Aug 27, 2010

.foreigner

Selamat siang semua.

Uitm macam yang kita tau adalah Universiti khas untuk bumiputera Malaysia. Tapi mungkin ramai tak tau yang UiTM pun adalah universiti khas untuk bumiputera Bangladesh, Iran, Egypt dan Oman. Kalau ada bumiputera Mogadishu dan aku lupa sebut dekat sini, aku nak susun sepuluh jari mintak ampun dan maaf.

Alah, aku peduli apa, kalau aku tulis sini pun bukan reti baca pun diorang tu. Duduk dah dekat 3 tahun, tapi itu bahasa Melayu sepatah haram pun tarak tau.

"Sujuk (baca: sejuk)"

"Cipat (baca: cepat)"

"Panas"

"Lambat"

Itu antara beberapa ketul ayat yang diorang hafal. Ini aku syak diorang belajar khas untuk order dekat kedai makan. Lain semua hancur.

Antara bumiputera-bumiputera berkulit gelap hari-hari makan naan tandoori ni ada 2 orang yang jadi favourite antara bumiputera melayu. Osamah dan Saddam. Osamah dari Yaman, dan Saddam dari Iran.

Dua ekor mangkuk ni memang langsung tak reti cakap Bahasa Melayu selain 4 ayat atas tu. Lembab, blur dan pemalas. Tapi setiap semester result mesti 3.6 ke atas. Bila masa study entah, padahal selalu je ajak aku lepak Castle Ampang pekena Shisha.

Selain dari 2 ekor tu, aku cuba jugak nak kenal-kenal dengan foreigner lain. Gadis-gadis Iran kau faham-faham jela, muka semua cun tahap Aylar Dianati. Full package. Ada jugak aku try nak kenal dengan lelaki foreigner. Sempena bulan puasa ni elok kita rapatkan ukhuwah sesama Muslim.

Semalam aku ada tegur seorang foreigner ni. Rambut pendek tipikal arab, berbaju kemeja kotak-kotak, seluar slack, kasut hitam style orang kerja. Mata bulat, hidung mancung, dan jambang dah mula kumis-kumis bekas shave.

"Assalamualaikum, where are you from?"

Tegur aku sambil hulurkan tangan nak salam.

"Waalaikumsalam, aku mai Penang. Yang hang duk speaking English dengan aku pasaipa?"

"Err, saja."




Susah jugak nak bezakan antara foreigner dengan mamak penang ni. Bulu tangan sama panjang, bulu dada sama lebat. Bulu pubis aku tak sempat tengok, tapi aku syak kalau semut masuk, boleh sesat!

27 journeyed together:

Mcjust said...

mungkin lain kali kena try cakap penang dulu. baru speaking english. hahaha

Hellioz said...

ini lu jmpe yg kewl

dulu mmber gwa ade carik pasal ngn dorang
sbb, perangai macam tahi...

last2 naik court
nseb beyk blaja law,

settle tepi, settle dlm court
Settle...

gyahahaahahahaah~

Unknown said...

hahaha...
part last tuh xleh blah

Berd said...

sifu..sifu. nak yang berkulit hitam je. nafsu apa ni.

emak. bukan penari tiang said...

bf aku dulu budak iran, student uitm gak! Hehe..

Wanturd™ said...

kasar betul lawak kau kat mamat tu. caiss

MOFASAD said...

huda tu orang mana ha sigg?

hahahahaha

Mindbreaking said...

cam sial mamat penang tu, hahaha

oshinz said...

haiya.. sekali salah spesis daaaa.

Nurul Ayu said...

cis..kurang asam...



tapi foreigner mmg agak annoying...(-_-")

5069 said...

aku taknak tambah..kang jadi rusuhan haha

Ann said...

ada yg ok..ade yg xok..yg xok tu, jenis perasan bagus..keras kepala..
yg ok tu...suka senyum, peramah...ok lah tu tau gak adat dtg tmpt org

nn said...

bahahahha. boleh pulak tersilap

baru tau kat UiTM ada foreigner. huhu

PuanPepel said...

hahahaha..... sekali mamat penang da...

black_mel said...

haahahahaha..dia mix yaman kot...mybe keturunan syed..

afiqsiddhartha said...

tewpancowt i bacew taw! u'olzz niew!

Aslina said...

hahahahahahaha...

sini foreigner pun macam2 jenis...

sampai lecturer pun import bangla mari... buat2 tak paham bahasa melayu pulak tu.

lagi gampang... ada budak2 dok kutuk2 pasal dia dalam bahasa melayu... tiba2 dia mai kat sebelah...

"i know what are you saying"

mau tak pitam kau? tapi bukan aku lah. aku baik je budaknye.

LUMUT said...

hahahah...
ayat last x leh blah..sesat?
ciss

Anonymous said...

Dude, are you a baggot or something? );

ENCIK TIKUS said...

aku punya foreiner dekat U boleh cakap melayu. and fasih gila. gila lah -_-"

PENGEMAR TAHI said...

giler siot! x reti ckp mlyu ke!

[z@ck] said...

kahkahkah!!

Anonymous said...

Ada minority foreigner tempat aku menggatal ngan dak2 perempuan. Siap cakap perempuan2 malaysia lawa. Camsi! Dtg nak belajar ke nak cari calon bini pun aku kurang pasti -___- !!

deus X machina said...

sibuk bulu pubis orang tu pasaipa

Anonymous said...

heh..penang dgn bangla sama sgt ka hg yg x reti beza..haha...siut ja...uitm xyh study pun leh skor 3.6..soalan tahap dak form5 skolah kampung ja..heh

Alexia Aqram said...

baguih la kalau ang ingat org penang mcm kami ni foreigner.

mmg kami duk over-the-sea apa?

mafilleiz said...

hahahahahahahahahahahhaahhaah