May 12, 2010

.mentaliti macam ni memang kena ubah

Selamat siang semua.

Sejak piala Thomas ni start gua tengok orang asyik kompelin pasal mutu permainan Malaysia saja. Gua rasa mentaliti macam ni patut diubah. Kita patut support Malaysia, bukan kondem. Kalau asyik kondem mana nak maju. Dari lu kondem lagi baik lu kondom.

Lu tengok Hafiz Hasyim. Lu tengok cara dia main sekarang. Tu juara All England tu. Sebab apa dia jadi macam sekarang? Sebab lu lu ni semua la.

Hati lu hati Malaysia. Hari-hari tak pekena teh tarik dengan nasi lemak menggeletar satu badan. Sehari masuk simpang tak kasi signal ketagih jugak.

Jangan bila menang baru nak sokong, baru nak bising-bising. Itu mentaliti kampung beb.


Post Scriptum : Koneksi internet gua kena block. Celaka punya syarikat konglomerat kapitalis

34 journeyed together:

Huda Luna said...

nape kondem jadi kondom
nape x tampon?


dr tgk badminton baik tgk joni jln2 lg best

LovelyMe said...

hoho~aku suke kot tgok bdminton..
aku xkondem..
betul..
aku sokong hafiz yeahh..
haha~

Berd said...

betol. sia-sia kerja tepi klcc kalau pikir macam kondom saja.

redballerina said...

adik aku stock nk kondem tiap2 hari
last2 kena sound dengan mak aku
"tak semangat kesukanan betul lah adik ni"

Anonymous said...

sejak bila ko berfikir diluar kotak rokok ni?



Latest:Piala Thomas: Strategi Yang Menjadi

deus X machina said...

ye la ye la lu betul

Jard The Great said...

yay!!! malaysia MARA ke separuh akhir!

macha_sezs said...

tengok jugak orang yang kondem tu macam mana..kalau yang kondem tu jenis tak tau langsung pasal badminton lepas tu sukahati nak kondem bila kalah, orang macam tu memang patut la kena maki.

Tapi kalau yang jenis memang tahu dan faham game ni macam penyokong bola kondem pasukan diorang lepas main macam haram, pada aku, tak salah.

Kita ambil contoh lawan jepun semalam. Main macam palat. Lemah. Tak melawan. Srategi tak betul. Emosi bersepah.Memang patut la kena kondem.

Tapi lepas kena boo lepas lawan jepun, boleh pulak main elok sikit masa lawan denmark. kalahnya Choon Han kalah yang melawan. Hoon T.H. dgn Zakry L. tu pun boleh melawan.

Hafiz tu aku malas nak komen, dari dulu tak penahnya nak konsisten.

Ah.dah nak jadi entry. baik aku stop sebelum lagi panjang dari entry kau.

sekian.

Verdict said...

sadis

mr.panda said...

wa support lu. bila menang support bila kalah boo. cuba main baru tau macamana ada kat tempat diorang.

violetless said...

aku sokong depa men sampai nak terkeluaq anak tekak aku punya sokong walaupon kalah..punya la semangat..

weh..hang ngan deus tu kembaq ka?muka sama ja..musykil la..

Reen said...

beselaa tuh weh
bile menang sume ngaku rakyat malaysia
bile kalah sume ngaku rakyat indon!

black_mel said...

haha...biasala...orang mcm tu ramai...hipokrit...lama aku tak singgah sini...

cik panadol said...

biase la tu...bkn takat badminton je...lain2 sport n lain2 hal pon mentaliti org malaysia mmg macam tu...

bile kalah kondem org, bile menang baru nk bg puji2an yang melambung2....

Ainee Cumi said...

jom main badminton ngan aku n apek kat stadium..ajak huda skali..kompem aku kalah sebab aku hebat sangat

iamredranger said...

betul la tu. tp kalau kau yg maen, konpem aku aku jd pom pom girl sokong kau. haha.

bagus la dh kena block. hahaha. pdn muke :p

siggplus said...

Huda Luna : entah. kondom kan rhyme ngn kondem. hehe

tampon tu laki mana boleh pakai

joni jalan comel oh. tkedek2 kaki dia tot tet tot tet



irahehe : bagus lah kau sokong. menang kalah adat la, tapi kondem kaw2 mmg boleh buat rasa down



berd : sapa yg kerja tepi klcc? lu ke? bukan lu kerja tepi lorong haji taib?



redplasticbag : haha nanti kau jumpa adik kau, cakap aku ucapkan tahniah.


kapten : ada ke aku fikir luar kotak? aku fikir dalam kotak lah. heh

btw aku dah kurangkan rokok. ini 1 progress yg bgs



deus : tau pn lu. haha



jard : apsal kau bold MARA? kau duta produk MARA ke? nak pinjam MARA boleh?


macha : sentap nampak. haha
kondem sikit2 boleh la, kita kalau nak kondem kena guna psikologi, kena kasi semangat tu naik, bukan kasi down.
macam mana nak bagi kualiti macam lee chong wei kalau silap sikit dah nak kondem. budak2 bergu tu baru je lagi, bukan experienced.



