Jun 22, 2010

.kalau tak puas hati, simpan dalam hati?

Selamat siang semua.

Selama aku hidup, inilah statement paling bodoh pernah aku dengar.

Ceteknya pemikiran kau kalau kau cakap macam tu.

Cuba kau bayangkan, kalau orang sebelah kau berak dekat dalam rumah kau, kau nak simpan dalam

The French Revolution takkan berlaku jika semua orang 'tak puas hati, simpan dalam hati'.

Macam lembu kena cucuk hidung. Ikut saja mana nak pergi. Tak ada sifat rebel langsung.

Tak payah tengok jauh-jauh lah, kalau Mat Kilau (Mat Kilau, bukan M. Daud Kilau) tak memberontak melawan kuku besi Oreng Puteyh, Residen-residen tak ada lah takut kerja di Tanah Melayu. Tok Janggut. Walaupun kena gantung beberapa hari, he died in Honour.

Kadang-kadang kita diam, kadang-kadang kita kena jugak luahkan apa yang ada dalam hati. Jangan jadi bodoh ikut membuta tuli. Tak semestinya apa orang yang superior dari kau betul semua.

Dasar Meleis, ciom dan jilat bontot tu perkara biasa. Orang kata, nak hidup kan? Haha. Pui.

Aku lagi suka orang yang kritis, dari yang jenis ikut telunjuk. Kipas depan belakang. Nak hisap rokok tolong nyalakan. Sangap tolong suakan bontot.

Kita ada helmet darth vader, kita ada lubang, jadi gunakan 2-2 tu untuk kemajuan kita sendiri.

Revolution tu perlu. Rebel tu penting.

Kalau tak puas hati, simpan dalam puki.

21 journeyed together:

hellioz said...

Revolution tu perlu. Rebel tu penting.
PROGRESSIVE
yeah!

Kalau tak puas hati, simpan dalam puki.
TERVAEK!
gyahahaahhaaha~

Huda Luna said...

simpan dalam puki macam mana?
err

Farid MOFASAD said...

hai shafirul

B E L L A said...

haha bab sejarah tuh dah nak suspek, sampai bawah keluar puki wakaka.

biarlah simpan dalam hati, yang busuk tambah busuk

@yuE said...

dia jantan la mana ada puki...ehhh ehhh cakap pasal sapa ni??



mentaliti manusia berkelas 5 memang macam tu..

cikgadis konfiuss said...

wakakak bgs entri ni
simpan dalam hati nnt dapat kanser hati, sakit jiwa sorang2.. mrana sorang2
bahaha jadi x ya simpan dalam hati!

LOIKE!! =)

greenhall said...

kalo xpuas lg, melancap je.




simple.

mier@merr said...

hahaha...stetmen last da best..

Kuwe said...

Aku suka benda rebel.
Aku suka benda emosi.
Aku suka benda racist.

aku normal kan?

violetless said...

kembang kempis aku baca...amboi...simpan dalam puki...

Fiq said...

melayu skg perlu org macam ko n farid mofosad.
aku mau join team nih. tak puas hati kasi puaskan..tapi ikot saluran yang betol.. kalau saluran tu orang besar kata tak betol, kita betolkan mereka..! waaaa..!

annadzirah said...

bilalah nak habis.
kahkah.

annadzirah said...

bilalah nak habis.
kahkah.

J. Love said...

*diam*





*senyap*





*sunyi*













cis saket sial puki senyap-senyap ni. gua nak rebel.

Amar Amirah said...

betul, simpan dalam hati lama2 jadi busuk hati.
tapi jangan suka sangat ikut kata hati nak melampias rasa sakit hati suka-suka hati.

Komen mintak lempang.

@ku d! sin!e said...

haha..
simpan dalam puki tu cmne lah..
adeh..
boleh pulak kan

syaf said...

wo macam ku taw jerk n3 ni ngam ngan n3 sape...jeng jeng jeng




~~apakah

Farid MOFASAD said...

syaf?
sape>>>???

paeh said...

nak terbaik. shave puki hari2.... mmg progresif habis!

aren said...

smpn dlm puki?keh3..
kalau dah penoh nk buat cmne weh?
tak ke bernanah puki tuh..

paraxixth said...

ajar ku simpan dalam puki