Jul 15, 2010

.fadhilat pasar malam

Selamat siang semua.

Tadi boleh tahan lambat jugak aku pergi kelas. Bukan sebab aku bangun lambat, tapi menunggu giliran mandi dalam toilet. Budak-budak rumah aku ni terlalu metrosexual, nak mandi kena pakai body butter lah, cukur misai dulu lah, sabun ketiak bagi hilang daki lah, rebonding bulu pubis lah. Macam-macam.

Jadi masa mandi yang sepatutnya ambil masa maksimum 10 minit jadi lebih dari 20minit.

Nasib baik rumah aku tak ada bathtub, kalau tak lagi lambat la aku nak bersiap.

Akibat dari kelambatan cilanat-cilanat yang mandi mengalahkan gadis, aku sampai kelas lambat.

Bila sampai nak cari parkir punya la payah. Kalau kelas pukul 830 tak apa lagi, parkir masih ada, tapi kalau pukul 1030 memang harapan la kalau nak cari parkir dengan mudah.

Biasanya budak-budak fakulti engineering macam aku akan parkir dekat dalam kolej Mawar. Sambil menyelam minum air. Dalam tu dah la kolej gadis, jadi peluang nak cuci mata cukup tinggi.

Tapi hari ni parkir dalam kolej Mawar penuh macam babi masuk kandang. Kereta bukan takat double park, sampai triple park pun ada. Dah tu semua stok perangai macam celaka double park lepas tu tak reti nak release handbrake. Nasib baik bukan aku yang kena, kalau tak dah lama aku calarkan kereta-kereta pundek tu.

Aku perasan dalam kolej Mawar ada macam kanopi. Kanopi ni cukup banyak makan space parkir dalam tu. Hampir setengah. Dalam fikiran aku, mungkin ada event tengah hari ni, sebab tu dia letak kanopi dalam tu.

Tak apa lah, aku parkir jauh sikit.

Lepas parkir, aku sempat tanya dekat pak guard yang mata meliar cari orang nak disaman.

"Abang, ada apa-apa event ke dalam tu harini?", tanya aku dengan perasaan ingin tahu yang membuak-buak. Mendidih-didih.

"Ohh tu diorang buat untuk pasar malam karang", tegas pak guard sambil pandang dada gadis yang lalu lalang.

Aku tengok jam di tangan. Masih pukul 10.28 pagi.


Kejadah apa pasar malam untuk malam karang pagi-pagi dah kacau orang nak park kereta?

Dan-dan tu jugak aku pergi cari MPP, aku bagi pelangkung barang sekarate dua dekat tengkuk dia. Bodoh macam lembu kena tarik hidung. Langsung tak ada inisiatif nak melawan.

Lain kali kalau nak buat pasar malam, isytihar terus UiTM tutup untuk hari tu, tak ada la kacau beauty sleep aku. Cilanat.

47 journeyed together:

. said...

bila orang gila seks cuba merogol anak jantan orang... mesti rezeki dia tak nasib... macam lu lah

cik panadol said...

kenapa buat pasar malam kt tempat parkir...cari la padang ke, kwsn lapang ke...kn tak ganggu org....

siggplus said...

@Pelatt

apa lu cerita ni? gua tak faham langsung

siggplus said...

@cik panadol

itu lah pasal. celaka betul. dah la skrg nak cari parkir macam cari emas, limited, pergi buat pasar malam pulak. bongok betul

redballerina said...

uitm s.alam mmg problem parking tak hengat. yg dalam mawar tu bukn maen luas parking depan dewan pe jadah tu boleh pulak tutup.

MOFASAD said...

zzzzzzzz

Liliyuli said...

masuk kelas cepat lah!! jgn pandang dada orang..=P

Berd said...

sifu. biar gua balas komen parid maupusat.

celaka lu parid. master lucah kita dok ceramah lu boleh tidor. bodoh!!

ok tak sifu!? maafkan kelakuan rakan seguru gua sifu.

meo188 said...

nk makan kopok lekor d psr mlm... nyum2

Amir Syahir said...

mpp...bnyk ckp..kerja kurang..malas gua undi sem dpn..celake.

. said...

gua tahu lu blogger otai.. pandai lu jadi propa ya?mau jadi just konek ka?

