May 14, 2010

.jalan singkat ke neraka [edisi tamil]

Selamat siang semua.

Sempena hari Jumaat, penghulu segala hari ni, aku nak bagi tazkirah sikit la. Orang muda ni memang cukup senang nak lupa bab-bab agama ni. Penat tarbiyah pagi, petang buat balik benda yang sama. Haih.

Tak, aku bukan nak cerita pasal manfaat potong kuku waktu hari Jumaat, dan bukan jugak pasal manfaat malam Jumaat (bagi yang dah kahwin, belum kahwin tak ada manfaat, tapi dosa besar), dan bukan juga pasal manfaat potong bulu-buluan termasuk bulu pubis.

Dalam kitab Injil, tertulis ada 7 jenis dosa yang membunuh (baca : 7 deadly sins) iaitu wrath, greed, sloth, pride, lust, envy dan gluttony. Kalau ikut fahaman diorang, 7 perkara ni adalah dosa yang kalau melarat, boleh menyebabkan kematian, baik pada diri sendiri dan diri orang sekeliling dia.

Saitan memang dari zaman Nabi Adam lagi sudah berikrar yang dia akan menyesatkan semua umat manusia selagi boleh. Dan kebanyakan manusia yang imannya kurang teguh akan mudah terperdaya dengan godaan saitan. Tengok saja contoh rasuah yang ada dekat Malaysia ni, tengok saja kes buang bayi merata-rata macam buang tisu terpakai. Ini semua sebab saitan lah. Kau toleh belakang sekarang tengok, saitan tu tengah syok gelak sebab godaan dia berjaya.

Cara nak dapat dosa ni cukup senang. Ikut pada betapa teguhnya iman kau jugak. Kalau iman kau kuat, susah nak dapat dosa. Dan kalau kau tengok tetek sikit dah nafsu buas meliar fikir sampai aksi di ranjang, peratusan kau nak dapat dosa cukup tinggi.

Aku harap sedikit tarbiyah yang aku sampaikan ni dapat buat kau insaf sikit.

Dan kalau kau tak boleh nak insaf dan nak sangat dosa, beli saja produk yang aku cuba promosikan di bawah ni.

Beli saja, sebab ini memang jalan singkat ke neraka. Tak perlu susah-susah pergi rogol gadis bawah umur, tak perlu susah-susah bunuh orang.






Tengok tu, dosa mix keluaran Priya Enterprise. Dosa dalam bentuk mudah bawa. Complete semua dalam satu adunan.

"Kami dah pulang emak buat dosa, mudah saja tambah air, adun sebati goreng dan sedia, tepung dosa Adabi rahsianya."

"Kami nak lagi!"

49 journeyed together:

Huda Luna said...

bila ustaz siggplus bersuara

tp saya xnk beli dosa mix tu
nnt bertmbh dosa

Vanilla Popsicle said...

kat mana boleh beli eh? :P

siggplus said...

Huda Luna Moonfang : eh beli lah. saya bagi diskaun nak?


vanilla popsicle : kat mana-mana pasaraya terkemuka tanahair. kau boleh jugak beli dekat agent MLM yang jual benda ni. kau pun boleh jadi agent. jangan risau, kita gunakan konsep profit sharing. tengok gambar mamat ni, sekarang pakai BMW 1 series dah jual Dosa Mix ni. haha

Aslina said...

wow!! pakej tu. haha...

Neyra Shazeyra said...

HAHAHAHHAHAHAHAHAH MLM. HAHAHAHA adeii gelak2 guling2 aku

intanurulfateha said...

.errr pahala x dek?

Vanilla Popsicle said...

hahaha! sengal.

siggplus said...

ninaneno : pakej gila kan? beli la weh. kita kongsi bayar nak?



neyra : haha apsal kau gelak? aku tarbiyah baik punya ni.


intanurulfateha : mana ada jual pahala. ingat senang nak dapat pahala?


vanilla popsicle : join la weh. aku gerenti kau dapat balik duit pendahuluan kau kejap je. kau cari 3 downline kau boleh goyang kaki dah. hahaha

Rara said...

jrang jugk nk tgk ko bg crmah mcm ni.. :)

siggplus said...

