Aug 30, 2010

.mardika

Selamat siang semua.

"Abang, cepat! Cepat!"

"Apa dia?"

"Tengok sini bang."



Aku pandang, dan mengucap panjang.


"Ini baru merdeka namanya bang...",

Kata jiran rumah depan dengan makan aiskrim pop. 1 jenis hotdog kecil, comel, dan mulus di celah kelangkangnya meliuk lentok mengikut alunan pinggul kanak-kanak belum mumayyiz itu.

Kecik-kecik dah pandai jadi stripper.

Aku geleng-geleng kepala. Tersenyum nipis tengok telatah jiran rumah. Aku tahu dia bahagia kerana terlepas beban.

"...Agaknya inilah dikatakan erti kemerdekaan." Getus aku dalam hati.


25 journeyed together:

MOFASAD said...

budak tahfiz depan umah ko ke???

ke


korang bukan bergaul dengan jiran sebelah???

jgn wat cerita..

dosa wehhhh

emak. bukan penari tiang said...

huhu!

budak-budak mana bleh kira..orang yang tengok neh la nafsu dia ditimbang tara..

:P

siggplus said...

@MOFASAD

cerita masa duduk ipoh la.

circa 2007

Hellioz said...

gwa teringat sin chan
gyahahaahah~

Anonymous said...

asal aku xpaham?haha

Anonymous said...

description hotdog tu macam lu je. bukan budak budak.

Verdict said...

ini bukan crita jiran nie. ini crita diri sendiri.!

KERAK NASI said...

hai abg hensem...

Duniakuabstrak said...

budak tu sanggup berbogel hanya untuk kau seorang

satu pengorbanan yang suci

. said...

sokong komen DuniakuAbstrak.

ENCIK TIKUS said...

budak lagi lah derr. dimaafkan

Unknown said...

ceeeeh.
rosak budak tu.
akau tolong tarbiah dia sikit siggplus oiii!

Berd said...

Kalau sifu ikut buat juga lagi merdeka rasanya.

Reen said...

ok
aku tak faham!
sekian

noorafzan.blogspot.com said...

ahh..budak2 mmg selalu merdeka!

hamzah ian said...

fuhyoo..ngeri.. haha

PuanPepel said...

rasa sungguh bebas agaknye tu,,.,..

Nurul Ayu said...

apasal aku tak paham ni???


dem it...

syahira ariff said...

biasala aku kan pikiran suci.
sbb tu aku tak faham.

Kuwe said...

lebih kurang dengan lu punya mummayyiz ja. sama sama stripper juga.

ek ele.

|.a.r.i.e.z.a.| said...

paedophile! hik~ :p

deus malas login said...

metallica

farwalis said...

ko sunatkan jelah

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

dapat nengok free

Akulah Aqilah Itu said...

mintak alamat pelisss... haha