Aug 11, 2010

.happy romadhon

Selamat siang semua.

Budak-budak rumah aku masa pengumuman penyimpan mohor besar raja-raja tadi kelam kabut berdoa supaya Ramadhan ditunda. Macam celaka perangai.


Time-time ni la ramai tiba-tiba sakit perut, senggugut, gastriks, mula tunjuk taring. Aku nak ingatkan, jangan menggatal makan depan aku kalau taknak kena terajang.

Aku harap toilet rumah aku tak berbau nikotina terbakar waktu siang.

Aku harap van mayat tak terlalu bergiat cergas bulan-bulan puasa ni ronda-ronda keliling bandar.

Aku harap manusia bawak plastik hitam berkurang kali ni terutama yang ikut pintu belakang mamak-mamak berdekatan.

Rajin-rajin lah ke tarawikh.

Dan aku harap aku tak cuba curi wifi jiran lepas ni. Curi = dosa. Ini aku tak berapa pasti batal puasa ke tak.


Gadis-gadis, pakai kasi sopan sikit kali ni ok. Tetek tu bagi simpan sikit sampai raya.



Salam Romadhon.


Niat ingat lagi tak? Ikut pelan-pelan ok. Nawaitu, raf'al, hadasi...











28 journeyed together:

Ery Farieha said...

ko ajar niat ape tu?
ajaran sesat
hohohoh

Huda Luna online guna laptop rumet said...

rajin2 lah terawikh ye budak


niat tu...


errr...

.
.
.
.
.
.


blaja mn niat tu utk posa?

isk isk

fail!

paeh said...

jangan simpan sangat tek tuu. nnt xde godaan lak

MOFASAD said...

dah berapa entri naek hari ini?

Berd said...

akhbara lillahitaala.

♥cutebabygirl♥ said...

nasihat utk gadis x leh blah. grrr. hahaha~

salam ramadhan :)

saOd yg bAhagia said...

sigg nk baca niat tu dulu before subuh nnt...pas mandi bawu dia baca niat puasa yg betul..kan sigg..?

black_mel said...

selamat berpuasa...blog bertukar wajah..

Ann said...

nasihat bguna...hehe

aku agak confuse pasal wifi tu..ak slalu curi wifi jiran b4 aku BB

AyuE SurihanyOt said...

sebelom ni kira hang dok usha tetek awek la no..


ngeeeeee....

redballerina said...

okey. simpan tetek dalam bekas dulu.

selamat berpuasa.

elmo blurb said...

selamat berpuasa !

Jard The Great said...

slamat berpuasa sigg and huda =)

noor afzan said...

selamat berpuasa sigg.
simpanlah sikit bahasa2 indah sampai lepas raya k .
=)

Firol said...

selamat berpuasa...

baincardin said...

Selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak :)

LiFe KaMi said...

Selamat berpuasa diucapkan dr kami untuk anda sekeluarga..

lalink7 said...

puasa kasi ckop!!

arek said...

selamat berpuasa..

Jadual Waktu Berbuka Puasa & Imsak 2010

Ned Gumbilai Tumunda said...

hahhaa.. lawak 1st day.. hahaha

bukan lumut said...

bongok la..aku tergelak dengan semua harapan harapan kau tu sigg..ciss sungguh

Ainee Cumi said...

niat tu kasi lagi pendek lah berenti takat nawaitu je lg afdal weyh..
ahahhahah!

gila rajin kau berterawih. Bagus! Bagus!

diraja22 said...

bro tahun ni mata pun pose tau..

Dark Half said...

haha...bagus btol nasihat2 ko
apapun, selamat berpuasa

Latest entry grafik novel gua ~ Kalau Aku Bendul Kau Apa?Bangang?

eka said...

HAHA !
xleyh blaa towl laa ~!

Robot Baik said...

haih, ader pulak doa2 puasa kena tunda. baik doa raya esok pagi.

reen_sofee said...

weh tuh niat ape!
cess!
ooo bulan len leh seksi arr?
pandai sigg!
:)

neyra shazeyra said...

ustaz ni pandai la ajar niat. awwwww