Jul 13, 2010

.pengajaran 2

Selamat siang semua.

Aku pernah terbaca orang putih cakap pasal minum susu sebelum tidur. Dia kata kalau minum susu sebelum tidur, boleh memudahkan proses untuk tidur. Jadi bila selalu ada aktiviti malam, contohnya bola, aku akan lebih cenderung untuk ubah waktu tidur aku. Ini bermakna aku akan menghadapi kesukaran untuk adjust waktu tidur aku balik ke sediakala.

Jadi mengikut saranan orang putih tu, tadi aku cuba minum susu. Tapi nak minum susu tin, malas nak bancuh. Nak minum susu dekat dada, belum ada yang berkenan nak bagi. Nak mintak dekat mak aku, takut esok pagi bangun pipi jadi merah berdenyut-denyut kena tampar.

Dengan rasa gelisah, aku cuba alternatif terbaik ; beli air teh ais susu lebih.

Habis satu peket aku balun minum sekaligus.

Dan sekarang aku masih juga belum tidur, langsung tak ada perasaan nak tidur.

Kenapa?

Sebab sekarang aku tengah berhempas pulas berjuang di atas mangkuk jamban. Dari tadi tak henti-henti sakit perut.



Nasib baik ada rokok peneman setia di kala aku tak henti prett prett prett. Nak makan pil chi kit teck aun, semua dah habis.

Sial betul mamak ni, aku rasa masa dia bancuh tadi dia bubuh resepi istimewa la. Tak bulu tangan, peluh di ketiak.

Dan waktu-waktu macam ni aku mula rasa saranan orang putih tu hanyalah propaganda Illuminati semata-mata.

Cibai mamak, cibai freemason!

Orang Shah Alam jangan tanya kenapa kalau tangki kumbahan tersumbat gara-gara terlebih kapasiti. Salahkan agen Illuminati.

Uhh aku rasa kepala taik dah keluar sikit ni, aku pergi sambung balik ya. Doakan aku berjaya dalam peperangan kali ni. Ameen.

20 journeyed together:

neyra shazeyra said...

errkkk

B E L L A said...

haha its true la, scientifically. takkan nak bebel pasal calcium semua dekat sini kan. maybe other factors kot kau takleh tito. heee.

x-po said...

aku mmg tak leh minum susu putih, kalau tak, muntah la jawabnya..haha yek yek

Niat jadi playboy/playgirl semata-mata mahu dapatkan yang terbaik ke?

xazryx said...

freemason mmg lakhanat .huaahha .

J. Love said...

teh kan ade caffeine. trigger la nafsu nak berak lu. and of course susah nak tido. should've taken fresh milk instead.


so jgn salahkan omputeh! kah kah kah!

Fucking Guy said...

buasir nya jantan !!! haha

Farid MOFASAD said...

bodo

otak ketat said...

aku rasa dia buh julap. aku dr dulu dah dpt hidu kegiatan freemason. tuh pasal aku tak suka susu. wakakaka.

Penulis.Sahaja. said...

lu makan baca bismillah tak?
mak gua kata kadang2 perut meragam sebab makan tak baca bismillah.
tanya je. kot2 terlupa baca kot masa tu. mana lah tau kan. hehe.

Pelat said...

gua rasa otak lu tak betul..

tak pun sistem hempedu lu tak berfungsi dengan normal

diraja22 said...

itu pun nikmat jg.. sabar..

annadzirah said...

aku suka minum susu.
tapi memang akan kejar tandas lepas tu.

p/s: syukurlah dapat berak. amin...


ENTRY BARU ; Teringin Bela Hamster Tapi....

shaa bonitaa said...

gmba ape ea yg laki tu tunjuk?

Ainee Cumi said...

gambar tak ada lagi snonoh ke weyh??
gambar tu tak cukup untuk gegarkan loya tekak akulah weyh!

noor afzan said...

Susu tu bagus tapi bila kamu campur ngan ais campur pula dengan teh makan jadilah bagus as julap.
tak memasai pula kena bercinta dengan jamban.
kuikui~

Liliyuli said...

busukkkkkkkkkk =P

amer_hoosynie said...

perot kosong jgn minom air susu...nnt saket prot...kalo dah kena saket prot,jgn minom air susu sampai dah btol2 baik coz air susu akan buatkan lebeh rasa gmpg!!!minum saje air bergula mcm limau ais...~

amer_hoosynie said...

perot kosong jgn minom air susu...nnt saket prot...kalo dah kena saket prot,jgn minom air susu sampai dah btol2 baik coz air susu akan buatkan lebeh rasa gmpg!!!minum saje air bergula mcm limau ais...~

Eerie Liuvyx said...

hahaha....cube ko try teh o pekat bg hilang cirit..haha

noraini azhari said...

minum susu panas suam lah nak bg senang tido..
telan teh ais mmg xla..
teh 2 kndungan kafien byk kot..
ish ish