Aug 2, 2010

.isu kelas di bulan puasa

Selamat siang semua.

Waktu menunjukkan pukul 7.20PM. 28 dari 30 budak dalam kelas semua muka tepu. 2 sudah hilang dari tempat duduk asal. Aku nak kata diorang pergi break untuk solat, tak baik menipu. Dari tingkap kelas aku nampak mereka tengah syok isi nikotina dalam jantung di tangga Block 2.

"For the next class, we will be on the fasting month."

Ujar Encik Abdul Aziz Samson. Ya, Samson. Setiap kali dengar nama dia, Kenangan Terindah bermain-main dalam kepala otak aku ni.

"So I think we need to replace the classes. It's not convenient for us having a class when people were breaking fast."

Muka 28 dari 30 budak dalam kelas bertukar dari tepu ke sedikit gembira. Bayangan pergi bazaar ramadhan untuk tonton gadis-gadis seksi dah terbayang dalam otak masing-masing. Hari Isnin kebiasaannya gadis-gadis akan pakai baju Kebaya ketat. Pahala puasa semakin pudar dalam diri masing-masing.

"How about we change the time to 8.30-1030PM, and replace the classes on 6.00-8.00pm?"

Ujar Encik Abdul Aziz Samson lagi sambil betul-betulkan spek mata dia. Slang british dia sangat pekat. Lagi pekat dari Jenson Button/Keira Knightley order A plate of scone sambil minum teh Darjeeling pagi-pagi.

"Any suggestion, anyone?"

Tanya Encik Abdul Aziz Samson. Kenangan Terindah dah penghujung chorus nak masuk bridge.

"How about we break the fast before 6PM? That way we don't have to change the class' time"

Ujar seorang pelajar,

dalam hati.




Pelajar yang menulis entri ni sekarang.




55 journeyed together:

Unknown said...

banyak la ko suke2 nak ubah waktu berbuka
hoohohoh

paeh said...

ko punya waktu bukan bila2 masa ke... hahaha

Shahir @ Meng said...

bleh2 je..ko g blaja kt sabah/sarawak..kul 6 lbih dh buka..

MOFASAD said...

kecoh la ko siggy

MOFASAD said...

awak nie wat entri pendek kelakar jugak kan?

lensa mata said...

ter....baik......kah3~ape barang kata dalam hati je...

Berd said...

gua dapat rasa. ada unsur lucah dalam ni. pandai sifu selit.

ziexiera said...

good idea.. ko ajak lect tu buka b4 6... hahaha
sabo je la class 6-8pm.. hahaha

Huda Luna said...

hepp mana boleh macam tu

Anonymous said...

teringat zaman gua study dulu. tapi dah tahun nak akhir akhir tu, petang takde class. lepas je class kul 4, terus cabut gi bazar sect 13. hari hari!

ftrhd said...

pasar ramadhan ada pompuan seksi ke??wahh wajib pergi ni haha :p

edryna wanie said...

tak gentle la lu ckp dlm aty jel
HAHAHA

siggplus said...

@Ery Farieha

jadi kenapa sabah sarawak bukak puasa pukul 6? kenapa aku tak boleh buat macam tu?

haha

siggplus said...

@paeh

jadi tak join Hakim tengahari ni? hahahaha

siggplus said...

@Shahir @ Meng

aku nak duduk semenanjung, dan buka puasa pukul 6 jugak. boleh?

siggplus said...

@Farid MOFASAD

Maaflah abang Farry, saya memang kecoh.

Pendek ke? saya rasa panjang saja entri saya tu abang Farry

siggplus said...

@a-m-i-r

aku belum cukup bulu pubis nak cakap depan2 dia. nampak macam garang

siggplus said...

@Berd

sebab itu nama aku mahaguru sigg

sekarang, minum air kaki aku sebagai penawar

siggplus said...

@ziexiera

bukan 6-8, tapi 6-10!

saitan pun fikir 2x nak masuk kelas tu kacau budak2.

siggplus said...

@Huda Luna

apa plak tak boleh. boleh lahhh

siggplus said...

