Jul 12, 2010

.tips mengatasi kes pecah rumah [rare]

Selamat siang semua.

Beberapa hari lepas rumah jiran aku kena pecah. Habis barang-barang rumah semua kena angkut dengan mat dadah.

Aku rasa cukup hebat pencuri ni, sebab dia boleh curi macam-macam dalam masa yang singkat. Siap boleh makan malam dulu dalam rumah tu. Ikut pada tuan rumah, dia kata macam kena pukau, sebab dia nampak dah laki tu, tapi macam endah tak endah.

Itu lah sebabnya Tuhan tak bagi laki dengan perempuan tak boleh duduk serumah kalau bukan muhrim. Aku cakap ni berdasarkan fakta, sebab aku selalu tengok laki keluar masuk rumah tu macam rumah tumpangan saja.

Tuan rumah kata lagi, pencuri tu siap boleh makan nasi gulai ikan dekat rumah tu. Ini cukup rare. Dulu tak silap aku ada kes curi dekat Sarawak yang macam ni jugak. Katanya ilmu dia kalau nak pecah rumah kena makan dekat rumah tu. Kalau langsung tak ada makannan, tapi ada ikan mentah, kena goreng jugak. Kalau tak ilmu tak jadi. Ada orang Sarawak yang boleh comfirmkan?

Jadi sini aku nak bagi tips cara-cara nak mengatasi kes pecah rumah yang macam ni.

Senang saja, sebelum tidur, pastikan semua makanan tak ada dalam rumah, kecuali lesung batu, belacan, dan cili.

Kenapa aku cakap macam tu? Fikirkan situasi sambal belacan, dan tumbuk sambal tengah malam.

10 journeyed together:

Koyuki said...

oooo...

CinTa Lea IxoRa said...

kalo utk pencuri yg msk n xmkn kna wt cmne lk?

redballerina said...

boleh la pakai cadangan ni....

Huda Luna said...

jenuh la plak

[z@ck] said...

jenuh pijar bibir makan cili semata..
hahaha

amer_hoosynie said...

kalo pencurik 2 bwk siap2 ikan/ayam dr pasar...siap dgn perencah tom yam adabi...cmna plak 2?? =D

Fucking Guy said...

haha bangang lu sial haha,

nadirah_nor said...

ini serius pnah terjadi
kat rumah aku sendiri
pencuri tuh x smpat basuh tgn lpas mkn rasanya
tombol pinto ada nasik pluss smbal tumiss
cheh! pengotor gilakk...

♥cutebabygirl♥ said...

hahahha
tips xley blah.

@yuE said...

nice!!!aku nak try nanti...=p