Apr 14, 2010

.harga minyak turun mendadak besok [RON95 dan RON97]

Selamat siang semua.




Kalau sapa-sapa yang kereta/motor/lori/beca dia dah habis minyak, jangan beli lagi, sebab esok harga minyak turun secara mendadak. Kalau kau beli sekarang, memang rugi la. Baik tunggu esok pagi lepas pukul 8 baru pegi isi minyak.

Pukul 8 pagi besok baru harga baru minyak ni berkuatkuasa. Ini akibat dari penurunan harga minyak di pasaran dunia.



Baru tadi Menteri Minyak bagi pengumuman dekat internet. Aku rasa berita pasal ni orang memang cukup suka, apatah lagi yang selalu guna kenderaan. Dan yang paling kecewa peniaga-peniaga bangang yang suka naikkan harga barang-barang macam Choki-Choki dengan harga mahal atas alasan harga minyak naik. Aku teliti dekat resepi Choki-Choki tu tak ada pulak tulis minyak petrol jadi bahan dalam teknik pembuatan Choki-Choki.

Harga minyak naik, harga barang naik. Harga minyak turun, harga barang tak turun-turun jugak. Gampang.

Sejak dari kenaikan harga minyak yang menjulang tinggi, tak ada lagi berita penurunan harga minyak.

Sampailah sekarang.



Mahal kan harga minyak sekarang? $1800 untuk 1000lbs.



Tengok graf tu sekarang. Biasa pagi dalam pukul 8.00am aku mengantuk macam mana pun, mesti bangun untuk isi balik tangki minyak syarikat perkapalan aku. Biasa waktu-waktu macam ni harga pasaran minyak dalam game ni jadi $400 saja untuk 1000lbs.

Beli 10 juta lbs pun tahan setengah hari saja. Kapal terbang dah banyak, guna minyak pun banyak. Berjuta jugak aku berhabis sehari semata-mata nak bagi kepuasan pada pelanggan airline aku ni.

Jadi buat apa bayar lebih bila kita boleh beli murah?

Sudah, stewardess-stewardess aku dah panggil aku temankan diorang berbikini tepi pantai. Aku pergi layan diorang kejap ye. Bos kena lah jaga hati pekerja. Sapukan losen SPF-15 dekat badan, baru pekerja sayang.




27 journeyed together:

Huda Luna said...

cis bedebah!

org tertipu!

Huda Luna said...

airline manager rupe nye

ftrhd said...

ahhh tak kira..sok bro kena turunkan jugak harga minyak malaysia..haha :P

- fitrihadi.com -

nazz said...

tensen2..aku ingat betol2...huhuh

|.a.r.i.e.z.a.| said...

hampeh. i baru igt nk bitau incik macha yg esok hrga minyak turun. baru nk bangga yg i tau lbh awl dr dia.. haha hampes!!!!!

PEREKA CERITA said...

hahaha.. tipah tertipu.. ciet

deus X machina said...

tipu

aemy said...

tertipooo untuk kesekian kalinya... terima kasih.! huhu

Cikgu Dahlia said...

bila masa ada Menteri Minyak?
hahahaa nampak sangat aku tertipu ngan tajuk :P

Azizuan Aziz said...

btol bedebah
aku dah siap mandi nak kuar isi minyak

arekymz said...

hahaha..
siot gle doh!!
baru nak isi 2 ringgit..
hahaha

magsob said...

ade ke menteri minyak..siot..nasib baik aku bace sambil makan kuaci..takleh kene tertipu sgt..uhuk..

jeka~ said...

cehh..dah komen org baru tau kne tipu..isk2...baru igt nk ajak member round 1mesia...hahaha

Anonymous said...

saya dari ICAO (international civil aviation organisation) ingin menahan saudara kerana telah... cisss..aku igt myk petroll arghh...

Meow said...

aduh...kena tipu...cis22

noorafzan.blogspot.com said...

adeh la..

Razman said...

kau pernah kenal tak binatang nama babi? haha. BABI!!

Jieda said...

Ingatkan memang harga minyak turun betul-betul la..

RaafikJahat said...

wa kena beb. nanyang siangpau betoi. ceh. :p

MISH LOLIPOP said...

bgong..tipah tertipu lg..huh

mancai said...

wakakaka... berminyak dah muka aku ni..

farenova said...

adoii, ingatkan betul budak ni huhuhuhu

Razis Hamit said...

mati2 aku percaya..cis

Aizuddin Jaafar said...

Menteri minyak ye? Haish. Nasib baik aku tak makan makanan berminyak.

Nurul Huda Rahim said...

apa neh? satu apa pn aku tak paham. sbb aku baca first line setiap perenggan ja. tp nak gk komen. boleh? haha.

AzrieAzhar said...

sigg aiot! aku p petronas td kata mane ade nak turun harge! ciss. malu sendirian aku!

Ainee Cumi said...

ko biar betul weyh? link link mana link?