Ann said...

kalah anak dara mandi ni....haha

Hellioz said...

lu taram je mpp tu semua
gyahahahahaah~

adesz
byk siyal gwa miss

sane parking cmne hah?
dgr cte kne park kt padang kawat
gyahahhahahaa~

deus X machina said...

banyak komplen lak budak sekolah ni

Ken Wooi said...

i think i miss the pasar malam near my uni =)

Aslina said...

entry ko mengingatkan aku yang bulan puasa makin dekat.

aku nak buat peta lokasi bazar ramadan cepat2 ah camni. bleh spot mana lagi meriah.

ishiko said...

fadhilat yee...huhu

shax said...

rojak buah yang jual kat pasar malam mawar jangan beli.
dia taruk timun dengan lengkuas curah dengan kicap tamin yang dah di campur air.

cilake betul.

The lady said...

tah pape je buat kat situ . tak pikir ke..

5069 said...

aku je ke yg rase komen berd macam pundek?..

bukan penggoda said...

abg wong ckp ko bwk pengaruh xbaik kt dia. dia dlu inesen. tp, sjak dah kwn dgn ko dia dah pndai mencarot.

sejaoh mane kebenaran statement dia tu, aku xdpt pastikan.

maaf ye org atas. -.-'

annadzirah said...

sejak ble comment form ni berubah.
hahahaha.


tu je.
terima kasih.

Takamine Iswadi said...

bising r lu kimak !!!

Unknown said...

kau bawak forte eh sekarang?

siggplus said...

@redballerina

uitm bongok, tak faham2 lagi parking tak ada

siggplus said...

@Farid MOFASAD

fakiu. haha

siggplus said...

@Liliyuli

kelas kelas jugak, dada terhidang tak boleh lepas pandang.

tak lengkap hari orang kata. haha

siggplus said...

@Berd

jgn bergaduh sesama rakan seguru.

karang gua lipat sekor2 karang. salam cepat!

siggplus said...

@meo188

pegi la kau, tak ada sapa nak larang

siggplus said...

@hiro

tapi kalau tak undi, macam mana nak dapat roti dengan air kotak free?

ingt sng2 uitm nk kasi semua benda tu free?

siggplus said...

@Pelatt

memang pun. lu baru tau ke? mungkin jugak gua ni just konek? sapa tau kan? heh

siggplus said...

@Ann

kalau anak dara mandi lama, anak yang tak ada dara mandi kejap ke? huraikan

siggplus said...

@hellioz

fakulti lu la parking dekat padang kawad. gua semalam hampir2 parking dekat padang kawad. nasib baik ada 1 slot cun punya budak jambu keluar.

siggplus said...

@deus X machina

hidup belajar tak kompelin mana complete. heh

siggplus said...

@gundam saiz mini

oh, tapi seriously, jangan pegi bazar uitm. yg berniaga tau nak untung dengan cekik darah saja

siggplus said...

@ishiko

yup fadhilat. comel tak tajuk? haha

siggplus said...

@shax

bongok apa taruk lengkuas? ingat masak laksa ke?

siggplus said...

@aina

mpp la bangang langsung tak ada suara. apa yg disajes ikut je tak melawan.

siggplus said...

@wong ah ian

setiap komen berd mmg macam pundek sepanjang masa

siggplus said...

@bukan penggoda

benar. aku kan sifu dia. apa aku ajar dia kena buat tutorial. kalau tak buat aku failkan dia, hantar balik kampung

siggplus said...

@annadzirah

semalam

siggplus said...

@Fucking Guy

cibai, sukati gua lah!

siggplus said...

@YobSumo

salah tu. aku bukan bawak forte, tapi aku bawak kote

Amir Syahir said...

fakingrin tol..nanti undi la barisan..dpt rm90 free..hahaa.

siggplus said...

@hiro

lu tau tak undi lu nanti akan dibawak ke akhirat? kalau lu salah pilih, menjawab la lu dekat dalam kubur nanti.

sekarang macam mana? lu masih nak pilih rm90?

|.a.r.i.e.z.a.| said...

hahaha tp in the end, mlm tu sure u g jgk pasal mlm tu kan? heheheh

ww said...

crik kwn dak master pnjam access card mereka..then kantoi ngn pakgak cm aku aritu..bahahaha.

aku nk bwat lagik..rasa2 pakgad hamdan ttbe nk muncul lagik x?
:D