Apr 8, 2010

.sebelum terkam, tutup pintu rapat-rapat

Selamat siang semua.

Antara waktu-waktu privasi untuk seorang lelaki bersenjatakan batang yang belum berkahwin adalah waktu dalam tandas, terutamanya waktu berak. Ini sangat privasi kerana waktu-waktu macam ni lah sifat kejantanan akan jatuh kerana minda, otak, dan jasad hanya fokus pada satu matlamat penting iaitu berak.

Nak-nak kalau waktu tu kau tengah sakit perut memulas-mulas. Memang kalau ada gadis bogel depan mata pun, takkan dilayan. Kangkang lah macam mana pun, lubang jamban lebih hebat penangan dari lubang yang tengah kangkang.

Dan tadi aku sakit perut sangat akibat dari pengambilan gizi makanan yang kurang seimbang. Ini semua punca dari aktiviti mengepow air Nescafe Ais housemate. Perut aku ni memang cukup unik. Kalau kena air Nescafe, mesti automatik sistem pencernaan aku akan bergerak laju, sehingga kelajuan cahaya/kentut.

Jadi dari bawah aku lari naik tingkat atas, lorotkan seluar sampai paras buku lali, ikat tuala ketat-ketat dekat pinggang, dan lari menuju ke tandas.

Tandas bilik aku ni kongsi 2. Kiranya ada 2 bilik kongsi 1 tandas. Dan ada 2 selak bagi setiap pintu.

Aku lari-lari anak supaya cepat masuk ke jamban supaya najis tak terjatuh berciciran sepanjang perjalanan. Nanti kalau tumpah, kantoi lah dengan kawan-kawan yang aku makan tak kunyah ikut sunnah Nabi, tak cukup 44 kali kunyah dah telan. Masa itu emas, setiap kunyahan akan membazir masa.

Memang tak tahan sangat. Kepala taik pun dah keluar sikit-sikit menandakan betapa seriusnya sakit perut ni. Aku kemut dan bagi nasihat kepada bontot yang sabar itu separuh daripada iman, jadi jangan lah keluar lagi selagi aku tak halakan lubang bontot bertemu lubang jamban.

Aku tolak daun pintu kuat-kuat. Jenis tak makan nasihat betul. Sikit lagi mahu berciciran.

Aku terpaku.




Dari nak berak sangat-sangat tadi, terus tak jadi berak.





Di satu sudut kecil tandas aku, ada sejenis makhluk bernama manusia sedang duduk di atas satu kerusi berlubang.

Senyum sinis sikit, sambil jerit "Woi gampang aku tengah berak lah!"

Cepat-cepat aku tutup rapat pintu bilik kecil tu, sambil membayangkan helmet darth vader yang terjuntai keluar, bulu pubis yang kumis-kumis baru lepas cukur Jumaat lepas, dan sedikit sisipan taik berwarna coklat kehitaman yang keluar dari bontot dia.



Ah, nightmare.


Jangan tanya kenapa esok aku muka pucat macam nampak hantu.

20 journeyed together:

shakinah said...

GAMPANGG LAWAK!!!
hahahahahha.
bongok lu ni sigg

Ery Farieha said...

hadoiiiii
ehh sigg kite same!
asal kne nescafe je mule la perut meragam.
tp kdg2 bgs gk utk aku yang sll mengalami masalah sembelit
hhohohoh

fitriah said...

scary.

hBz said...

dah. g mandi bunge. bunag sial tu dulu.

Strep AkiEra said...

haha...menggerunkan.

|arieza| said...

haha nightmare ke? jgn kang silap2 u nak tgk lg. ish luar tabie. luar tabie. hahaha

otak ketat said...

seb baek baru lepas cukur jumaat lepas. kalau lama tak cukur? hutan rimba la jwbnya. haha.

neyra shazeyra said...

erk

.Huda Luna♥™ said...

ngek2 la awk ni
erk~
haha

green said...

akan ade org yg tanye nape muka ko pucat..ko kan dah ade formspring..tu laa gunanyee.

paeh said...

maccam sial... wakakaka

MiftahulMadihah said...

like...

annadzirah said...

aku kalau minum milo atau apa2 susu confirm rasa nak berak.

helena's said...

hahahahaah kelaka.geli lah!pengor.haha

crazy_labelle said...

knp ak xley baca sampai habis...
minda ak terlalu suci utk sume ini...

I n n z said...

sile intai dulu b4 terkam.
kan da terbantut.
haha !

chokio_nia said...

hahahahaha..aku ingat ko yg kene..sian membe ko owh..haha

Mieza vs Rory said...

ahahhha..euwwwwwww

azrie azhar said...

sig. aku bsimpati atas nasib kau. bykkan bsabar. haha/

arekymz membuyau said...

hahaha..
aku ingt ko nak g berak same2 ngan dye,..
hua3..