Fiq bukan satria : gua mmg sadis.



mr.panda : tu lah. cuba try masuk tempat diorang. memang terkencing lah

siggplus said...

violetless : haha baguih la hang ni. sokong sampai anak tekak nak tkeluaq. jangan sampai halkum hang hilang dah. heh

ya kami kembaq. baru tau ka?



reen_sofee : aku sampai mati tamau ngaku aku rakyat indon. haha



black_mel : kau la malas singgah sini. aku tunggu je komen kau. haha


cik panadol : aku dgr cite kemarin ada org buat fanpage kutuk si hafiz hasyim. memang minda kampung betul.


Ainee Cumi : tanak aku main ngn kau. kau tak hebat. dah hebat nanti baru ajak aku tau. haha


Adjla : apsal kau nak pompom aku lak? aku nak Rozita Che Wan yg pompom aku, bukan kau. haha

dah diunblock dah. haha

Rara said...

mentaliti cmni mg susah nk ubah la sigg..dr dlu lg..

fndrocka said...

macho je aku tgk hafiz hashim masa dia kalah dgn jepun..hoho...

amacam...mantap tak mentaliti aku?

noorafzan.blogspot.com said...

betul2..
sokonglah walau apapun result dia nanti.
kalah menag tu adat permainan.
yang penting semangat..

et said...

bese ah tu.malaysian kan.^^

siggplus said...

Rara : sebab tu la kena ubah sebelum lagi melarat


fndrocka : mentaliti lu memang mentaliti minda kelas pertama. haha


noor afzan : sokong adalah jalan terbaik untuk menaikkan morale player2 tu.


et : kau macam tu tak?

Neyra Shazeyra said...

aku setuju. dah kalah kepoh semua kutuk2. dah menang, segala pujian terhambur :P

siggplus said...

neyra : kesian kot diorang kena kutuk kaw2, siap buat fb page kutuk team badminton malaysia

pastu menang kemain ucap tahniah kt profile2 fb player malaysia

Neyra Shazeyra said...

itu la bangang. kat twitter pon gitu. mentaliti manusia. haritu jepun menang lawan malaysia semua kutuk2. aku cuma twit; "ok jepun menang. sato sato sato jum makan mee soto" hahahahahaha

Chaireel Azizee Mohamed @ Ayub said...

juara all england tu....sbb lu la dia jadi macam tu...orang nak kondem lu bg kondom..da ke arah keletihan dah dia..macam mana nak perform..kalau asyik letih aje...

jahahahaah

nak sokongan..bg la dulu persembahan yang menarik..

err...ye...nanti lu hentam gua balik...hahaha

siggplus said...

neyra : haha tweet kau tu aku perasan. sato mana reti makan mee soto. dia pandai makan tempe je.



chaireel : haha kondom tu elok apa, elak mengandung. karang mengandung lagi susah nak smash kalau perut memboncet.

persembahan diorang baik dah. itu standard la player quality dia. jangan compare dia ngn lee chong wei.

takut jugak lu gua hentam eh

Chaireel Azizee Mohamed @ Ayub said...

gua nak tengok bola celah kangkang yang dia pernah amek masa dekat all england dulu...

tapi gua hampa...tu yg gua memberontak nie...

siggplus said...

Chaireel : dia dulu kuat kangkang, tu hebat mengangkang.

sekarang ni dia dah insaf, dah taknak guna taktik kangkang untuk menang dah.

kalau lu suka tengok orang kangkang, jom pegi lorong haji taib. sana ramai orang suka kangkang

Chaireel Azizee Mohamed @ Ayub said...

err..tak terkata gua..hahaha...

bukan la gua suke tgk orang kangkang...gua nk tgk dia amek bola stail gitu je..ceh...

hah...jadi tak nak lepak dengan wa sabtu esok nie??

siggplus said...

chaireel : ala gua tau la lu ni jenis suka tengok kangkang2. gua bkan br kenal lu sehari. haha

eh jadi je. lu ada nombor gua kan? roger2 la sok. dah jumpa hotel?

Chaireel Azizee Mohamed @ Ayub said...

demn....hahhahah

okeh..esok gua nk bertolak gua roger lu..

da jumpe da..lepak majestic hotel...

Neyra Shazeyra said...

semalam aku sokong Lin Dan. meroyan semua marah aku HAHAHA.

smlm dapat lihat mentaliti manusia. beriya maki mencarut lepas malaysia kalah aishh