Rara : jarang kan? sempena hari jumaat ni elok la aku ceramah sikit.

Berd said...

hahah. lagu bawah tu memang celaka!

Pojiepooh Abdullah said...

Hahahaha..
Dosa Mix?
Hahaha
Pahal Mix xde ker?

http://pojiepooh.blogspot.com/

Unknown said...

hahahaha
lagu ko ni..

|.a.r.i.e.z.a.| said...

senget!

violetless said...

mana hang carik dosa tu weh??

mai aku nak tambah dalam beger..

Q said...

HAHAHA. tak boleh stop gelak baca. bukan main atas serius. sekali terkena.

Reen said...

hahahah
mane ko dpt produk menda alah tuh weh?
hahaha

Vanilla Popsicle said...

tak mau aku!
aku tak percaya begitu senang nak dapat duit. huh!

Razman said...

tapi dosa tu ada tanda halal la.

Anonymous said...

i lyke~!hhaaha

enyheartsdiamond said...

hahaha.. sedap tak dosa tu? ;p

Neyra Shazeyra said...

aku cirit birit lepas baca entry ni. ko saje je kan? sumpah aku sbb gelakkan ko hahaha

mafilleiz said...

ko nih! lagu adabi pulak masuk. tergelak aku.

Kuwe said...

Macam cilake.
Aku tak pandang pun kau punya dosa mix. Tapi aku pandang kau punya tazkirah. Bagus.

siggplus said...

Berd : lagu bawah tu boleh buat ejakulasi kan? haha

siggplus said...

||| PöJìé PööH ||| : aku rasa ada jual kot dkt pasaraya terdekat. beli lah


Ery Farieha : haha teringat zaman dulu2 kan? lagu faveret aku masa tadika ni. heh


|arieza| : senget ke?


violeless : aku jumpa kt Tesco. p la beli. banyak lagi aku tengok kt shelf tu.

ha tambah dalam burger, pastu bubuh mayonis. fuhh layan



Q : atas tu mukadimah saja. ingat aku reti sangat ke nak tazkirah?



reen_sofee : aku jumpa kt Tesco. nak order ke? aku boleh beli borong sbb mmbr aku ada kerja situ



vanilla popsicle : senang weh. kau kena rajin. jangan risau ni konsep profit sharing, bukan MLM macam biasa. kau cari downline dah boleh goyang kaki sambil korek hidung. haha



razman : ha tanda halal tu sebab dia pergi daftar dengan JAKIM. diorang tengok kandungan dosa-dosa tu semua halal. tak ada guna babi, so dapat la tanda halal.


anon : kau like? kau biasa makan ke?



enyheartsdiamond : sedap sangat!



neyra : kau cirit birit sebab makan dosa mix. dia memang, kau kena pandai campur air, kalau tak berapa reti boleh buat sakit perut. heh




Kalut Malut : Lagu tu aku saja remixkan ikut peredaran masa. sekarang mana ada orang guna Adabi dah, sekarang orang guna Dosa Mix!




Kuwe : bagus ke tazkirah aku? penat aku google. haha

Manager Tandas KLCC, Takamine Kiyomaro said...

bang DOSA MIX sepoloh !!!!

siggplus said...

Manager Tandas KLCC, Takamine Kiyomaro : tak cukup2 ke dosa kau yang bertimbun tu? haha

durrah said...

aku baru ingat ko buat entri serius tadi.. mane tau sempena jumaat mulia ni, ko dah berubah jadi ustaz.. ape-ape pon. nak dosa mix satu!

Nurul Huda Rahim said...

priya enterprise tuh syarikat bakal mertua aku ah. sepak kang. hahahah.

Marker Hitam said...

