Aug 25, 2010

.ciri-ciri pengejar earning nuffnang tahap kritikal [ironic?]

Selamat siang semua.

1. Bangun pagi, bukak nuffnang, tengok earning dah berapa.

2. Tengok berapa buffered dah ada.

3. Masuk toilet, bukak shower, melutut dekat bawah pancutan shower, sambil menangis tersedu-sedu sebab buffered earning dah jadi metered.

4. Status Facebook, Twitter, YM, Oovoo, Skype, Myspace, Friendster, dan seangkatan penuh dengan status "Bila la nak dapat check nuffnang ni.", "Lagi [isikan nombor yang sesuai] hari nak dapat cheque nuffnang, tak sabarnya!".

5. Bergaul bukan main baik dengan blogger pagipagibukakmatacaritrafikcariduit. Rakan seperjuangan orang kata. You don't leave your friends behind.

6. Bukan main cepat buat entri bila dapat keyword terbaru. Selalunya kalau berkaitan dengan isu-isu agama bukan main membangkang, tapi padahal selain bukak website Nuffnang tu, sempat lagi bukak new tab Youjizz.

7. Bila dapat cheque nuffnang pertama, terus buat entri, saya dah dapat earning nuffnang pertama! sambil upload gambar cheque. Lepas tu buat-buat blur kan nilai cheque tu, padahal semua orang tau cheque pertama mesti rm50 dah tak sabar nak cashout.

8. Kalau berita yang obscure sikit (kes kambing kepala 3 ke, lembu berkote 8 ke) mesti terus buat entri. Benda kecik jadi besar, sejadah berdiri pun bukan main taksub. Padahal orang tu setting baik punya bagi sejadah tu berdiri. Tarik perhatian pembaca, duit naik.

9. Kecewa kalau orang yang dia follow, tak follow dia balik. Lepas tu unfollow sebab cinta tak berbalas.

10. Tajuk entri favourite baca "Cara nak naikkan trafik", "Cara menambah follower", "Cara menambah komen", "Cara nak main dengan SEO dengan jayanya.". Main dengan SEO bukan boleh dapat apa, tak boleh pancut dalam pun.

11. Sokong apa blogger famous cakap, even dia merapu tahap gila babi sekali pun. Biasalah orang kalau dah bercinta, kentut cirit pun bau perfume.

12. Bloglist semua blogger-blogger famous earning nuffnang tahap karma. To be the truth, entri diorang tak best tahap mana pun. Banyak lagi blog yang aku boleh personally recommend dekat kau yang langsung tak bubuh iklan nuffnang.

13. Setiap event nuffnang, semua nak pergi. Bontot Timothytiah tu kalau boleh nak tolong sagat dengan kertas tandas setiap kali dia berak. Kissass.

14. Tak henti-henti menghentam blogspot. Tak henti-henti cakap Wordpress lagi bagus. Abang kakak, sebelum kau main wordpress, tangan kau belajar tulis blogspot.com dulu. Ingat tu abang kakak dewa trafik.

15. Ayat entri bukan main suci. Macam aku cakap, cakap huhahuha bab agama, tapi senyap-senyap bukak tab Redtube.

16. Compare Alexa rank. Kecewa bila Alexa rank jatuh dari kawan baru nak naik. Itu belum masuk pegi jumpa bomoh demi nak jatuhkan kawan lagi.



Some of the few notably characteristics of them. Banyak yang aku boleh list down, tapi malas. Macam yang aku cakap, aku dah muak dengan blogosfera sekarang.

Kutuk kapitalisme, tapi apa yang kau buat ni bukan konsep kapitalisme jugak ke?



Pui.

81 journeyed together:

Unknown said...

hahahaha

ade part yg terasa juge

ngeh3 :P

Amoi said...

kah kah kah.

amik kau!

(gelak guling)

thats the true life for the earning hunger!

black_mel said...

haha...x penah join event nuffy lagi..

Nurul Ayu said...

SEO tu pon aku tak taw kejadah apa...


eyhh...redtube kena banned dah kan kat malaysia???xde org up entry pulak pasal ni kan?????

Amir Izzat said...

wow! baik punya ayat..ada betul....Haha...ada gak terasa sikit...tp tak apa.... ak jenis tak kesah..

kalau aku kesah..abis ar ..kah3..adoi.. macam2 lah...

biasa ar..banyak orang byk ragam...
pasal SEO..(amat bagus bah...)

tq

redballerina said...

itulah, bukan semua orang pun otak sama. kalau xde diorg
entry ni xde juge

tidak dikehendaki said...

aku ingat aku pengejar earning nuffy gak

*kepas baca* TAK.

pengejar earning adsense, YA.

