Sep 19, 2009

.entry kedua last sebelum raya

Selamat siang semua.

Habis-habis main dota tadi aku balik rumah terus selongkar almari. Aku cari baju melayu. Ya aku dah decide tak beli baju melayu pun tahun ni. Malas, dan tak ada kewangan yang kukuh untuk belanja sakan.

Aku jumpa baju 2 tahun lepas. Warna merah. Masih elok tanpa lubang di celah kangkang dan di bahagian bontot. Paling penting kocek dia mesti tak ada lubang, senang aku nak letak sampul duit raya. Songkok, aku tepuk-tepuk sikit songkok zaman sekolah teknik dulu, dah nampak baru. Sampin, tak payah. Susah nak kencing dan berak. Butang baju melayu, aku kumpul yang lama punya dan cabut manik-manik yang ada, untuk bagi nampak sama. Capal? Lagi tak payah. Pakai selipar jepun je. Beli yang cantik-cantik pun nanti kena curi jugak masa semayang raya.

Heh kedekut betul aku tahun ni.

Aku bukan perempuan nak beraya sakan. Tak payah baju sampai berpasang-pasang. Nanti baju banyak-banyak pun pakai untuk satu hari je.

Aku dah ready untuk raya. Subuh raya nanti aku mandi wajib lah, dun wori.

Harap-harap duit raya kali ni bertambah banyak. Boleh aku angkat DSLR satu. Haha.

33 journeyed together:

B E L L A said...

Subuh raya nanti aku mandi wajib lah, dun wori.

Tak faham statement ni!!!!!!!!!!!

btw, selamat hari raye! makan ketupat jgn kocoh,nnti mati tersedak lak.

siggplus said...

b e l l a : haha tak faham tak pe, aku bukan nk org faham pun.hehe

ketupat tak best lah..lemang lg best!

♥miszluna™ said...

sbb mimpi bsh la tu

siggplus said...

<3 : eh manada..kalau tak tak puasa la arini..huhu

paraxixth said...

huh.masih tak kurang aktiviti manstrubation ko tu eh.

gua balik kg ntah. hari nie.tapi tak tau bila.malam2 kot. gua gerak sorang2. famili gua lepas subuh dah gerak dah. gua kan indipenden.

p/s: gua lupa akan selipar.celaka. pakai selipar yang xde grip la raya tahun nie gua.

siggplus said...

paraxixth : bulan puasa kena kurangkan lah..kan bulan baik..hahaha

apsal lu nak balik sorang2?sng lu nak isap rokok on the way kan?heh

wa lagi tak ada selipar..haritu kelam kabut tlupa nak bwk balik ipoh..wa pakai selipar saiz 3 mak wa je..gila xcool oh

Ries Lee said...

apsal time subuh mase raye baru nak mandi wajib?
selama ni x mandi wajib ker?
jeng3..

paraxixth said...

kejap lagi gua nak pergi jj kot. gua nak men game.

risau lepas nie tak sempat pergi j.j dah.

siggplus said...

ries lee : jeng3..hahaha..aku saja nak bagi perasaan ingin tahu membuak-buak..hee

siggplus said...

paraxixth : apsal tak sempat dah?lu ada leukaemia ke?

paraxixth said...

kanser rambut.jangan bagitau orang lain

siggplus said...

paraxixth : alrite tadahal..lg skali wa nak nasihat, lu jgn wasiatkan shiro kat wa..nnt wa buat tukun ikan je nnt

fezaL Mohd said...

hahaha
mandi wajib tak tahan tuh..


selamat hari raya
hati2 dijalan raya.

;)

mr.panda said...

haha mmg jimat.
aiyak mandi wajib ka?isyh isyh

eykA♥ said...

kenapa kedekut.?
kenapa kena mandi wajib?
kenapa kaw mcm neh?
heh.
jawab2?

farah said...

ada lagi ke org nak bagi ko duit raya?

haha.

p.s. org perempuan biasa la kan, buat baju berpasang2, nanti boleh pakai plak di waktu lain. org lelaki buat baju melayu, pakai g masjid semayang jumaat je. tu pon kalo pegi la. haha.

selamat hari raya!

:D

chipsmore said...

woihhhh...lu berzina di bulan pose ke nk mandi wajib??? gile ahhh...bulan pose nk sebat gak...

nk duit raya ko separuh t leyh?? ;)

chipsmore said...

klik nuffnang ekau! ;)

siggplus said...

fezal mohd : hehe lu dah mandi wajib ke?selamat hari raya..minal idil wal faizin

siggplus said...

mr panda : itu namanya bijak berbelanja lah..hehehe

kau pun dah mandi wajib ke?

siggplus said...

eyka : aku kedekut sebab aku tak ada duit..
aku kne mndi wajib sbb aku beromen dengan paraxixth haritu..kitorg kan gay..hahaha

kenapa kau mcm neh?aku tak faham maksud soalan tu..lain kali struktur soalan tu pbaiki lg k..guna kosa kata yg bagus, dgn hiperbola sikit..heh

siggplus said...

farah : uih ada la..aku belum kawin lg kot..lgpn org ckp kalau dpt sambung degree lg semangat org nk bg duit raya..hehe

tapi kenapa sampai berpasang-pasang-pasang-pasang?huda punya smpai 5..x beragak kot..haha kau macam perli aku tak g smayg jumaat je..aku g la..hee

siggplus said...

chipsmore : ye ah mana ley tahan..baru lepas pekena kopi jantan kot..mencanak naik macam tiang bendera..hahaha

kalau gua berzina gua skrg ni x raya lg..gua puasa lg 2 bulan direct lu tau x?heh

takley la nk kongsi2..gua dh plan ngn rozita che wan dah..dia merayu2 sgt nk aku kongsi..ngada2 mintak jentik btol..hahaha

chipsmore said...

siggplus: kopi jantan??? kopi betina xde??? kot2x naik cam tiang bendera...


ko mmg patot pon puasa direct...
5 bulan lg afdhol...


ahhhhhhhhh...cam rozita che wan nk kat ko...aku yg rozita che two pon xbernafsu ngn ko...ni plak dy..cehhhh

siggplus said...

kopi betina ada la..manjakani..kacip fatimah..mengembalikan zaman remaja..kasi ketat beb!agagaga

kau mmg la xbnafsu..kau kan adik ipar aku..xelok ada nafsu sesama ipar..ngahahaha

chipsmore said...

siggplus: xnk aku abg ipar cam ko..nanti aku hasut2x dy jgn kawen ngn ko...

kasi ketat pe?? aku inesen

siggplus said...

chipsmore : aku baik kot..bhati mulia..rugi lu xnk jd adik ipar aku..haha

ketat skru basikal la..dh lama2 slalu kayuh loose la skru tu..dats y kne ketatkan balik..nnt tcabut, ssh

chipsmore said...

oooooooo...skru basikalllllllllllll rupenyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

siggplus said...

ha tau pun kau..kau kena clear kan otak kau tu..kuning habis dah tu..hahaha

farah said...

huda sampai 5?
aku dua psg je,
takpe la,
leh pakai g kuliah ke.
okei apa.

:)

err, ko jgn terasa plak,
aku tak sindir ko pun.

:D

siggplus said...

farah : tu ah..tkejot aku smpai 5..nk beraya 4 hari je..heh

x terasa pun lah..aku xda hal pn..hehe

Aina Aadnan said...

ahaha
perempuan pun ade la yg mcm ni

siggplus said...

aina : ada ke?aku xpnah tgk pn..slalu bj bpasang2 bli