May 28, 2010

.mengagumi kebesaran tuhan

Selamat siang semua.

Rajah 1 : Gambar bukan rekaan semata-mata.

Bukit Broga : 28 May 2010

Naik sebelum subuh, pulang selepas matahari terbit.

Curam dia susah nak cakap, tapi kalau Aril AF panjat, mesti shuffle tak henti-henti sebab tergelincir.

Member aku naik berat dia 90kg, turun jadi 45kg.

Ada 3 puncak. Puncak yang kedua adalah yang terbaik untuk tengok matahari terbit.

Untuk orang-orang yang masih belum nak insaf-insaf, yakni yang selalu melucah, yakni Berd Ustak Terpesong, Takamine Tanbi (gabungan setan dan babi) dan Ian Kuppusamy aku nasihatkan sila pergi. Mana tahu, anda mungkin dapat hidayah di sana.

Itupun kalau mata kau boleh tahan dari melihat gadis-gadis amoi Universiti Nottingham yang hanya bershort pants dan bersinglet naik Bukit Broga secara berjemaah.

Lagi gambar nanti aku upload dekat Facebook.




49 journeyed together:

LovelyMe said...

hahaha..
yang bab aril tue xbley than..
ngexss betol..

Ms. Qhayal said...

almahdulillah..kau dah bertaubat

Neyra Shazeyra said...

aku dlu belajar dekat area situ je. tp tak pegi2 pon bkt broga. hahahha . ko ada nampak diana danielle tak? haha

Huda Luna said...

solat subuh tang mana?

Artzlizan said...

pintu taubat akan sentiasa terbuka hingga hari kiamat...

siggplus said...

irahehe : serious apa aku cakap tu betul, sebab aku tak henti2 shuffle semalam.



aren : kau eja alhamdulillah pun tak betul



neyra : tu lah aku cari gak si diana danielle kot2 ada kt atas puncak tu. tp tak ada lak. kecewa kot. haha




huda luna : musafir




princeduyong : aku syak kau ni mesti jenis tak baca entri kan? yang jenis cari traffic dgn komen tak baca entri habis2

et said...

pehhh.baru berapa jam mendaki, turun sampai 45 kg.mmg penipu ayam.

Ms. Qhayal said...

tu maknanya kau belum taubat sepenuhnya..hu?

almahdulillah = alhamdulillah (dis is da correct one!)

typing error lah..
slh skit jeW-(yahudi kn)

Verdict said...

musafir jaman bile...? kahkahkah

Frodo Baggins said...

cahaya keimanan n hidayah lagi cepat sampai tgok jemaah kaki gebuz itu. wa berdoa jugak tuk kaki lucahan itu.


((bertafakur diksyahduan))

siggplus said...

et : kau macam tak tau ayat tipikal seorang writer. hiperbola itu sangat2 penting




aren : baguslah kau tau. aku ingatkan kau dah tukar masuk freemason.




fiq : hahaha betul lah musafir. kan lebih 2 marhalah




frodo : gua aminkan saja doa lu, kerana mereka sangat2 perlu untuk dapat cahaya keinsafan. selagi tak ada hidayah selagi tu la mereka akan jadi macam sekarang. heh


kaki gebuz sangat. mana tak geram. nak saja gua pegi gigit kasi putus kaki tu.


lu jangan nak seronok sangat gua kutuk 3 ekor tu. giliran lu lepas2 ni. hahaha

Berd said...

mesti bontot amoi terkedek-kedek kan masa nak naik.

memang indah.

lagi indah kalau amoi tergelincir jatoh atas kita. dan teteknya menindih muka kacak kita.



((indah ciptaanNya membuat kita tersedar))

Frodo Baggins said...

lagi indah bila tetek itu bersize nasi lemak harga 10 hengget!!!

((x berani wa nak sebut tetek sbnrnya, ustak berd sesat ajar .. wa ikoot))

Ms. Qhayal said...

gua tgk the arrival beb!
insaf!

Berd said...

besar sangat tak best la frodo.

dia kena yang sedang2.

wa ingat dalam 5 ringgit setengah dua bungkus tu dah ok kot.

kan master sigg kan?

Berd said...

frodo. master sigg mesti marah kalau dia tengok anak buah dia berbalan.

lu la ni. kita kan rakan seguru.

Berd said...

wa benci betol kalau salah taip ni.

ni tak melucah punya pasal la ni.


berbalah*.

