Mar 7, 2010

.advertorial : akhirnya dapat jugak

Selamat siang semua.

Kalau kau perasan, semalam aku langsung tak update blog. In fact aku langsung tak online sebab aku sibuk mengarang entri untuk advertorial. Ye lah, bukan senang nak dapatkan advertorial dekat blog picisan ni. So bila dapat kena buat yang terbaik lah, baru lepas ni dapat advertorial.

Tapi aku tak dapat karang banyak sangat. Musim-musim panas campur mengawan ni buat otak aku jadi kurang berfungsi. Aku kena hibernate banyak. Tido kena banyak, makan banyak. Cuma masalah sekarang isap rokok kurang. Itu dah menyebabkan ekonomi rokok negara semakin meruncing. Menteri rokok pun semalam hantar sms marah dekat aku kenapa dah jarang sangat beli rokok.

Aku tak reply sms dia. Lepas tu dia misscall pun aku tak angkat. Saja jual mahal dekat dia. Dia hantar sms lagi "Sudahlah, jangan lah berlagak macho sangat, u tu bukan hot sangat, i cuma nak tanya pasal kenapa tak beli rokok je". Aku senyum sinis sambil delete sms tu. Gay betul.

Ini advertorial yang aku karang, sila bagi pendapat.

Belilah P1 W1max, aku percaya, dengan mendaftarkan diri kau dengan P1 W1max, kau akan menikmati koneksi internet yang cibai. Kau akan bayar beratus untuk koneksi internet yang tinggi, tapi yang kau dapat adalah 30% dari full connection. Jangan risau, bila kau call P1, dia akan cakap yang modem kau tak hala tepat ke arah pemancar dekat kawasan kau tu, padahal pemancar P1 tu dekat sebelah rumah kau saja.

Customer support dia pun bagus. Bila call P1, dia akan pasang lagu tema P1 selama berjam-jam sebelum ada support staff angkat. Ini bagus, sebab ia dapat menjana pendapatan sampingan untuk P1 akibat dari makan kredit yang customer call. Sekali aku call, dekat rm4 jugak kredit aku kena telan.

Bila pakai P1, kau tak boleh gerak langsung modem. Asal gerak sikit, koneksi putus. Kau akan rasa macam kau duduk kawasan orang asli mana yang hanya 1 arah saja dapat internet, itupun lepas letak modem betul-betul dekat atas pokok balak berusia 150 tahun.

Lepas tu maintenance macam celaka selama berhari-hari. Semalam aku menghabiskan masa selama seharian untuk tenung modem p1 tu. Cantik jugak lampu merah dia blinking seharian, rasa macam pergi i-city tengok lampu cantik-cantik.

Katanya, maintenance dari pukul 3am-6am saja. Tapi jadahnya maintenance tu mula dari kul 3am semalam, sampai lah kul 12am pagi tadi. Itupun aku tak berapa pasti, sebab akibat dari nafsu amarah yang meluap-luap aku cepat-cepat tidur sebelum aku mengamuk dan lepaskan rasa marah dekat kawan-kawan rumah.

Kalau dah seharian buat maintenance, kena la waive internet aku untuk sehari. Tapi dari semalam sampai sekarang, aku masih belum dapat sms dari P1 yang kata dia akan pro-rate kan bill aku bulan ni.

Yang paling celaka aku tengah marah-marah koneksi internet cibai, dia boleh lagi dengan senang hati hantar sms cakap pasal p1 suspension. Aku tau aku tak bayar, tapi aku tak bayar pasal aku tak puas hati dengan koneksi internet kau yang cibai tu lah, cibai!

Nasib baik aku bangun tadi ada internet. Kalau tak, aku sekarang tengah pakai deodoran dah bersiap-siap nak pergi buat perarakan pijak kepala babi dekat depan office P1.

Motto-motto P1 juga agak menarik. "The world fully opens to you now" dan "The fun never stops with P1 W1max". Memang boleh buat para gadis horni membaca motto-motto dia.

Nasihat aku, jangan percaya dengan kata-kata manis P1. Dia macam indon nak mengorat gadis-gadis melayu lepas tu nak bawak lari pergi lombok. Langsung tak boleh dipercayai.

Akhir kata aku, belilah P1 W1max, untuk menikmati koneksi internet yang celaka.

Amacam, hebat tak aku buat advertorial?

0 journeyed together: