Aug 29, 2010

.osamah bean laden

Selamat siang semua.

Hari Isnin ni aku ada presentasi Engineering in Society. Oleh kerana aku junior yang tak sabar-sabar nak ambil kelas semester 7, aku tak kenal sapa-sapa untuk jadi groupmate,

Selain Osamah.

Semua dah ada group, semua kenal antara satu sama lain, yang gadis-gadis comel senior pun sudah habis dikebas. Demi hormatkan senior, aku redha saja kakak-kakak senior masuk group lain dengan hati yang duka lara.

Macam yang kau patut tahu, Osamah ni pemalas. Kerja satu apa pun malas nak buat, tapi pandai bodek lecturer. Mana ada orang present pakai bespoke. Bespoke di sini, bermaksud, berkemeja, seluar slack, tie, suit, dan kasut hitam kilat. Dah macam usahawan Arab.

Cuma satu je masalah dia ni, tak reti nak pakai syampoo. Akibatnya rambut dia berbau sangat harum.



Jadi untuk presentasi, aku dah bahagi-bahagi topic yang kami kena bentangkan. Semua kena buat sendiri, termasuk slide dengan handout.

Aku kena present subtopic, dia kena present introduction dan conclusion. Mutual agreement.

Semalam masa untuk compile semua slide dan handout, aku tunggu e-mail dari dia.

"Osamah, where is your slide for presentation tomorrow? I want to compile and check for errors.", aku tekan button dekat handphone, cari nama Osamah, dan send.

Beberapa minit lepas tu handphone berbunyi. Aku tekan read.

"Sekajap, I will e-mail to u now."

Terpegun jugak aku, sebab dah pandai guna kosa kata 'sekejap' walaupun ayat tunggang langgang.

Beberapa minit lepas tu, masuk e-mail datang dari Osamah. Aku bukak file yang dia attach.

'Engineers in Society : A Guide To Being A Professional Enginners' tertera dekat tajuk. Bagus, eja nama aku pun betul.

Slide kedua ada tulis 'Introduction' dan gambar Sears Tower dekat background.

Slide ketiga tak ada tulis apa-apa, dan gambar Burj Al-Dubai dekat background.

Slide keempat pun tak ada tulis apa-apa, kecuali gambar Shanghai Tower dekat background.


Aku syak mesti file corrupt. Aku hantar sms dekat Osamah lagi, "Is your file corrupt? Why there's no typed words on it?"

"That is my slide. No words, just pictures. Cantik?"



Badan serta merta jadi panas. Rasa nak makan chicken kaboob sambil minum tuak Barbican.

Haih, sekajap lagi aku terajang jugak muka pak Arab ni.





29 journeyed together:

ashraf sahdan said...

pak arab jangan bagi muka sangat. karang mula lah bawak kereta nak makan jalan orang je keje.

tendang je.

Nurul Ayu said...

hahaha...entry gila di pagi hari..bagus la buat aku gelak....hahahahaha


sabar je la pak arab memang macam tu...hakhakhak

Verdict said...

cantik?


macem haremmm zadah..! hakhak

Mcjust said...

muka cantik, kalau bagi penampaqqq satu pun cantik jugak kan?

5069 said...

hahaha...aku suke grupmate camni..

Neyra Shazeyra said...

classmate aku, nigeria. ko bayangkan, keje malas buat atu nak tiru. bagi ayat2 manis pak itam. dem

FiKhRi said...

kat MIAT ni ha pak2 arab sumpah malas..suke ponteng kelas kot..

Duniakuabstrak said...

kalau da malas tak mengira kaum der..hahaha

kalau grupmate spesis camni

kita terpaksa keje lebih la..kalau tak teruk la markah nnt

sabar..ujian d bulan ramadhan

hehe

MR. SYAH said...

biarkan gmbr berbicara..
mgkn dia ada cara tersendiri kot.. heheh..

emak. bukan penari tiang said...

pemalas x mengira kaum

aku yang 4 darah neh pun malas.. :P

Unknown said...

osamah ni bangsa apa weh?
babhahahah.
comel laa.

Anonymous said...

melayu mudah lupa. Walaupun tak ada kena mengena, aku nak cakap jugak. -afiqsiddhartha

Reen said...

hahaha
cemerlang laa osamah!
hahahaha

Berd said...

kenapa arab di malaysia malas nak mampos?

Anonymous said...

awat hang x terajang ja...dh la malas, tp men bola terer..aram tui

syahira ariff said...

sanggup ker kau terajang pak arab tu dari jarak dekat?
kan rambut dia kan bau something
boleh ker kau tahan?

Aus MeLankoLik said...

hahaha ,
aku takde pengalaman kerja dgn pak arab lagi , kah kah kah

Anonymous said...

ni taktik dia kut..gambar menerangkan 1000 perkataan..haha

PuanPepel said...

hahaha.... kretip2.... takpe..dia yg nak present part tu kan?

MOFASAD said...

ko ngan pak arab sama je perangai.. kekeke

zul efron said...

lu terajang x?

annadzirah said...

manusia sama aje.
arab ke, indon ke, bangla ke, malay ke,
kalau dah malas tu, malas jugak.

Huda Luna said...

keh keh keh

arab dia pandai tau sbnr nye dlm diam
pandai putaq belit

hekki said...

deus X machina berkata...

murujib!

2010 Ogos 29 16:11

Bongok ini bukan soal kelirula butoh emak kau.

Cina perempuan berdiri tempat imam punkau kata ok.

Ini tanda ada dua,

Satu engkau orang Melayu PAS yang miskin. Kemiskinan itu membawa kepada kekufuran. Sebab itu dapat 500 ringgit pun melayu PAS sanggup jual ugama. Cina ni kafir. Api kayu neraka. Tapi dek sebab 500 pun PAS tutup sebelah mata.
Nyatalah kekufuran kau.

Kedua kau dah benci Islam sangat. Ok lah sekolah ugama memang boleh buat orang trauma. Melancap pun berdosa. Apalagi puki Cina atas saf Imam.
Tapi tak perlu kau nk kutuk orang Islam yang mengikut Islam walau sikit pun. Sebab diaorang masuk juga syurga bukan macam Janiece.

Ketiga orang PAS kemaruk puki amoi Cina macam Nik Aziz kemaruk Elizabeth wong. Perempuan Melayu suruh pakai tudung tapi amoi Cina boleh tunjuk puki.

Inilah bongoknya Melayu. Islam bukan untuk sebat bontot perempuan Melayu tetapi bontot Cina juga. Patutnya disebat bontot Elizabeth wong sebab kangkangkan pukinya tapi sebab kemaruk PAS minta Elli Wong bagi taksirazh.

hehehe

ENCIK TIKUS said...

gua tumpang gelak jea. kahkahkahkah!

Nurul Huda Rahim said...

haha. bg dia, ckp byk tak guna. yg penting, negara dia kaya. eh tade kaitan. wakakka.

cik helena said...

haha,.tp arab memang busuk tau,hihi

Aslina said...

tapi malas2 dorang pun aku still tak paham...

apsal pointer dorang 3.8... 3.9... tahap gampang.

bila masa dorang study weh???

tapi aku puas hati sebab prof kader takde kompromi. ko malas, memang repeat paper signal system sampai 3x. tak kira apa bangsa. macam aku. hak hak hak...

cimöt said...

kuang hajo nyew pok cik arab tuh..
tp siyes aq ckp foreigner mmg rmei yg trok gakz..smlm aq exam,dak2 foreigner rmei duk kat blakang bising nk mampos n bley plak diskus time exam..lecturer bengang jew..da sound pon bley wt xtaw jer..rse nk kasi seliang soh silent..grrrrrr