Mar 23, 2010

.norma dengan nilai tu apa?

Selamat siang semua.

Ini kali pertama aku buat entri serius. Si setan gondol ni boleh tahan jugak bakar line aku tadi. Baru nak buat entri gelak-gelak tapi dia sudah ceramah aku.

Aku malas nak taip balik, jadi aku copy paste saja konversasi aku dengan setan gondol ni. Heh.

Setan gondol ni suruh aku buat entri berilmiah untuk pembaca aku. Katanya aku femes. Femes lah sangat. Kalau aku femes aku dah ada lamborghini sebijik dekat parking lot rumah aku ni.

Moga-moga ada input yang kau dapat dari baca dari konversasi di YM ni.

Sila ambil nota yang aku berID kan nitrogieniq, dan si setan gondol tu Crypt Tex.

nitrogieniq: apa yg kau tau psl login fb dpt rm100?
crypt tex: tak tahu apa2
crypt tex: kenapa?
nitrogieniq: saja
nitrogieniq: idea entri baru
nitrogieniq: login berak dapat duit
nitrogieniq: haha
crypt tex: tak boleh ke tajuk entry mulia sikit?
nitrogieniq: haha
crypt tex: insaf la sigg
nitrogieniq: insaf?
nitrogieniq: kenapa lak/
nitrogieniq: aku ada berdosa ke buat entri tu?
crypt tex: bagi la reader tajuk2 yg membina sikit
crypt tex: ini tak habis2 berak
crypt tex: malu la dekat masyarakat setempat
nitrogieniq: kenapa nak malu?
nitrogieniq: masyarakat setempaat pn berak jugak
crypt tex: tapi masyarakat tak becerita secara terbuka
crypt tex: hormati sikit apa yang taboo
nitrogieniq: kenapa perlu malu?
nitrogieniq: kenapa perlu ikut benda taboo?
crypt tex: sebab itu norma dan nilai
nitrogieniq: kata nak generasi maju
nitrogieniq: kalau benda ni pn tak boleh nak cakap secara terbuka
nitrogieniq: macam mana nak troubleshoot masalah kalangan melayu?
crypt tex: apa kene mengena masalah melayu dengan berak?
crypt tex: sudah lah sigg
nitrogieniq: dats d point
nitrogieniq: kalau benda kecik tak boleh nak bincangkan
nitrogieniq: katanya 'taboo'
nitrogieniq: macam mana nak bincang benda lain?
nitrogieniq: kalau bincag
nitrogieniq: bincang
nitrogieniq: kata "ish ada pulak cakap pasal benda ni"
nitrogieniq: norma tu yang kita kena pecahkan
nitrogieniq: manipulasi kepercayaan karut marut kuno orang melayu kena pecahkan
crypt tex: ini norma dan nilai sigg
crypt tex: bukan adat
crypt tex: lain
nitrogieniq: ok
crypt tex: kalau tiada norma dan nilai
nitrogieniq: kau kasi aku maksud norma dgn nilai
crypt tex: apa beza kita dengan masyarakat barat?
nitrogieniq: tak ada beza
nitrogieniq: kalau ikut hipocrisy mmg ada beza
nitrogieniq: come on lah weh
nitrogieniq: aku dah kenal macam2 orang
nitrogieniq: even baru 21
nitrogieniq: orang jenis cakap hipokrit
nitrogieniq: jenis tudung tapi pantat lobos
nitrogieniq: tudung pernah kaki stone
nitrogieniq: tudung kaki orgy
nitrogieniq: tudung kaki 3some
nitrogieniq: semua aku pernah nampak
crypt tex: selagi dia tak tayang benda tu dengan bangga nya
crypt tex: tu tanda nya dia masih malu
crypt tex: bagus lah
nitrogieniq: heh
nitrogieniq: itu hipokrit namanya
crypt tex: masyarakat barat tak malu dengan benda2 ni
