May 17, 2010

.mangkor [edisi perak piyor]

Selamat siang semua.

Teman kenaghi ada dekat Shah Alam. Teman haghini cukop mangkor nak pegi kelas. Bangun-bangun pagi cukup tak kesior nak bangun. Tapi sebab dah bayor, teman gagohkan juge. Jenoh teman memikiokan cagha macam mana ngelok pegi kelas. Nak ponten, kaghang tak pase-pase kena bar.

Semalam hujan kemain, kenaghi ayo mesti sejuk bedi. Lagi la teman tak kesior nak mandi. Takat cucor muka sikit-sikit, sudah. Teman nak kayo(baca : berak) pun tak lawaih. Megholoh lagi le sedap taim hujan-hujan ni.

Dah pulak kawan teman semalam melabun, kelas kul 11.30 katanye kul 8. Deme ni memang cukup pandei beda'ah.

Dah siap awai, kulu kelio teman ngonyam satu ghumah, bosan bebenor nak tunggu pukui 11.30.

Keme bantei bancuh kopi jantan. Lepaih minum ha segor kemain. Tapi kume tau-tau le, ayor paneh ni yangatnye kemain.

Ok lah, jenuh dah awak menulih. Susohnye tulih entri ni seghopa nulih entri bahasa Hebrew. Nak kena pikio macam oghang bijak-bijak.

Teman pun bukan gheti sangat nulih bahasa teman sendighi. Jumpe lagi kume di lain hari, waktu yang sama. Babai.




Post Scriptum : Aku malas nak translate. Pandai-pandai la korang google maksud setiap satu. Heh.

28 journeyed together:

ceksumolek's said...

hahaa.. memang xpaham.. kalo bhasa utara (kedah or penang) boleh la lagi..

penulis.sahaja said...

gua dah macam baca passage untuk muet.
baca banyak kali untuk gua paham.

Kuwe said...

Macam cilake.
Aku kena baca pakai suara perut.
Bunyi oOO. Bunyi OOO. O pepet.

khairolghani said...

best la pulak duk baca ayat Perak ni..buat lagi entri macam ni..lantak la aku faham ke tak,yang penting best..

siggplus said...

☺[ai][sUmi]☺Chan : bahasa tu senang je, dia guna bahasa malaysia betul cuma hujung dia ubah edisi lain.

bahasa perak ni ayat dia entirely different. heh



Penulis.Sahaja. : Ini muet format baru. susah sikit la. haha

siggplus said...

Kuwe : pepet? celah mana datang pepet? lu baca entri gua ke lu baca cerita blue?



khairolghani : haha tak faham mana dtg bestnye. aku tulis ni jenuh kot, nak bagi ayat biasa jd ayat perak.

Ainee Cumi said...

gila pekat weyh! sumpah aku tak faham

redballerina said...

kome org kuale eh?

Pekerja Kontrak said...

memang terbaik... satu pun aku tak faham.... kakakakaka...

Edryna wanie said...

teman phm aje bace kome nye tulisan

alya said...

huhuhu~

uik.. sejuk bedu ke gedi?

i tot sejuk gedi, ngee~

Neyra Shazeyra said...

teman pon idok ler gheti nulih bahasa teman sendighi :P

Verdict said...

kenanghi tu apo?

gadis sebelah pintu said...

Kuwe : pepet? celah mana datang pepet? lu baca entri gua ke lu baca cerita blue? ---> tak senonoh ye kuwe ni. haha

5069 said...

cilabai betul..aku x larat nak bace sampai habis..jangankan nak paham, nak nyebut pun aku fail...

nn said...

kenaghi tu amende? hahaha. tu je yang tak faham setakat ni.

kainbatiksaya said...

nasib baik teman ni org perak. hahahaha.

siggplus said...

Ainee Cumi : gila ah, kau tak boleh mengaku orang perak weh. jauh dah menyimpang kau ni. haha



redplasticbag : bukan kome, mike. kome tu untuk korang. aku bukan orang kuala lah. aku orang ipoh



Pekerja Kontrak : kan aku cakap, kalau tak faham google. heh

siggplus said...

Edryna wanie : kau orang perak?

siggplus said...

alya : sejuk bedi lah, bukan bedu or gedi.


neyra : haha ok apa kau tulis bahasa perak. nak mengorat orang perak ke weh? heh



Fiq : kenaghi tu hari ni



GSP : sangat tak senonoh! blog aku ni kan suci murni




wong ah ian : haha lidah kau tu kena kasi rebus sampai empuk. baru nak sebut tu ok



nn : kenaghi tu hari ni



candy dandy : kau perak belah mana? kalau parit lagi aku tak faham

hans said...

hahaha
teman faham sesikit

Huda Luna said...

teman harap je dok ipoh ke penang ke
haram la teman nk paham nye
idok paham ape pun
heh
reti sikit2 je

Nurul Huda Rahim said...

atenyaaaaa. oke dah. itu je yg aku tahu. bye. haha.

kainbatiksaya said...

Ipoh, Kuala Kangsar, parit, Jawang, Kledang, Batu gajah! senang cerita satu perak kampung teman !

yang paling teman suka bile orang perak cakap.

"ANU nya sape tuh?!"

dan teman akan jawab.

"ANU nya Pak meon kepala kemik mata sepet !"

iamredranger said...

nasib baik aku paham. xpayah susah2 nk google. haha.

siggplus said...

hans : hebat!


huda luna : haha apa la awak ni, tak ada semangat negeri lgsg. kena tau kot kalau dah duduk tempat tu lama



otak ketat : itu tipikal. cuba la berkembang sikit ilmu bahasa perak piyor kau



candy dandy : haha itu dasat punya. aku pn segan bila cakap anu-anu. heh



adjla : ye kau orang perak

Aus MeLankoLik said...

teman bukan hape , malaih nak memikior maksud , hahahak .

aku bukan paham sgt sleng ni , hahahak . kg aku perak gak .

Neyra Shazeyra said...

aku mmg org sana la sengal! ahaha kampar, perak. si huda dah sebuk suruh aku balik sana