Mar 21, 2010

.masih ingat Fatine? aku rasa dia ni Fatine

Selamat siang semua.

Macam aku cakap haritu, Facebook ni macam-macam kegunaan dia. Antara aktiviti yang boleh digunakan dalam Facebook adalah untuk cari kawan lama yang dah lost contact, beritahu 1 dunia apa aktiviti kau setiap minit setiap masa, upload gambar-gambar bogel kau, main cucuk tanam yang tak sudah-sudah, dan bergaduh.

Ya, bergaduh. Sampaikan ada kes cerai berai sebab laki duk menggatal dengan perempuan lain. Facebook jugak boleh jadi medium untuk mengutuk agama orang lain, mengugut bunuh wartawan, membuat fanpage I Hate ...(isikan tempat kosong), dan jugak medan pertempuran politik.

Selain dari semua yang aku cakap dekat atas, Facebook jugak boleh jadi tempat mencari info tentang seseorang. Sebagai contoh, kau boleh tahu jantina seseorang pengguna Facebook yang sebenar.

Macam ni.



Dari dulu lagi aku syak dia ni jantan, tapi tak berani nak cakap sebab tak ada bukti kukuh. Email yang aku dapat dari Gmail ni dah menyerlahkan jantina sebenar si Shaxx ni.

Facebook cakap si Shaxx ni his atau kata nama lain lelaki. Jadi apa kesimpulan dari tu? Ada kote lah kan?

Aku rasa dia ni mungkin Fatine. Mungkin lah.

So Shaxx, tunjuk lah kote sikit sebagai bukti. Jangan malu-malu, kita sama-sama ada kote. Apa nak disegankan. Nak main tarik-tarik pun boleh.

Heh.

Post Scriptum : Besok ada futsal tourney pukul 8 pagi. Sila doakan team aku menang dengan bergaya.

0 journeyed together: