May 31, 2010

.petanda yang ditinggalkan oleh penunggu rumah [edisi 2]

Selamat siang semua.

Dulu aku ada buat entri pasal petanda yang ditinggalkan oleh penunggu rumah dekat rumah sewa aku. Kalau kau rasa rajin nak baca boleh kelik sini.

Kali ni ada lagi yang dia tinggalkan, tapi bukan dekat rumah aku. Kali ni dia target rumah sewa kawan aku pulak. Aku ni dalam berani tak berani saja tunjuk petanda tu dekat sini.

Gila kau, ingat tak takut ke dia kacau tengah-tengah malam? Cuba bayangkan kau tengah sakit perut nak berak malam-malam, lepas bukak lampu jamban terus kau nampak benda tu? Kalau aku sanggup pergi berak depan rumah lagi, dari kena tahan mata dari melihat penunggu tu.

Benda-benda macam ni bukan boleh buat main. Aku dengar orang boleh jadi gila sebab kena kacau dengan benda-benda ghaib ni. Aku mula-mula dengar cerita diorang je dan tak percaya, tapi lepas merasa sendiri baru aku tau.

Tu la, orang kata jangan cakap besar.



Mari kita singkap balik apa yang dia tulis, supaya senang pada siapa yang rabun untuk baca dengan lebih jelas.

"Melancap memang sedap & best...
Lagi best melancap dalam tandas yang bersih.
Rajin-rajin lah cuci tandas. he. he."

Itulah apa yang ditulis oleh penunggu rumah tersebut. Dilihat penunggu cuba untuk bermesra dengan isi rumah dengan meletakkan ayat gelak comel di bahagian hujung ayat. Mungkin penyedap bicara mungkin.

Petanda di atas bukan setakat tu saja. Aku nampak ada tulisan kecil di bawah ayat penunggu tersebut. Aku fikir mungkin untuk beri penjelasan tentang siapa dia.

"Penulis adalah seorang yang bergiat cergas dalam aktiviti seperti diatas. Oleh itu berhati-hatilah anda semasa melakukannya."

Bila difikirkan balik, betul juga apa dia cakap. Mana syok melancap dekat tandas yang busuk. Nak buang air money (baca: air duit) pun rasa sayang, sebab jatuh dekat tempat yang tak elok. Heh.

Renung-renungkan, dan selamat beramal.

28 journeyed together:

Saya said...

entry mender ni wehh.......ish2...

Huda Luna said...

melancap best ke?
xtau la plak

x feel la melancap
x kelassss

Kik0 ♥ QiLaH said...

slalu gak nmpak kat pitu toilet awam
yg bg no fon pom ade huhu

Fitriah said...

melancap? ape tu? he.he.

mot said...

melancap mestila dalam suasana yang damai dan harmoni..haha

Hellioz said...

gyahahahahah~


brilliant sungguh~
gyahhahahah~

Nurul Huda Rahim said...

melancap dlm toilet? that is so two thousand and eight. haha.

LovelyMe said...

fes time nie nmpk notis cmtue..besenye nmpk nota selit no fon jer..hahahaha..

siggplus said...

@ar-jie with love
ok lah dari entri list group facebook paling lawak. heh



@huda luna
lancap tu apa? org pn tatau. haha



@nur 'aqilah
kau save tak nombor fon tu dlm hp? jujur ngn aku. haha



@fitriah
entah. layar tancap kot. awak google lah. lepas tu bgtau saya. ok?

siggplus said...

@mot
mana kau tau kena suasana damai dan harmoni? kalau waktu kucar kacir tak boleh ke? heh



@hellioz sangat brilliat. makan dalam gila babi.



@otak ketat
haha fak gila komen kau. macam gaya2 orang stylo cakap. duhh, whateverrrr. r tu kasi khalkalah lebih sikit. heh


@irahehe
dia saja kasi detail sikit. aku malas publish nombor telefon dkt sini, nanti orang kecoh2.

Anonymous said...

gua tengok dinding tu pun gua dah setuju dengan penunggu tersebut.

dia tak tinggalkan number?

siggplus said...

@j. love
kenapa dgn dinding? teruk sgt ke? ke sbb lu nmpk palitan pancutan dkt situ? haha

tak. dia tak pakai handphone

Jard The Great said...

ok.. i take note. *seb baik tandas ai sentiasa bersih.. eheheh

siggplus said...

@jard the great
kau pasti tandas kau bersih? snap picture tunjuk bukti sikit. haha

Ms. Qhayal said...

usah biarkan tandas anda diselubungi dengan air duit $$$

Unknown said...

making money tak semestinya dalam tandas. di tempat lonely lonely lain pun boleh.

hudhud said...

hahaha apsal la ur entry sume tbb doeee ! :P

Aslina said...

sangat berterus-terang penunggu kali ni... siap bagi gambaran sapa dia...

wahahahaa...

cuma sikit confuse... dia aktif xtvt apa?

melancap ke atau cuci tandas?

Cheese Monster said...

ni tulisan aku ni. bila lu terjah rumah gua?

**emosi rockers!

Ainee Cumi said...

aku suka sakat adik laki aku kalau dia dalam bilik mandi lama sangat..melancap! euuwww!

Neyra Shazeyra said...

lancap tu apa? *soalan skema* AHAHHA

Nurul Ayu said...

haha...terbaik!!!!!

MOFASAD said...

hahahaha

nanti wa nak buat kertas camni

anggota ajk surau batang berjuntai yang diketuai

frodo
berd
singg
razman
alvin

akan mengadakan satu aktivit iaitu melancap beramai - ramai...



yyeeeaaahhh!!!!!

violetless said...

haishhhh mu nih...

tuan director said...

aahhaha cilakak

Aizuddin Jaafar said...

Melancap tu apa? He.. He.. Sungguh rasional si penunggu tersebut

. said...

haha.

amer_hoosynie said...

gua mcm pnh nmpk je notis ni bro...rasa mcm dekat jer... =D