Neyra Shazeyra said...

diana selalu lepak tesco semenyih makan kfc. HAHA

Frodo Baggins said...

lu type sambil bayang nasi lemak 5 hengget dlm coli merah, mana tak salah BAHU ((babi hutan))


((mmm, kdg2 size nasik lemak kicit pun sexy jugak yer berd ... hahahha celaka!!!))

Berd said...

frodo.

kicit apa boleh dapat. kang sakit pulak nasik lemak tu.

wa rasa sini macam tempat borak pasal tetek la.

rasa selesa sangat tempat macam ni.

nyaman saja...


hye master sigg!

Frodo Baggins said...

eh, wa musykil ... apsal lu tau sakit?? lps lu picit lu tanya ke? sah, teruna lu dah xder. hahahah setan!



((yer, rasa tenang .. ada cahaya keimanan disini. damaiiii ~ tetek itu nikmat. hye master sigg))


>>___<<

Berd said...

wa pernah picit ian punya. dia punya kan kicit.

dia meraung-raung. tak tahu kenapa.

lu nak try tak. ian kata sedap jugak walaupon sakit.

-cerita ni dicerita oleh takamine kepada wa.




((bese tempat lain takot saja melucah. tapi kat sini lain rasanya. mungkin sebab tuan tempat ni master melucah))


dia tengah tido. mahu tido tepi dia. jom frodo.

iamredranger said...

frodo ngn berd ni bile plak nak insaf? haha.

Anonymous said...

dang!!

90kg to 45kg? mane bukit ni? gile teruja gua!

Anonymous said...

setan sungguh berd dgn frodo.

et said...

heh.hiperbola metafora aku dah tinggal lame dulu2.aku dah tak hengat macamana nak guna.harap maaf.

Yatre Hayati said...

hahahha...insaf tapi perli tak hengat..hahah

kaxx said...

Ini photoshop ni. Mana gua boleh pecaya lu buat-buat benda ni. Keh keh

Nurul Huda Rahim said...

haha! tangan tak payah nak tinggi sgt la bhai. aku tahu, nak amek pic baru posing cmtu kan? haha.

Cheese Monster said...

cilaka. bila masa kau pergi bukit yoga neh?

ada minta doa supaya anak kita sihat selalu?

Sharinginfoz said...

seronok gak mendaki puncak tu kan

Petrol Naik??

siggplus said...

berd : paling syok bila kita kena follow dekat belakang. dah la pakai seluar putih, panties jenis bunga2 pulak. yang ada torchlight macam kami ni terpaksa la suluh. ilmu kan penuluh hidup. haha





Frodo baggins : kau tau konsep biar berpada? kalau dapat yang jenis macam tu boleh mati lemas kot. rm10 beli nasik lemak melampau lah tu. haha

lu jangan takut nak sebut tetek, sbb lu sendiri pun ada tetek

siggplus said...

aren : tgk the arrival baru nak insap ke? masa tgk redtube tak reti nak insap pulak kan? heh




berd : aku suka tengok anak buah aku berbalah sebab bila berbalah minda lucah akan menjadi lebih efisyen. sampai satu tahap aku tak perlu jadi tok guru lagi. aku akan jadi pemerhati yang senyum nipis dan angguk2 bila anak buah aku melucah dengan berjaya. heh





neyra : owh yeke? aku tesco semenyih pun tak tau dkt mana.




frodo : BAHU jiwa tak tenang. banyak sangat fikir pasal coli merah sebab tu dia tak boleh tulis betul2.

nasi lemak kecik la best. tajam




berd : nyaman kan? pundek lu. haha





frodo : dia picit ian ngn takamine punya, sebab tu dia tau. tetiap kali dia picit, diorang mengerang kesakitan. berd yang ala2 baik ni kunun kata kesian la, padahal suka.




berd : lu tido tepi gua saja boleh, jangan main picit2 tetek gua. tetek gua untuk anak gua nak main dikala bosan saja. heh




adjla : entah. semakin aku provoke suruh insaf makin celaka diorang ni. haha




j. love : bukit broga. dekat area2 semenyih. jom. dgr cite sana banyak kenduri aqiqah


kesetanan dia lu tak payah nak pertikai lagi lah.