@J. Love

sect 13? loser saja pegi bazar sect 13. indah khabar dari rupa

siggplus said...

@Fitrihadi.com

rugi kalau kau tak pergi. serious!

siggplus said...

@edryna wanie

aku dah tulis dah pasal ni, bulu pubis aku belum cukup banyak nak cakap depan2 dia.

Nurul Huda Rahim said...

tak kalau kau tak cakap siapa pelajar dengut yg cakap cmtu pn aku mmg dah boleh agak dah. dasar siswa minda kelas ketiga. haha.

siggplus said...

@otak ketat

siswa minda kelas ketiga, tapi 1st class distinction. ingat tu.

budak hotstuff memang selalu bijak hal2 teka meneka ni ke?

jadi budak hotstuff patut kerja kedai nombor ekor.

Nurul Huda Rahim said...

budak hotstuff minda kelas pertama. maka tak main judi. haha.

deus X machina said...

apa punya penakut siswa
request dalam hati jek

Wanturd™ said...

hahaha. farry nak kasi nama siggy pulak. cam haram tak sesuai. farry farry farry

Jard The Great said...

erk! 6-8pm? tak solat maghrib ke cik adik?

arekymz said...

ko ingat puase tu kelas?
hahaha..
weh!
ari tuh aku ingt ko dah private kan blog ko!
ingt aku dah xleh bkak dah..
naseb bole smule..

5069 said...

how abaout if we cut the time of each and every classes during fasting month?..tapi malangnye unikL je buat camtu kot haha...

Reen said...

amboi ko!
sesuka hati jek!
hahahaha

noorafzan.blogspot.com said...

asal malam2 kelas kamu ni..
kalau ku cakap, kite postponed kelas lepas raya je..
ahaha~

tak yah buat kelas masa bulan posa.

Mieza vs Rory said...

bukan puase pun kecohhhhssss

Nurul Ayu said...

ahh suka ati kau je kan nk bukak awal..byk hensem!

fadh ^_^ said...

haha~
bulih bha kalau kaw

devoted lily♥ said...

hahaha..
kalau ko ni sigg ape pon jd..

PuanPepel said...

bila masa ko tuka dok sabah..haha

Unknown said...

boleeh.
apaaaa pulak tak boleh.

semua pon boleh.
boleh.
boooleh.

Liliyuli said...

ape barang berkata dlm hati jek? hehehe

siggplus said...

@otak ketat

memang minda mahathir betul. mesti kau dulu masuk kelab pemikiran mahathir kan

siggplus said...

@deus X machina

takut la wahai postgraduate. aku mana ada kote

siggplus said...

@Mr. Schomey™

nama farry jugak comel dan mantap. farry farry farry

siggplus said...

@Jard The Great

6-10pm kot. ada time dia rest setengah jam utk solat maghrib

siggplus said...

@arekymz membuyau

bukan puasa tu kelas ke?

aritu aku private sebab ada masalah sikit n nk tuka template. skrg dah bukak balik dah.

siggplus said...

@wong ah ian

UNIKL buat macam tu ke? gila best? lepas tu tak ganti ke?

siggplus said...

@reen_sofee

sesuka hati aku lah. sebab aku cakap dalam hati. haha

siggplus said...

@noor afzan

entahlah, nak buat macam mana dah nasib macam tu. nak elak tak boleh sebab satu je klas utk subjek tu. nak taknak kena amek jugak

siggplus said...

@Mieza vs Rory

al-fitnatun asyaddu minal khod.

siggplus said...

@AyuE SurihanyOt

jangan puji aku hensem. aku ada lolipop je nak bagi utk org puji2 melebih ni.

siggplus said...

@fadh ^_^

urang sabah bha kau?

siggplus said...

@devoted lily♥

nak survive, terpaksa lah. heh

siggplus said...

@mier@merr

mana ada tukar. duduk semenanjung pun boleh puasa macam sabah sarawak apa. hehe

siggplus said...

@Pije.

boleh kan? thank god! phew!

siggplus said...

@Liliyuli

tak cukup kejantanan. nak belajar depan pintu kelas cakap depan2 encik Samson Kenangan Terindah?