Sep 14, 2008

.you will never walk alone

Selamat siang semua.

Seronok tengok bola tadi. Walaupun berbuka di mamak dengan penggunaan duit yang banyak hanya untuk sepinggan nasi dan seketul ayam, berbaloi.

Ditemani dengan segerombolan penyokong Manchester United, aku tenang. Aku yakin malam ni malam Liverpool. Kita Liverpool, kita skinhead, takda hal lah!

Ada Berbatov? Aku tak goyah. Lihat saja permainan Berbatov tadi. Seketika aku sangkakan dia tidak bermain. Mungkin dia sekadar ball picker saja di padang tadi.

Gol pertama dari Tevez, aku tenang. Baru 3 minit masa berlalu. Liverpool late picker. Pelan-pelan kayuh. Bukan main sorak depan mata aku bila Tevez score tadi. Aku cakap, tunggu. Bukan main lebar senyum mereka. Sampai ke telinga.

Van Der Sar? Kesilapan bodoh. Tiba giliran aku untuk sorak depan mata mereka.

Gol sendiri Brown dan cara permainan mereka sepanjang perlawanan sudah cukup buktikan season ini bukan season Manchester United.

Masuk Babel beberapa minit sudah cukup untuk score gol. Kawan-kawan yang seronok habis tadi terdiam. Aku melompat keseronokan. Kalau handphone aku ada loudspeaker besar serta amplifier, akan aku mainkan lagu Liverpool kuat-kuat.

Sebelum tamat masa, kawan-kawan aku tadi sudah beransur pulang. Aku kata tunggu, tidak diendahkan.

Rileks la bro, bola je kan. Apsal nak tarik muka? Siapa yang senyum lebar sampai ke telinga sekarang?

Your lips, my ass, they should meet.

Say hi to my ass.

4 journeyed together:

Tijah said...

aku tak ambik tau mereka dr team mana. janji mereka kacak.

hahahah!!!

siggplus said...

sokong lah liverpool..
mereka ramai kacak2..hehe

Tijah said...

adakah penyokong mereka kacak2 juga? (seblm ko jawab, aku nak tutup mata, tutup telinga)

siggplus said...

mesti lah kacak
mereka skinhead
tenang sahaja..
kami the beatles

(menyebut sesiapa yang asal dari Liverpool)