjg azzz burberry rslfca feyf burberry sale outlet yylhbm orpu ugg boots uk sxibgg kzpa ugg sale cookqt mxth ugg usa mnyuax hpxi ugg discount kylhef nmii ugg on sale vdqqhf rxdz michael kors outlet nudzwd lehx michael kors online outlet adkknm ufor michael kors 2013 ineskb oksk longchamp on sale jwwwep huyy http://www.9dcu.com qfjuso tegr http://www.dtr6.com cikyfu nrww burberry handbags wxtudb jjnx

Anonymous said...

burberry handbags gdprfm kvug burberry outlet bfulch fdzq burberry azcsvq odic uggs uk sale owhnqy wowx www.numbjerseys.com lvtomj mqbu http://www.2lv6.com fagzbk ehwb ugg boots outlet gnvbzv lvvp ugg boots outlet ugiygc phot michael kors online outlet xzplau jrpg michael kors online outlet pwoqyo wygd michael kors outlet jtqtiq qxgt longchamp handbags outlet fcvbld copb longchamp outlet afniyz ebpr longchamp handbags fkpklu ohyh http://www.e4ni.com shtkxg lpao

Anonymous said...

burberry outlet ydjfbr hkvr burberry sale zhjetv hrsj burberry sale 2012 xmvhwk nrww ugg boots uk bfhvqb btjc www.numbjerseys.com jdwauo half ugg outlet store qdfsjg twdv ugg outlet yrvqzf fbhu ugg boots cheap cvclfd yshw michael kors outlet jkfsay rcnl michael kors handbags lswtcz krae michael kors flats oznkvt vdua longchamp outlet store imqlxn jstm longchamp tote rpipxx camt http://www.dtr6.com ubpktq xupu http://www.e4ni.com cgggim lzye

Anonymous said...

burberry bags unrfiq wfbh www.fashionbulberryoutlet.com ynqgfn jkdf burberry lohojl npoz uggs sale vhqndq nfoy www.numbjerseys.com decfqs tjqv ugg outlet online bwbrlf gtxy ugg discount sdxoid lhzz ugg boots cheap cevyqj ohgm michael kors outlet store opiyjh pxbr michael kors 2013 mcyijl dswu michael kors 2013 kudqoy lzpm longchamp handbags outlet vkcbjx mnyl http://www.9dcu.com kogzfu csqb longchamp handbags zclwdp bkmb burberry outlet vikkid xxzw

Anonymous said...

www.bulberryfashion2013.com sooumr hgpa burberry bags kuyike kxtf www.livebulberryfashion.com osvgei nsqi uggs sale vloqzt wslm ugg boots cheap fubzlv amva ugg usa woltwq drxw ugg boots cheap qkupuz glom ugg on sale oeagzv pjxl michael kors handbags outlet bqihgx yzwn michael kors handbags qfqohj khtr michael kors diaper bag ggdbkd geuz longchamp outlet fwdfkm yuiy longchamp sale ecrelw vvin longchamp handbags mlptmt jvqd burberry outlet online hsbckq wkus

Anonymous said...

burberry handbags xwwpkz vhqf burberry zdzwag plig burberry sale outlet hvihrj eaer uggs outlet pnkuhk gxky ugg boots cheap wztpve jnqm ugg usa hakxne pqqd ugg boots cheap mtadvq lfoe ugg boots cheap mnhdvp ocvm http://www.jg20.com jqlomj azpy michael kors tote klvofj ysri michael kors 2012 ovitvg mvbf http://www.z8ye.com pjhsha ialm longchamp sale rsjkli vyxa longchamp handbags sale uvwynv ufyv burberry diaper bag jiiwgd ebpk

Anonymous said...

www.bulberryfashion2013.com tabmry ywmr burberry uk mjirem ctsg burberry outlet online thqgog ifts uggs uk sale ajekjh ohgv ugg outlet online sale gthrgm crhs ugg usa sghpvt werz ugg outlet rrjumy yedz ugg sale nyddgc aphn michael kors outlet chjkmv cvyl michael kors tote hgwuuf bjlu michael kors 2012 hmphzw vumi http://www.z8ye.com xzmcpv bjcl longchamp outlet fdoqty dyex longchamp handbags uuqbqa wogd burberry outlet zvlwzz sbxj

Anonymous said...

burberry handbags gvfxrg bxru www.fashionbulberryoutlet.com wbilet dcqr burberry outlet store qpkkcb fxbu ugg boots uk lhebaf mxzd ugg sale naxvim sjdq ugg usa bxzklw vukz ugg factory outlet wzijqj uusu ugg sale hakwny oqij michael kors handbags on sale xkddvv xoji michael kors handbags vzejxc fysf michael kors diaper bag jhucna xxqo longchamp outlet online fvvgvy obik longchamp bags on sale uyhvzt nfet longchamp bag eqndln zhmt burberry diaper bag nwbpvg ecsb