Jun 26, 2010

.untuk orang yang malas solat [edisi Joni]

Selamat siang semua.

Bukan gambar aku.

Macam biasa, hari Jumaat ramai berpusu-pusu ke masjid. Mungkin memang niat nak mengadap Tuhan, mungkin ada yang pasang niat nak serbu pisang sedekah, dan mungkin jugak yang pasang niat nak pakai Crocs Ori lepas habis solat Jumaat.

Kalau budak-budak, biasanya datang sebab kena paksa dengan mak bapak. Taknak kena libas dengan getah paip, terpaksa la pergi. Itu yang kalau time tengah solat tu ada yang main selit-selit kaki, baca Amin kuat-kuat lepas tu gelak kepuasan. Dah besar rosak anak dara orang.

Kalau yang habis saitan, niat dia paling hardcore sekali. Curi duit tabung masjid. Ini cukup hardcore. Dah la tak solat, curi duit tabung masjid lagi. Jalan singkat ke neraka.

Tapi kalau aku, mesti lah niat menghadap Tuhan.

Joni pun kena lah ikut sekali. Nak ponteng, boleh. Tapi memang siap lah aku libas dengan getah paip.


Rakaat pertama.


Rakaat kedua.

Orang kata, mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi. Sejuk perut mak dia mengandungkan dia.

Jadi, Joni pun solat, anda bila lagi?

Post scriptum : Jangan kata hidung dia macam babi. Sapa kata babi, dia la babi.

22 journeyed together:

hellioz said...

hensem siyal binatang peliharaan lu
gyahahaahah~

pinjam sehari dua bleyh?
gyahahaahaahahah~

Tijah said...

jumaat?

kuku joni dah panjang. sunat potong hr jumaat tuh...

@yuE said...

landak ke ape ni??????

Atiqah idrus said...

agaga, comel gila der.

fezaL Mohd said...

haha . ok . sebut amin kuat kuat !

Awek Tocang said...

name same mcm kucing mix musang belaan nenek kite :)

http://awektocang.blogspot.com

Fiq said...

bagus joni..
ikot tuan g solat jmaat yek. kalau tuan tak pergi, libas dengan duri2 tu yek.

reen_sofee said...

comey nye weh!!!
haaha

encikSEDAP.com said...

xpe. joni dgn aku geng. ;)

Huda Luna said...

haha tgk la kan mak dia sape
hohoho

joni mmg gud boy

aren said...

joni sujud syukur tuh

tashatishu :) said...

okay aku tk cakap hidung joni mcm babi , joni comel =.="

Ainee Cumi said...

dah lah comel! ya ampun, alim pulak tu.. boleh aku jodohkan dia dengan kucing betina aku tak? dia cantik ohhh!

diyana said...

comel gila joni

pndi solat plak tu

sape lah mak dia ?

Farid MOFASAD said...

joni ke shafirul.com?

neyra shazeyra said...

makin lama makin comel.

mak dia ckp joni dah makin kurus.

betul ke abg sigg?

♥cutebabygirl♥ said...

ololor..
tomey nyaaa :)

cik bubu said...

macho la joni sembahyang.hahaha

cik bubu said...

macho la joni sembahyang.hahaha

[z@ck] said...

Joni ini sebenarnya binatang apa? pelanduk mini ka?

an.afiqah said...

joni comel . cuma.. dia nih ape brand ?! haha .

Anonymous said...

aku punya hedgie pun orang selalu cakap macam ba alif ba ya. Macam @$@#%$#^#