et : jadi kau dah lupa semua apa yang cikgu bahasa melayu kau ajar? kalau dia dengar ni mesti dia terduduk kekecewaan dan meratap kesedihan

siggplus said...

yatre hayati : diorang ni memang kena perli macam ni, baru nak ingat dunia.

kalau tak kepala otak asik fikir tetek saja. heh





kaxx : masa gua kelas motivasi dulu, penceramah tu suruh gua percaya dengan kawan2. bila tak percaya, semua benda tak jadi. jadi gua nasihatkan lu percaya.





otak ketat : eh mana ada. tu candid tu. hahaha




hbz : gua pegi kemarin. gua doakan semua sihat belaka, termasuk helmet darth vader lu. tapi tu lah, bila gua nak berdoa saja, mesti amoi2 seksi tu lalu tepi. dari doa kesejahteraan terus gua terdoa mintak dapat makan kenduri aqiqah. haha

siggplus said...

sharinginfoz : seronok sangat

Reen said...

tak leh blah gambar ko bro!
hahahah

Reen said...

tak leh blah gambar ko bro!
hahahah

Razman said...

ada 4 puncak la weyh... n amoi2 mmg buat aku memuji ciptaan tuhan.. bulatnya...mantapnya..putihnya..gebunya...

enyheartsdiamond said...

adore the pix :)

Berd said...

Salam dari kami http://mariaozawa.blogspot.com

Salam kunjungan salam ziarah…. Thanks kerana berkongsi story pada kami … kami sedang berusaha membaca older post entry kamu…. Wow entry yang menarik

Salam sebuah persahabatan salam perkenalan dari kami salam dihulur tanda sebuah perkenalan ….

Semoga kami menerima respon yang baik dari kamu…. Thanks againt…
Mei Tiao Da Jie Xiao Xiang
Mei Ge Ren Di Zhui Li
Jian Mian Di Yi Ju Hua
Jiu Shi Gong Xi Gong Xi
Gong Xi Gong Xi Gong Xi Ni Ya
Gong Xi Gong Xi Gong Xi Ni

Di tiap jalan dan lorong
Dari mulut setiap insan
Ayat pertama tika bersua
Adalah tahniah, tahniah
Tahniah,Tahniah,Tahniah Buatmu,Ya
Tahniah, Tahniah, Tahniah Buatmu

Dong Tian Yi Dao Jin Tou
Zhe Shi Hao De Xiao Xi
Nuan Nuan De Chuan Fung
Jiu Yao Chue Xin Da Di
Gong Xi Gong Xi Gong Xi Ni Ya
Gong Xi Gong Xi Gong Xi Ni

Musim Salju kini berakhir
Sudah pasti khabar gembira
Angin panas musim bunga
Akan menghidupkan dunia kita
Tahniah,Tahniah,Tahniah Buatmu,Ya
Tahniah, Tahniah, Tahniah Buatmu

Hao Hao Bing Xue Rong Jie
Yan Kan Mei Hua Tu Rui
Man Man Chang Ye Guo Chu
Ping Dao Yi Sheng Ji Ti
Gong Xi Gong Xi Gong Xi Ni Ya
Gong Xi Gong Xi Gong Xi Ni

Salji dingin kini menghilang
Bunga-bunga kian berputik
Malam yang panjang kini berakhir
Kokokan ayam kedengaran sana-sini
Tahniah,Tahniah,Tahniah Buatmu,Ya
Tahniah, Tahniah, Tahniah Buatmu

Jin Guo Duo Shao Kun Nan
Jin Li Duo Shao Mo Lian
Duo Shao Xin Er Pan Wang
Pan Wang Chun Tian Di Xiao Xi
Gong Xi Gong Xi Gong Xi Ni Ya
Gong Xi Gong Xi Gong Xi Ni

Setelah mengharungi kesusahan
Dengan penuh ketabahan
Kita semua mengharapkan
Keberkatan musim bunga
Tahniah,Tahniah,Tahniah Buatmu,Ya
Tahniah, Tahniah, Tahniah Buatmu

Salam ziarah salam kunjungan persahabatan dari
http://mariaozawa.blogspot.com/

SUMPAH WA BOSAN. TENGOK COLI MERAH PON DAH TAK GERSANG DAH.

Frodo Baggins said...

Salam dari kami http://mariaozawa.blogspot.com

Salam kunjungan salam ziarah…. Thanks kerana berkongsi story pada kami … kami sedang berusaha membaca older post entry kamu…. Wow entry yang menarik

Salam sebuah persahabatan salam perkenalan dari kami salam dihulur tanda sebuah perkenalan ….