Faisal Abdullah said...

Wah mmg terbaiklah post ko ni..mmg tepat=)

Berd said...

Nuff tu gua tak tahu apa jadah sebenarnya. Tapi kawan gua cakap kita boleh tahu sapa yg datang blog kita kalau kita ada nuff. itu pasal gua ada nuff.

Saya sayang tau nuff saya.

ohh ya. kenapa ironic sifu? kenapa tak erotic saja? kan ini blog lucah.

-li.zue- said...

"i follow u, follow me back"


*geleng2.


hahahahaa.takde kerja betul.gile kejar trafic.

LUMUT said...

mende traffic sume ni dah jadi mcm sampah..

cth la..
aku memang suke pegi baca blog org..kalau aku nak komen aku komen..kalau x nak aku blah....tapi...haha..gelak jup..disebabkan nak sgt traffic...ade lak leh siap komen pungpangpungpang..mcm jadah ape tah..padahal x baca pon entry.......lepas tu mende dah terpampang tulis die pg tnye....

arggh mls nak cter...

yg penting aku nak duit nuff nak beli tiket raya ni..please la abg sigg kayakan saya..haha

LUMUT said...

aku rasa satu lg mmg tepat gile gile gile.....bloglist sume blog gile traffic punye..cisss...

nak duit!!!huwwa

Wanturd™ said...

blog aku tade pon benda nufnang2 tu. haha. bukan ape. aku tak reti buat and mmg taknak reti buat. wahaha.

Cheese Monster said...

seksyen 7 ada kedai buka tengah hari ke beb? straigh je neh! rofl!

beb. tukar pakai template lama. header lama la. geli2 sikit mata memandang.

youjizz? apa barang. keez sude!

Anonymous said...

macam perfect lah pulak kau?

Anonymous said...

marah plak anonymous kat atas ni.terase ke beb?hahaha
-kemey-

Call me, Eyka said...

haha baek punya perli . cis

Unknown said...

uiks...
dasat sungguh kalu mcm tuh
hehehe

emak. bukan penari tiang said...

kalau bab kapitalis, aku bru perli mantot cursing malay..gah ckp bab kapitalis tp kat blog sendiri ada ads tertepek!

Weeda said...

haha..

sigg, tambah lagi satu...
update entri sampai 10 kali sehari...wakaka..tapi entri tak da isi...

Yuki Yusuf said...

ya itu dia.

menangis la org2 yg terasa tu

MOFASAD said...

sehari dah berapa entri dah naek nie? aku tido tadi mesti ko dah naek 3 4 entri pasal nuff kan? nanti aku chek

nadia said...

sigg.
bagus punye pendedahan ni.
haha

Aina Aadnan said...

nuffnang aku rm3.15 je. haha. aku letak nuffnang sebab suka la ada benda gerak2 dlm blog aku.

noorafzan.blogspot.com said...

SEO tu sampai sekarang ku tak reti..
malas dah nak pk..
baik blogging macam biasa.
tak yah kejar trafik..
tak yah kejar earning..
tapi event nuffnang nak gak pergi sebab ada masa dapat makan pree..
haha~

pastu pasal first earning terus buat entry tu saya penah buat.
serius bai first time dapat duit sebab blog.
haruslah teruja!
haha~

follower?
sayapun tak tahu macam mana boleh jadi lebih seribu tu?
saya sedar blog saya tak best pun.
tapi tak kisah janji dapat berblog.
haha~

Unknown said...

ayu surihany0t :: wah...ko tau jerk redtube da kne banned kt mesia..msti stok slalu buiak kn...hehehehe

tp, aku pown xtau SEO tuh apa..huhu

en/cik anon 1 :: cm terasa jerk...

lumut :: oit gedik..asl ko xbukak ruang okomen r???xmesra pembaca r ko..

dorg dok sibok ngan nuff ala...bukannyer byk sgt pown dpt nuff tuh... -.-"

[z@ck] said...

bab check duit nuffnang memang aku buat.tapi yg smpi nak jaja kat FB semua tu, like........wth?

