Sep 12, 2008

.wonders of me

Selamat siang semua.

Kelmarin, aku di-tag oleh PKP dan Adik Jah (adik ke?haha..) untuk jawab tag mereka. Aku agak sibuk untuk type semua semalam sebab aku dipanggil untuk bermain futsal dan tadi aku tidur sepanjang hari sehingga pukul 6 petang tadi. Itupun dikejut housemate, kalau tak, lebuh sampai berbuka.

Ok peraturan tag ni senang je, macam ni :

The rules:
Link to your tagger and post these rules on your blog
Share 7 facts about yourself on your blog, some random, some weird
Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs
Let them know they are tagged by leaving a comment on their blog.

Diri saya adalah seperti berikut;

1. Saya seorang perenang.

Aku sangat suka berenang. Dulu aku wakil sekolah dan negeri. pernah berenang dengan Lim Keng Liat dan Daniel Bego. Bukan pertandingan, tetapi training bersama. Kalau nak lawan mereka, sudah pasti aku kalah. Itu zaman sekolah menengah dekat ACS dulu. Lepas masuk teknik, aku dah retired. Bukan apa, tak ada siapa nak bimbing aku. Aku rindu dengan cikgu yang dedahkan aku dekat sukan renang ni. Kalau Cikgu Razak Malek Taharim baca, sila contact saya ok! Saya rindu dengan cikgu.

2. Seorang yang sangat pemalu.

Kalau di dalam blog lain, bila jumpa lain. Aku agak gagal dalam meluahkan perasaan muka antara muka. Mungkin kerana dari kecil aku susah untuk bergaul dengan orang lain kerana aku hidup terkongkong di rumah. Aku hanya mengenali wanita sejak aku masuk sekolah teknik. Kalau di luar negara sudah pasti aku di-cop GAY. Tidak sama sekali. Aku masih horny melihat buah dada, perempuan seksi dan muka putih licin. Jangan tersentak, itu normal bagi naluri lelaki.

3. Seorang yang panas baran.

Kalau tengah marah, aku akan buat perkara yang tidak dijangka even aku sendiri pun tak jangka. Puan Hamizah cakap, kuat MEGHAMPOIH. Mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi. Puan Hamizah pun sama. Suka bawak kereta laju-laju kalau marah. Tidak fikir benda lain kalau marah. Muka kerut dan cakap sepatah-sepatah. Siapa yang kenal aku tau perangai aku ni.

4. Tidak suka menunggu.

Aku paling marah kalau tunggu orang lama-lama. Kalau janji, biar tepat. Masa itu emas kan, tak elok bazir. Dan sejak kecil aku diasuh untuk datang awal tunggu orang. Tambah kalau kita tumpang orang. Jangan buat orang tu tunggu kita. Biar kita tunggu lama takpa. Itu pesan Encik Ariffin pada aku.

5. Tidak boleh hidup tanpa muzik.

Kawan aku pernah tanya aku macam mana boleh aku hafal lirik setiap lagu yang keluar dari radio. Aku tersenyum. 60% hidup aku habiskan dengan dengar lagu. Tanpa muzik dunia aku tidak sempurna. Aku dengar lagu dari zaman 50-an sampai sekarang. Tanya saja lagu apa pasti aku tau, walaupun sedikit. Agak-agak boleh tak kalau aku nak masuk Jangan Lupa Lirik? :D

6. Seorang melayu kurang konservatif.

Aku tidak percaya taboo. Aku tidak percaya dengan kepercayaan karut. Tau tak masa dulu (sekitar 70-80an) orang Melayu selalu buat upacara pemujaan roh? Mereka akan sediakan pulut kuning, daging ayam dan bahan-bahan lain dan diletak di atas 'ancak' dan baca mantera-mantera. Aku tidak percaya dengan perkara-perkara yang belum tentu seperti meniarap dan silang kaki, tak boleh cium dari atas kepala bayi, cuci kaki sebelum tidur, dan petua-petua lain seperti buang bau ketiak dengan cara gosok ketiak dekat lutut masa mandi. Zaman sekarang pakai deodoran sudah. Aku banyak tau petua tetapi aku tidak amalkan.


7. Saya suka berak.

Berak adalah macam makan nasi. Hari-hari mesti. Tambah-tambah kalau baru lepas hisap rokok. Kalau berjalan ke tempat yang tenang dan sejuk, otak merembeskan usus aku untuk pergi ke tandas dan berak. Tapi sejak-sejak aku kena usus berdarah ni, aku disuruh doktor untuk kurangkan. Dan aku suka berak sambil membaca. Apa-apa sahaja bahan bacaan, even brochure pun jadi asalkan aku membaca.

Itu semua sedikit sebanyak tentang diri aku. Aku masih muda dan sedang dalam proses mengenali diri aku lagi. Banyak yang aku tak sedar tentang diri aku. Hehe

I'm gonna tag these people :

i. Sha
ii. Abah
iii. Huda
iv. Heixa
v. Marjerin
vi. Nashrex
vii. Paraxixth

8 journeyed together:

Perempuan Kalis Peluru said...

PERFECTO!! HAHAHA NASIB HG TEGUQ...NAYA TUL OTAK KIRI AKU LANI...

K.Jah said...

best kan tag mengetag nih? etlis ada la jugak bahan & alasan utk update. ko perenang? akak ko nih baru je terhegeh2 nak daftar kelas renang. rm150 sampai pandai! haha

siggplus said...

pkp: haha tu lah..agak pelik gak la ang ley ckp cmtu..kira2 balik salah..hehe..boleh dah wat operation adjust wire otak tu..haha

kak jah: bes gak la..dh ada dah entry baru tp dah ada tag better buat dulu kan..hee..
em yup..
xpe xpyh byr dekat org tu smpai rm150..
byr kt aku rm100 je..gerenti ley masuk olimpik..haha

.rabiatulhuda alsagoff said...

org tau sume tu...
awk mmg...
bwk moto + kete ms mrh mmg mcm org gile..
wat tensen je...
gatai tu mmg awk...
swimmer?
bg org awk mmg terer gile berenang...

siggplus said...

ha tu la sape suh wat org marah..
hehe
org xgatai okay..hee
mn awk tau org terer berenang?awk mn pnah tgk lg kan..

abah said...

ermm abah pernah buat dah tag ni...instead of 7, abah dapat 6 ... kira dah pernah buat la ek..ni link dier

http://www.skolblog.com/2007/03/07/keanehan-itu/

.rabiatulhuda alsagoff said...

hey..lupe ke lost world...
org da tgk awk berenang..

siggplus said...

ada ke tgk?tu bkan yg competitive munye..tu saje2 je..