Semoga kami menerima respon yang baik dari kamu…. Thanks againt…
Mei Tiao Da Jie Xiao Xiang
Mei Ge Ren Di Zhui Li
Jian Mian Di Yi Ju Hua
Jiu Shi Gong Xi Gong Xi
Gong Xi Gong Xi Gong Xi Ni Ya
Gong Xi Gong Xi Gong Xi Ni

Di tiap jalan dan lorong
Dari mulut setiap insan
Ayat pertama tika bersua
Adalah tahniah, tahniah
Tahniah,Tahniah,Tahniah Buatmu,Ya
Tahniah, Tahniah, Tahniah Buatmu

Dong Tian Yi Dao Jin Tou
Zhe Shi Hao De Xiao Xi
Nuan Nuan De Chuan Fung
Jiu Yao Chue Xin Da Di
Gong Xi Gong Xi Gong Xi Ni Ya
Gong Xi Gong Xi Gong Xi Ni

Musim Salju kini berakhir
Sudah pasti khabar gembira
Angin panas musim bunga
Akan menghidupkan dunia kita
Tahniah,Tahniah,Tahniah Buatmu,Ya
Tahniah, Tahniah, Tahniah Buatmu

Hao Hao Bing Xue Rong Jie
Yan Kan Mei Hua Tu Rui
Man Man Chang Ye Guo Chu
Ping Dao Yi Sheng Ji Ti
Gong Xi Gong Xi Gong Xi Ni Ya
Gong Xi Gong Xi Gong Xi Ni

Salji dingin kini menghilang
Bunga-bunga kian berputik
Malam yang panjang kini berakhir
Kokokan ayam kedengaran sana-sini
Tahniah,Tahniah,Tahniah Buatmu,Ya
Tahniah, Tahniah, Tahniah Buatmu

Jin Guo Duo Shao Kun Nan
Jin Li Duo Shao Mo Lian
Duo Shao Xin Er Pan Wang
Pan Wang Chun Tian Di Xiao Xi
Gong Xi Gong Xi Gong Xi Ni Ya
Gong Xi Gong Xi Gong Xi Ni

Setelah mengharungi kesusahan
Dengan penuh ketabahan
Kita semua mengharapkan
Keberkatan musim bunga
Tahniah,Tahniah,Tahniah Buatmu,Ya
Tahniah, Tahniah, Tahniah Buatmu

Salam ziarah salam kunjungan persahabatan dari
http://mariaozawa.blogspot.com/

SUMPAH WA BOSAN. TENGOK COLI MERAH PON DAH TAK GERSANG DAH.

singkong panggang said...

ak baca tajuk je terus terbukak hati ak nk komen.




hahahahah..;DD
hai sigg.

Aus MeLankoLik said...

hahahak , bagus ni . lepas ni byk entri tazkirah kuar kat blog kau , hahahak .

Jard The Great said...

arghh... frodo dgn berd buat aku tergelak2. apakah aku bakal melucah mcm diorg? oh tdakk...

*nk flag blog depa tk smpi hati plsk

5069 said...

jahanam betul la..baru 2 hari aku tak on9, abg seguru aku si frodo dan berd dah banyak merayau tinggalkan aku..

terima kasih master sigg untuk nasihat yg sangat berguna..bila2 free aku naik broga..dan aku akan pastikan nasi lemak rm5 tu jadi milik aku..

5069 said...

dan untuk berd..dah picit tetek sudahla jangan pegi heboh satu dunia..kat sini ramai awek2 inisen tau x?..kang dorg sume terpengaruh ngn lu terus jadi belen kulim kang..

untuk frodo, aku mmg dah agak org2 katek ni (refer entry sahabat aku) mang taste dia besar2..tu pasal mau rm10 punya nasi lemak..mungkin tit job itu lebih memuaskan untuk kau kan frodo?...hmm

master siggplus mengangguk tanda setuju..

Unknown said...

aku tau...
ko byk kali terpeleot n jatuh guling2 mase panjat bukit tu...
konpem Aril AF bangga dgn ko..

Neyra Shazeyra said...

=p

Doctors in India said...

This is such a helpful reading material for me, I’ve learned a lot of new things. Thanks for the great post!