ザ-sylver- S said...

hahaha
makan dalam sial..

btw, objektif aku ltk nuff sbb nk cek analytics ...jer...

afiqsiddhartha said...

kepada mereka yang akan terasa, tak payah cakap banyak la woi! Tak payah defensive sangat nak backup diri sendiri macam kau neutral sangat padahal semua ciri2 tu ada kat kau. Jijik aku baca komen kau.

Sigg, sora aoi oil massage full boleh didownload di mofo. Kalau malaysia lepas la. Aku lepas.

siggplus said...

@AyuE SurihanyOt

haah la, aku baru perasan dia dah kena ban. [buat2 tak tau]

siggplus said...

@Berd

kita tak boleh direct sangat. bila aku tulis ironic tu, faham2 sendiri lah aku maksudkan erotic. haha

siggplus said...

@lumut

aku paling bengang post komen tak ada kaitan, tak pun baca part last saja lepas tu komen.

buat aku pening nak faham dia komen apa.

siggplus said...

@hBz

tukar template lama? baju pun sehari koman2 2x tukar bai. pembaharuan tu penting

siggplus said...

@Anonymous

ha rakan2, ini salah sorg yang kena tepat2 dekat 15 ciri-ciri yang aku tulis tu.

headshot.

siggplus said...

@afiqsiddhartha

ahh sora aoi. jangan ungkit nama tu waktu2 sebelum maghrib boleh tak?

Anonymous said...

buffered earning metered earning jadah ape semua ni? kahkahkahkah! gua tak tau pun benda alah tu.

blogspot kan untuk bebudak. wordpress untuk orang tua. biarlah mereka dengan dunia khayalan mereka. kahkahkahkah!

Ann said...

aku ari2 check my nuff hehe :)

Hellioz said...

komen j.love menikam kalbu, tepat di jantung!

malangnya blog dia kne dengki dgn google...

visitor blog gwa msty pening bace sbb byk kaitan dgn j.love....
gyahahahahhaha~

Frodo Baggins said...

ok, wa pasang nuff sekarang!!!!

oshinz said...

hahaha.. amik! duit punye pasal.

Aslina said...

SEO tu apa? dari aritu aku kompius.

hahaha...

aku letak nuffnang sebab...

masa mula2 buat blog dulu, osmet aku yang suruh.

tak kisah pun ada duit ke takde kat dalam tu. sebab sumber duit aku merata-rata datangnye.

Razman said...

hye. marilah memeriahkan blog saya. ada tips blogging yang hebat, dan bermacam macam info yang menarik!

MACAM PUSI!

miss lolly a.k.a luvfareda said...

Setujuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu


keh keh keh :) Enjoy sudaaaa, Xyah tencen2 nak kejar semua tuh.

SweetyMui2 said...

haha!so true
semua kejar glamer semua kejar duit
kejar kejar :D

sugar2 kapas strawberry said...

ahahha..btl tuh..tgk mcm sy ni..kekekeke..blogging da lama..tp x smpai pon 50 rgt lagi.ahhaa

xkesah la..org nk click ke x ke.sy blogging bkn utk nuff

Cetusan Suara said...

perli baek punye entri ni.. hahaha..

yatee 'yosh' yakuza said...

errr... SOE tu apa wea?
seorang encik o..............

kainbatiksaya said...

hahahaha. anon kat atas thu gelabah siot. kena batang idung sendiri tuh ah bising tuh. kau punya ayat cantik ah aku suka suka suka.

Orked said...

aku baca entri ko yang lepas


http://siggplus.blogspot.com/2010/08/luahan-hati-blogger-picisan.html

A blog is an online diary, an option for any to express themselves... ikut sukalah blogger nak tulis apa, kan?

Hari ni dah lain?

Kalau ikut teori ko hari tu, lantak demalah nak tulis apa, kan?

PMS ke bro? ha ha ha

Ainee Cumi said...

Jenuh jugak aku cari ada tak ciri ciri aku. OH TIDAK ADA RUPANYA! Maka aku terkeluarlah kan sigg tapi aku pasti ko mesti ada salah satu ciri ciri kat atas tu.

Anonymous said...

:-((
:-<
:-[
:-C
:'-(
:(
:<
>:-(
:-Q
;-S
8-O
:-/
:-|
XD
:-)
:-))
:->
:-]
:-D
best!

paeh said...

muehehehe. ada kena sikit kat aku doe. hahahahaha~

lensa mata said...

terbaik kali ni...bwahahaha!!!!!!