Apahal kau ni banyak sangat gambar produk yg sgt menggetarkan iman ha? Kau google ke, kau jmpe kt psaraya ni?

lensa mata said...

dosa mudah bawa...haha...

chokio_nia said...

wah..lame aku tak dtg ko da jadi ustaz ke??tahniah bhai..ahaks..

nati aku nak rase dosa ko wat..cap priya tu smbil ko nyanyi lagu cucur adabi..bole??

annadzirah said...

alhamdulillah.
sigg dah berubah.
terharu.
isk isk.

5069 said...

ko tau x, aku start berani buat lawak bodoh plus melucah dalam blog bile aku jumpe blog ko ni kat lumut..mmg pengaruh besar betul smp aku terikut2 haha...lame dah aku x masuk sini, kalau masuk pon x komen..tp arini aku siap kene marah ngan akak sbelah ni sbb gelak tibe2..bangang lah!!

LovelyMe said...

xperlu beli lgi..
dosa aku dh ckup byk dh..

syahira ariff said...

hahahahhaahha,giler a
lawak r blog ko nie
dosa adabi tue bkn makanan india ker?
pahala adabi ader tak?
=]

Berd said...

wa serupa dengan si ah ian tu. mula berani melucah dalam belog sebab wa baca belog setan ni!

redballerina said...

kih kih kih
mari sama-sama makan dosa

siggplus said...

durrah : haha kau rasa aku boleh ke buat entri serius ke? heh

jangan mintak dosa mix kt aku, mintak kt vanilla popsicle. dia agen jual tu skrg.



otak ketat : aik sejak bila kau berharapan nak kawen macha? apa tak cukup hitam ke orang melayu?



Marker Hitam : haha tu aku terjumpa masa tgh jalan2 dkt tesco aritu. luck mungkin



a-m-i-r : tepat sekali. senang la kalau kau pergi camping ke apa kan. tambah air, dah siap dosa.



chokio_nia : haha tu lah. masa kau tak ada aku pergi berguru kt skolah pondok. heh

boleh saja. nanti kau webcam ngn huda aku join n nyanyi lagu tu. haha



annadzirah : aku aminkan doa kau. mintak2 nanti aku berubah walaupun harapan tu tipis. haha



wong ah ian : haha sapa suruh kau gelak. bongok. oh yeke aku sangat terharu. tak apa nanti dosa kita tanggung sama-sama k.



irahehe : eh beli lah. dosa dah berbakul, apadehal tmbh lagi barang sebakul dua

siggplus said...

syahira ariff : mengikut pengamatan aku, tu makanan india kot. so maknanya india ni memang suka makan dosa la eh?
pahala adabi aku belum jumpa. nanti jumpa aku tunjuk dekat sini. heh



berd : acece lu bukan sebelum2 baca blog gua pun dah kuat melucah ke?



redplasticbag : kau makan lah, aku tanak. haha

et said...

mn jumpe doe?

aku nak rekomen kat orang lain.haha.

Aus MeLankoLik said...

cukup2lah , dosa yg ade tak tertanggung ni .

nk mix kan lagi , hahahak

siggplus said...

et : sila2 rekomen. aku harap syarikat ni jadi lebih maju lepas aku promosikan dekat sini. heh

aus : mix la bagus. sebati baru direct masuk neraka. tak la tergantung2 atas dinding

Neyra Shazeyra said...

cis, patot la aku cirit birit. salah bancuh dosa mix rupanya

MissHyde said...

ehh sengal la kau ni..lagu adabi tak bole bla..hahahahah

siggplus said...

neyra : yup. sukatan kena tepat. kau kena guna nisbah 1:2. 1 serbuk, 2 cawan air. baru tak liat dan bila masak dia garing2.


ciksa'adah : tu bukan lagu adabi la. tu lagu baru dosa mix

Neyra Shazeyra said...

aku masak habes garing/ mungkin bancuh kurang nisbah haha

Urology Surgery in India said...

Great post and thanks for sharing....