Feb 16, 2010

.ini entri menjijikkan [jangan baca]

Selamat siang semua.

Sejak kebelakangan ni, aku selalu sakit perut. Tak la sakit perut sampai tengah sedap-sedap makan tetibe rasa kepala taik tu dah keluar separuh. Ini sering berlaku menjelang setiap kali lebaran Raya Cina. Aku benci limau mandarin yang cina selalu bagi free. Selalu jadi penyebab aku cirit.

Paling aku marah ialah taktik penggunaan Pil Chi Kit Teck Aun setiap hari langsung tak memberi kesan pada komposisi taik yang keluar.

Sebagai seorang penggemar berak, aku amat menitik beratkan komposisi taik yang keluar dari bontot aku ketika berak. Dan aku tak suka berak taik jenis cair. Tak seronok. Sebab utama ialah kalau sakit perut, serta merta lohong bontot itu akan jadi panas meluap-luap. Ini membuatkan proses nak meneran saki baki taik jadi tak selesa. Macam makan ikan goreng tak cicah sambal belacan. Serba tak kena.

Sedikit fakta dari blog Paraxixth, beliau menyatakan bahawa kelajuan bunyi berkadaran 344 m/s yakni bersamaan dengan 1238 km/jam. Kelajuan cahaya pula mencecah 300,000 kilometer sesaat, bermakna, kelajuan cahaya adalah yang terlaju. Kelajuan di tempat ketiga adalah kelajuan bau. 

Kelajuan bau yakni kentut berkadaran dengan perut yang memulas. Hipotesis yang dikaji oleh pakar-pakar kentut dunia menyatakan, semakin perut memulas, semakin tinggi kelajuan bau, dan berkait rapat dengan bau kentut. Jadi jika kau sakit perut, kebarangkalian kentut kau berbau tungkik adalah tinggi. Dan jika aku sendiri pun tak boleh tahan dengan bau kentut aku ketika berak, macam mana nak berak dengan tenang? Takkan nak cari topeng pernafasan jenis kalis radioaktif?

Dari kajian aku pulak, taik jenis cair seakan-akan mempunyai molekul-molekul yang sangat tajam. Dan sewaktu perjalanan ia mahu keluar dari bontot, molekul-molekul tajam tersebut akan menghiris lohong bontot. Ini akan menyebabkan proses berak menjadi pedih, walaupun lepas menyapu KY Jelly/Durex Jelly. Jadi bayangkan lah azab yang ditanggung oleh aku ketika mahu meneran saki baki tahi yang ada.

Lagi yang buat aku geram, kejadian tahi nak terkeluar sangat-sangat ni selalu berlaku apabila aku sedang seronok berjimba bersama rakan-rakan. Aku cukup tak suka perasaan ini, apatah lagi terpaksa kelam kabut berak di tandas yang sangat 'bersih'. Gila apa berak sambil terpaksa berjaga-jaga dari terpijak serpihan tahi pengguna tandas terdahulu. Sungguh mengganggu konsentrasi.

Jenis tahi juga mempengaruhi warna tahi. Dan warna coklat kehitaman adalah sejenis warna yang tidak cantik dilihat dengan mata kasar. Dan warna coklat kehitaman sering terjadi pada tahi jenis cirit. Jika ada warna cirit selain dari warna tu, bonus buat kau.

Dan mengikut pengamatan aku, taik jenis keras-keras lembut, mempunyai daya apungan yang tinggi. Dari teori yang dinyatakan oleh ahli fizik terkemuka, mata lebih mudah untuk melihat benda yang dekat. Jadi tahi yang mempunyai bouyancy yang tinggi akan memudahkan kita untuk mengkaji komposisi dan enzim-enzim yang ada padanya. Sebagai contoh, jagung yang kita makan waktu tengah hari boleh dilihat terpalit sama pada tahi yang jenis keras-keras lembut. Ini sama sekali tidak dapat dilihat jika taik jenis cirit kerana atom-atom yang membentuk tahi cirit akan terlerai ketika ia mencecah air.

Jadi akibat dari kurang keselesaan yang teramat sangat, lahirlah entri menjijikkan ini.

Aku berharap kau tak baca entri ni sambil mengunyah sesuatu. Tambah-tambah lagi makanan berbentuk seakan-akan najis, atau yang berwarna coklat.

Sedikit gambar selitan buat tatapan anda.


Orang kata, kalau tak ada gambar dalam entri, entri jadi tak menarik. Betul ke?

Entri ni khas untuk Neyrashazeyra, si pencinta berak, macam aku jugak.

Post Skriptum : Aku nak buat fan page Facebook tajuk "I Love Berak" pulak lah. Since sekarang ni kan trend benci/suka je mesti buat fan page. Ahli diwajibkan mengupload sekeping gambar tahi sendiri, sebagai pengenalan diri. Agak-agak famous tak? Heh.



22 journeyed together:

greenhall said...

gu xpenah lg tgk rupa taik babi..

paraxixth said...

heh. tadi gua dapat sms. minta belas kasihan dasar ketuanan tajuk dan entry isi pendaapat.

approved!

annadzirah said...

aku skrol cepat2 nak bace entry ni.
berharap xnampak shit tuh.
=.='

Neyra Shazeyra said...

KAO memang! jatoh saham aku. bala ah pasni ta menang mana2 contest sbb ko buat entry taik balas dendam letak nama aku. hahaha

acap2405 said...

perh..
tersembur air yang sedang diminum depan pc..
arrhh..
nyesal bace..
ini tulisan saja..
rupanya siap ngan hadiah lagi..
T_T

joegrimjow said...

wekkkk wekkk wekkk

Unknown said...

Senget!
Lain kali, sila letak pic taik cair. Baru kena dengan entry!.
Chop! Singgplus! Fana rasa limau free yang dapat tuh ada ulat ulat di dalamnya yang bentuk fizikalnya seakan akan urat-urat buah limau!
Euww!

Anonymous said...

yeks!!!!!!!!!

Huda Luna said...

erk!

kembang tekak org

Azureen Azlan said...

wek :(

Anonymous said...

cam sial lu mattttt


hha

mafilleiz said...

ko ni semangat ya ya je cakap pasal taik. hadui.

dah a aku baru lepas usha video ulat resdung dlm blog shax.

jmpe plak pasal taik kat blog kau. nasibbb

izzahfarhana said...

dr taik kite leh tau kan sistem badan kita sehat ke x.org ckp taik terapung bagussss

|.a.r.i.e.z.a.| said...

alahai.. aku jatuh hati kt gmbr taik tu. nmpk sgt sihat.. cukup sempurna! hahaha

zainalalieff said...

YA ALLAH! Kenapa mesti ada gambar TAHIKKKKKKK!? Hahahahahhaha! Jijik do! Entri paling gempak aku penah baca!

Aisyah SHarif said...

serius cakap. bila tengok gambar 2, saya rasa macam boleh bau HARUMnya.

siggplus said...

bila tengok gamba tu rasa teringin nk mkn kan? haha

Aisyah SHarif said...

haha. not in a thousand years.

oh ya, saya suka how awk guna istilah2 sains in everyhing.

nice.

siggplus said...

hoh, istilah sains tu aku main pajak je apa yg ada dlm otak. bukan betul pn. sila jgn pcaya. haha

Aisyah SHarif said...

betullah tu. awak budak sains ke?

Nas said...

tolong jangan letak gamba taik!!!
geli wooo

Anonymous said...

apsl taik tu siap pecah mnyk?musykil ni.haha