May 4, 2010

.kembalikan zaman dulu-dulu

Selamat siang semua.

Hidup ini tak semestinya indah. Sekejap kita senyum sampai ke telinga, dan sekelip mata saja air mata boleh jatuh berciciran.

Kita merancang, tuhan yang menentukan.

Hati manusia ni nipis. Mudah untuk terguris.

Dan mulut manusia ni tajam. Mudah untuk menghiris.

Bila silap cakap sikit mula la tarik muka macam babi hutan.

Mak saya pesan, sebelum tidur, kita kena maafkan salah silap semua orang. Kita halalkan makan minum orang. Kita halalkan hutang orang dengan kita.

Sebab ajal bukan di tangan kita, mana lah tahu kan, mungkin esok kita tak sempat nak tengok matahari dah.

Hisap rokok dalam-dalam, mungkin itu sedutan terakhir. Nikmatinya selagi masih ada.

Dan kamu yang kuat sentap tu harus jugak buat perkara yang sama.

Jangan selfish sangat lah pantat.

5 journeyed together:

green said...

coo bro cool~~

shakinah said...

aku tak pernah buat tu.

maafkan orang sebelum tidur.
haha
sebab aku selalu lupa apa yang orang buat kat aku?
entah

Huda Luna said...

kenapa pantat yg jadi mangsa?

@__@

kesian pantat

Ainee Cumi said...

ahahahah! ayat ko yang terakhir tu tak leh blah! bikin aku pecah gelak terburai

fitriah said...

aku suka ini.