May 30, 2010

.konversasi dengan pakar fesyen

Selamat siang semua.

Budak rumah ni sorang memang kuat berfesyen. Kalau duduk rumah mesti bukak Youtube tengok video-video fesyen. Paling faveret dia tengok collection Victoria's Secret Fashion Show. Dia tengok kerana fesyen. Kami pun turut sama tengok. Tapi niat langsung tak sama dengan dia. Apa barang tengok fashion bra dan panties yang entah apa-apa tu, baik tengok apa isi dalam tu.

Mana tau, untung-untung dapat inti kacang. Paling barai pun dapat inti kaya.


Dan majalah kesukaan dia ialah Glam Edisi Malaysia. Memang cukup glam dengan fesyen gadis-gadis urban masakini. Kadang-kadang boleh juling mata jugak tengok pakaian gadis urban ni. Untung aku ni iman masih teguh lagi.

Jadi dalam majalah memang tak sah kalau tak ada iklan kan? Aku cukup suka tengok kawan aku sorang ni pronounce jenama-jenama tersohor luar negara.

"Kerol, macam mana nak sebut ni?", sambil tunjuk dekat iklan Yves Saint Laurent.

"Yves sain leuren", sahut dia sambil peng-tanwin-kan Laurent.

"Ni pulak apa?", tanya aku lagi sambil tunjuk iklan jenama Versace.

"Versacheh", jawab dia dengan nada bersahaja campur marah. Ini benda biasa bagi dia. Tanya macam ni serupa hina dia.


"Ok last-last. Yang ni macam mana lak nak sebut?", tanya aku sambil tunjuk iklan perfume BVLGARI. Aku tak tanya macam mana nak sebut bvlgari, tapi macam mana nak sebut specific product yang bvlgari keluarkan.


"Sisli Beau la, takkan tak reti baca! Ni produk baru. Aku baru tengok produk ni haritu.", jawab dia dengan nada yang sangat marah. Mungkin mengganggu konsentrasi dia nak mendalami dunia fashion design ni.


Dan oleh kerana dalamnya ilmu fesyen yang terbuku di kepala otak dia, aku akur.






Aku biarkan dia sendirian dan berlalu pergi sambil senyum nipis terkenangkan perfume Bvlgari yang ber-tagline-kan Seasli Bau. Seasli Bau ni bahasa Melayu, tapi kalau ilmu fesyen tinggi sangat, dia boleh bermutasi menjadi Sisli Beau.

19 journeyed together:

black_mel said...

apa benda tu...nak sebut pun susah..haha..

Rara said...

smpai skg ak xtau cne nk sbut Yves Saint Laurent dgn BVLGARI tu..semacam je..

Cheese Monster said...

pau ayam takda?

weh. bulan ni bulan tetek. gua update tetek jg.

urgh!

Jard The Great said...

hehehe.. sepa tu? adik pompuan ke?

gadis sebelah pintu said...

hahahahaha. cool gile, slang habis!

Berd said...

wah wah wah. bersoal jawab dengan rakan je kan. kemaen lagi tau dia citer pasal fesyen ni.

fezaL Mohd said...

berbelit !

Hellioz said...

Seasli Bau ketiak...
gyahahahahah~

memang melayu habes...
gyahahahahaahah~

Aizuddin Jaafar said...

Bulgari? Yes Sains Loren? Versaceh? Apa tu.

Huda Luna said...

i nak BVLGARI. i nak Louis Vuitton.

Fitriah said...

ape tu.

dinding said...

bro,
inti kacang mahal sikit ke dari inti kaya??

Nurul Huda Rahim said...

kwn aku pn ada pesan cm kau. suka na nk suh aku sebut nama jenama canggeh2 neh. last2 jwpn aku sng je "AH KAU TAYAH SEBUT. HABIS CITE" padahal aku pn mmg tataw nak sebut guane nama jenama tuh. hampeh betul. kasik ar nama cm zaitun ka avon ka. kn sng?

izzahfarhana said...

hahaha,mat london ka?

violetless said...

aku jenama scarlet ja aku tau nyebot..

Dina Zakaria said...

teringat citer pisau cukur.."oh, my Louis Vuitton!!" cheh..biler laa aku nak mampu pakai...hurmmm..

F a R i D said...

ahaha..
aku penah dgr cte c kerol neh..
dr rakan2 taulan aku..
patot laa aku mcm penah dngo je seasli bau neh..
ekeke..
stail2..
:p

siggplus said...

@black_mel
entah aku sendiri nak sebut pun tak reti. heh



@rara
itu lagi la aku tak reti. kalau tulis bulgari kan senang. ni kecoh2 nak ada v dkt tgh lak.




@hbz
pau tinggal inti kacang dengan daging je. lu bukan tetiap kali update psl tetek ke? haha



@jard the great
housemate aku lah



@GSP
biasaalah, orang putih makan sambal belacan kan



@berd
gua tak reti sgt bab2 fesyen ni. gua tau sikit2 je. tapi kalau bab melucah, gua expert. heh



@fezal
lidah kelantan



@hellioz
haha ketiak wangi kot. bau jantan org kata.



@si aizuddin
entah. jenama kondom kot. haha



@huda luna
eleh u semua nak. yang keluar duit ni i. huh




@fitriah
jenama kondom. heh



@dinding
sama je. 2-2 spesis kekacang



@otak ketat
aku sokong. bagi nama jusmate 5 pun senang sikit lidah aku ni nak sebut. haha sayang doktor lozmey



@izzahfarhana
mat london yang makan sambal belachan. belachan tu kasi slang oreng puthih sikit



@violetless
scarlet tu apa? aku tau jakel saja.



@deena
haha stylo kot fazura cakap cmtu. dah la comel, seksi, cakap cmtu lak. buat bini syok oh. haha



@farid
dkt mana kau dengar?

Aizuddin Jaafar said...

Oh tak biasa guna lagi jenama tu.