crypt tex: maka perlu la perempuan2 ini melakukan secara terang trangan?
nitrogieniq: tak
crypt tex: begitu?
nitrogieniq: sepatutnya tak patut langsung ada
nitrogieniq: kalau nak ikut norma dgn nilai lah
crypt tex: maka didik lah supaya tiada
crypt tex: kau lah yang patut didik
crypt tex: sebab kau femes
nitrogieniq: aku pulak yang kena didik
nitrogieniq: kau tgk sendiri lah
nitrogieniq: kita ni semua produk manipulasi norma n nilai
nitrogieniq: produk hipokrit
nitrogieniq: produk korupsi orang2 politik
nitrogieniq: kita kena bukak mata
nitrogieniq: bukan tutup mata buat2 tak tau
nitrogieniq: n u just got to know the fact that people are getting dumber and dumber by day
crypt tex: itu tepat
nitrogieniq: stigma tu kena ubah beb
crypt tex: dan kita yang dah sedar ini lah kena ubahkan
crypt tex: bukan terus menerus memberi bacaan kurang ilmiah kepada semua
nitrogieniq: ok kalau kau tau cara nak ubah
nitrogieniq: bagi aku idea
nitrogieniq: sebab bagi aku
nitrogieniq: aku cuba ajar diorang berubah dengan reverse psychology
nitrogieniq: sebab tu ada entri2 kurang berilmiah
nitrogieniq: but deep down, u gotta have deep thought to get the idea
nitrogieniq: and i'm glad some does
nitrogieniq: dr pandangan aku
nitrogieniq: orang melayu memang tak boleh diajar direct
nitrogieniq: kena sipi2 baru masuk kepala
crypt tex: kalau dengan berak itu kau rasa reverse saikologi
crypt tex: aku tak boleh kata apa
nitrogieniq: haha
nitrogieniq: itu lain lah
nitrogieniq: kalau kau amati betul2
crypt tex: haha
nitrogieniq: apsal aku ubah dari login fb dapat 100 tu?
nitrogieniq: apa significantnya login fb dapat duit tu?
crypt tex: ntah
crypt tex: haha
nitrogieniq: ha tu la kau
nitrogieniq: malas fikir
nitrogieniq: cuba kau tengok
nitrogieniq: berapa ramai orang nak kaya dengan dpt duit mudah macam tu?
nitrogieniq: usaha taknak
nitrogieniq: tapi nak kaya
nitrogieniq: bila suruh belajar rajin2, malas
nitrogieniq: melayu memang suka cari duit mudah
nitrogieniq: no wonder lah setiap rabu ngn ahad kedai toto 4d lagi penuh melayu dr bangsa lain
crypt tex: bagus juga pemerhatian ko
crypt tex: haha
nitrogieniq: i talk by observation
nitrogieniq: not by some random thoughts saja
nitrogieniq: nanti orang kata aku lagi banyak merepek meraban macam http://akumerepekkorangbaca.blogspot.com
crypt tex: haha
crypt tex: takkan panas hati kot
crypt tex: heh
nitrogieniq: haha
nitrogieniq: tak lah
nitrogieniq: buat apa nak panas dengan kau
crypt tex: haha
crypt tex: mana lah tahu kan ko
crypt tex: haha
nitrogieniq: eh tak lah
nitrogieniq: btw
nitrogieniq: ini modal entri harini
nitrogieniq: thanx
nitrogieniq: esok2 lah aku buat login berak dpt duit
nitrogieniq: haha
crypt tex: haha
crypt tex: aku tau
crypt tex: jangan lupa link aku
nitrogieniq: taknak
crypt tex: ceh

Jadi kesimpulannya, si setan gondol ni sendiri pun tak tau apa tu norma dengan nilai.

Kau tau apa itu norma dengan nilai? Dan macam mana cara kita nak pecahkan kepercayaan kuno ni?

0 journeyed together: