Jun 12, 2010

.implikasi dari musim bola

Selamat siang semua.



Tadi bola dah start. Aku rasa semua orang sekarang tengah gila bola. Tak kira lah laki ke perempuan semua sama tercongok depan TV tengok bola. Ada yang memang nak tengok, ada jugak yang sebab terpaksa.

Jadi di sini aku nak senaraikan beberapa implikasi yang akan berlaku waktu musim bola.


Aku rasa implikasi utama waktu-waktu musim bola ni adalah ;

Waktu malam semua orang duduk dalam rumah saja. Kalau keluar pun, pergi lepak mamak tengok bola.


Macam biasa, pergaduhan antara penyokong team yang berbeza. Bertumbuk pun kadang-kadang boleh jadi. Polis kena banyak kerja bulan ni, selain dari tembak orang tak tentu hala.

Ibu-ibu tak lagi dapat menangis di malam hari, sebab tak dapat tengok cerita sedih dekat Cerekarama.

Kadar pembalingan pinggan Arcopal dan Melamine ke atas suami oleh para isteri akan bertambah dengan kadar yang membahayakan.

Waktu pagi semua yang bekerja mata semua macam panda. Itu belum kira pekerja yang ambil cuti emergency semata-mata nak tengok bola. Katanya, nenek dia nak beranak.

Kadar penceraian akan bertambah sepanjang bulan ini. Ini akan semakin meningkat dari hari ke hari sampai hari final World Cup, akibat dari isteri tuntut fasakh.

Ada jugak tuntu fasakh sebab suami tak beri nafkah batin. Dah pakai elok punya night gown, sapu minyak attar bagi wangi-wangi, buat aksi mengeliat depan suami, tapi suami langsung tak layan. Kadang-kadang sampai tertidur. Lepas dah habis bola, si suami nak membayar hutang nafkah batin, jatuh nafsu selepas terlihat air liur basi meleleh dari mulut si isteri. Major turnoff.

Kadar pembelian dildo oleh isteri semakin bertambah. Bisnes menjual dildo di internet akan mencapai keuntungan yang tinggi. Jadi kalau nak berniaga untung, tak payah jadi agen Jusmate5, baik jadi agen penjualan dildo.

Doktor pakar sakit puan boleh berehat bulan ni, sebab kurangnya aktiviti senggama yang boleh membawa kepada kemengandungan.

Ada jugak yang clash dengan boyfriend sebab si gadis tersalah cakap. Sebagai contoh terkutuk team favourite si boyfriend yang kalah malam semalam. Ini isu sensitif, jadi para gadis, sila jangan kutuk team favourite boyfriend yang kalah.

Ada jugak gadis yang clash dengan boyfriend semata-mata kerana boyfriend buat lebih tumpuan pada bola di TV, dan tidak pada bola di dadanya.

Ayat cliche "Apa lah 22 orang berebut 1 bola. Bagi bola sorang satu kan tak payah berebut dah." dari makcik-makcik yang kecewa waktu-waktu menangis menonton Cerekarama dan dikongker oleh pakcik-pakcik. Tanda protes lah tu. Makcik kena faham, itulah namanya permainan.

Makcik pun ada 2 bola, tapi sorang saja yang main. Kenapa tak cari lagi sorang untuk main bola makcik? Membazir sorang main 2 bola sekali. Boleh tak macam tu makcik?



Aku rasa setakat tu saja. Bola dah nak start ni. Aku nak pergi berqiamullail sebentar.

Kalau kau ada jumpa implikasi yang lain, sila tulis di ruangan komen.


Post Scriptum : Aku nak buat entri event berak secara berjemaah petang tadi, tapi tunggu admin lagi sorang ni buat dulu. Heh.

19 journeyed together:

PeiPei said...

hee~ lots of idea
wah..maybe next time i can use your ideas.. kan? =)

x-po said...

ekekeh, so perempuan2 di luar sana, tlg faham skit ye naluri sang jantan, jgn nk majuk tak tentu pasal..nsb baik aku dah kena ditinggalkan, so boleh la layan bola dgn tenang hati

------------------------------
Filem 2 Alam: Dr. Rozmey gila atau waras?

Kuwe said...

apa cilake.

Lu dah mendedahkan isu kelemahan diri lu dekat gadis luar sana. Secara tidak langsung.



entry tu tulis pakai pengalaman. Ye dok? dildo sebatang.

saiful mohamed said...

makcik tu main dua bola.tapi sorang je main.hahaha

chokio_nia said...

part nenek nak beranak taleh blah..btw france men cm hape..da men ngan 10 org pemain dr uruguay je..hesh..idup german..erk??

MOFASAD said...

polis pun tumpang tgk bola bai.... tembak2 2 ko jgn cakap lah.. diorang dah tembak bini diorang dulu sebelum tgk bola...

gayhahaha

Neyra Shazeyra said...

niat hati mmg aku nak buat dowh tp smlm tdo 12jam HAHA

Anonymous said...

eskus mi. dildo mane nak beli? gua nak size USA.

NAZ said...

4 tahun sekali derr

Pojiepooh Abdullah said...

Apa ada pada World Cup??

Bola? World Cup? FIFA? Binatang apa tuh???

Huda Luna said...

xpe saya paham awk
hehe

cpt wat entry berak

jfook said...

Haha. :)

deus X machina said...

Go Korea~~~~~

nulat said...

cool

Nurul Huda Rahim said...

kadar pengujung redtube akn berkurang. err betul ke? haha.

Anonymous said...

hahahaha....
style...

PuanPepel said...

haha...

~~kekerapan menambah kredit kat tepon berkurangan..
sebab si boipren tak layan mesej... time kol je da membute :)

greenhall said...

bil lektrik mlambung.

Neyra Shazeyra said...

huda, entry berak aku dah buat ahhaa