Anonymous said...

terbaikkkk ;)

nasikputeh said...

ahhahahaha...


sib bek entry ni kua lambat.

kalau kuar awal2 dulu mesti aku cam terasa sikit.

sikit je ok?

sambung balik gelak..

hahahahahahaha...

deus X machina said...

parit maupusat tak terasa ke?

Pyka Rahmat said...

nuffnang natang apa tak menarik langsung.

siapa kejar traffic baik kejar ibadah untuk akhirat. mcm dungu sangat kejar traffic. tah pahape.

ENCIK TIKUS said...

buka new tab youjizz ? tak boleh blah siot ! ;DD

. said...

pemerhati yang baik.
siap boleh senaraikan.

Crazee Lazzy said...

entry lu tu tuk farid kan? mmg sesuai sgt tuk di gua rase... hahahaha

Nurul Huda Rahim said...

sigg bulan puasa ni kau rajen mkn kurma eh? IQ kau mcm ada sedikit peningkatan. kah kah kah.

Firhan A. said...

tak penah check nuff walau dah berbulan letak lam blog..aku pun tak tau apa motif aku letak nuff tu..
wakakaka..

Verdict said...

aku sama macam aya tuh.
tatau motif. aku tak paham menatang iklan tu utk apa.

ade la penah skali tergerak ati check.

rm0.25

bangga gila :D

hakhak

Jard The Great said...

haha.. tabiklah entri neh... meh senaraikan blog2 best yg tak buat menda2 kat atas.

plssssssssssss..........

Unknown said...

hoho..ternganga baca entry..rasa macam kena batang hidung pun ada...huhu

Sharinginfoz said...

adakah kita termasuk salah seorang daripadanya????

mizzura said...

hahaha...bravo la bro..statement tu mmg betul la...

Ibu Ammar said...

blog Bro ZackZukhairi mungkin suci dari perkara2 di atas. walaupun earning NUFF dia mungkin Ribu-ribann.!

yeah, dia juga pengguna Blogspot.

pengguna DOT.COM. jgn kecoh lerrrr!

hazman aka species1980 said...

ianya adalah lebih kepada apa tujuan sebenarnya kita berblogging.... dan setiap individu pasti teruja dengan blognya....

kisahsensasi said...

setiap individu pasti ade cara unik dan tersendiri untuk KASI UP trafik blog kan....

MR. SYAH said...

hahahahahah..
setuju sgt2..

Oong-ong said...

hahah..bab menangis sedu sedan dlm toilet tu mmg x leh blah..masing2 ade sebab tersendiri knp mereka ade blog dan berblog

HEMY said...

fuh..mujur satu pn bukan aku...kira aku ok je..blog utk hati riang dan meluaskan rangkaian kawan2 yg benar2 kawan

Anonymous said...

haram nak tahu pasal SEO..huhu x reti2 apa mendenya tu..huhu

Shahada Fauzi said...

kah kah kah..pedas siot kau perli..tapi aku sket pun tak terasa sebab xda satu pun kena dgn aku..kui3..tapi aku ade pasang gak NN tu..saje suke2..tak heran pun sgt bape hengget yg aku dpt..sebab tiap2 bulan aku kerja dapat gaji dowh..hik3..

blogging adalah salah satu terapi buat aku untuk hilangkan stress kerja..lagipun hobi aku membebel..dari aku buang air liur bek aku menaip kan..orang nak baca tak baca suke hati la..sebab aku selalu tulis syok sendiri..wahaha...

Aus MeLankoLik said...

hahahah ,
biar semua bace , bagus .


konon nak aja SEO , macam la dalam blog ada segala mak nenek ilmu dunia yang orang boleh buat rujukan .

hahahak

Cik Lily Putih said...

bagus gak kan info nie

noreed said...

sangat bersetuju tentang certain blogger yang duk mengutuk blogspot tu. bg sy yg newbie ni, pada mulanya rasa pelik knp lah bila aku bertnykan kpd bbrp blogger otai jawp yg diterima mempertikaikan blogspot.

devoted lily♥ said...

aku rasa macam dah lambat sesado baru aku bc n3 ni.. haha..

semangat aku nak tao ape jadah nye youjizz tu sampai pi gugel..
kuang asam sungguh ko sigg..
haha..
terus bukak puasa lepas sebulan lbh tak tertengok.. haha

Anonymous said...

http://www.mfg.com/usa/tramadolonline/#56321 tramadol 50 mg sleep - tramadol for fibromyalgia

Doctors in India said...

Amazing amount of great, actionable advice. I will keep coming back to this for a while to try and implement many of these! Thanks!