Feb 11, 2010

.tips berlagak jadi orang kaya

Selamat siang semua.

Tadi aku ada kelas Deutsch, dan test Deutsch. Alhamdulillah, aku berjaya buat dengan tak berjayanya. Soalan pun aku tak faham, inikan pulak nak jawab soalan yang dia bagi. Ingat aku dari kecik tadika dekat Munich ke apa nak reti faham bahasa Deutsch kow-kow.

Lepas test Deutsch, aku check wallet aku. Ada beberapa keping resit Tesco, 3 keping syiling 20 sen, dengan beberapa helai tisu dengan nombor telefon gadis-gadis comel/seksi. Aku buang tisu yang ada tu dalam tong sampah. Buat semak saja. Yang contact dalam handphone aku ni pun tak habis mengorat lagi. Heh.

Aku berkira-kira nak beli apa dengan duit 60 sen. Rokok sebatang lepas. Pemadam exam grade saiz sederhana lepas. Tuala wanita pun lepas.

Aku fikir balik. Semua benda tu tak boleh isi perut aku tu. Melainkan aku cicah tuala wanita tu dalam kopi, then sumbat dalam mulut. Mungkin kenyang, kot.

Tak boleh jadi. Aku cepat-cepat pergi ke mesin ATM terdekat. Tepi kolej gadis-gadis. Aku jalan slow-slow sambil mata meliar cari gadis-gadis macam suami dah lama tak dapat belaian kasih sayang dari si bini.

Ada 3 orang gadis jalan depan aku. Sorang free hair, sorang tudung baju ketat, sorang jantan berperwatakan wanita. Aku klasifikasikan pondan tu gadis. Sebab ada buah dada. Aku dengar saja percakapan diorang.

Gadis 1 : I nak keluar duit ni, nak beli baju dekat Pavi kejap lagi.
Pondan : U nak beli baju apa? (dengan suara garau kepit)
Gadis 1 : Ala sekarang kan tengah sale. I nak beli baju banyak-banyak. Haritu I tengok dekat Versace ada sale murah-murah. Tu I nak beli tu.
Gadis 2 : Eh mampu ke kau beli? Mahal kot even dah sale.
Gadis 1 : Apa pulak I tak mampu. U ingat I ni miskin sangat ke? Kejap kita pergi ATM kejap I nak keluar duit.

Pondan dengan gadis tudung baju ketat ikut saja si Gadis 1, macam lembu kena ikat dekat telinga.

Dalam hati aku, celaka budak ni kaya betul beli Versace. Gaya biasa-biasa saja. Sambil jalan-jalan diorang sembang macam-macam lagi lah, semua ayat nak 'up' saja. Semua nak cakap jenis berlagak saja.

Si Gadis 1 beratur depan aku. 2 ekor malaun lagi tu tunggu luar bilik ATM sambil bertepuk tampar cara manja. Si gadis tudung ketat aku boleh terima lagi. Yang si pondan tu, haih aku tak tau nak cakap apa dah.

Tiba giliran gadis tu, aku dengar saja dia tekan butang dekat mesin tu. Tett tett tett.

Aku tengok dia nak keluar rm50 saja. Apa jadah nak beli Versace keluar rm50. Nak beli baju dekat Uptown Shah Alam pun tak lepas.

Lepas tunggu mesin tu calculate baki wang yang dia ada, keluar tulisan dekat skrin,

"Maaf, baki anda tidak mencukupi"

Gadis freehair cepat-cepat tekan butan cancel, then cepat-cepat tarik kad ATM dia dan simpan cepat-cepat dalam wallet.

Aku tenang saja. Orang kata, dalam hati siapa yang tahu kan. Hati aku masa tu gelak guling-guling dekat gadis freehair tu. Aku dengan senang hati keluar duit rm100, sampai berkira-kira nak bagi dekat gadis berlagak tu rm50, belanja dia baju jenama Versace banyak-banyak.

Kalau boleh lah. Heh.

38 journeyed together:

Ken Wooi said...

haha.. act rich eh? maybe she wanted to buy fake Versace?? =P

kenwooi.com

luvly mya said...

haha..orang tak reti nak ukur baju kat badan sendiri..hek3=)

Azrul Hisham said...

mak aii...kalau saya dah sound direct dah...payah tul kalau berlagak kaya ni...

Drunbella Khoo said...

wakakakakaka.
susah betul kalau jenis yg nak sembang up neh.
kalau betul ada duit takpa lah.
padan muka perempuan itu.
>___<

Unknown said...

kahkahkahkah...
hahaha...
sembang lebey je minah tuh....

rm50 jerk...versace cap ayam lepas lah

NARDtheNERD said...

haha~...sembang je kencang en~..=))

Fiffy Hazirah said...

wakakaka... ntah2 versace uptown. wakakaka

made in china

kaxx said...

ah. tudung pun dia tak mampu beli. ini kan pulak ver-apa-jadah.

gila baik aku ceramah. haha

scya lollita said...

haha .
rosakkan kaum hawa je .

Anonymous said...

kasihanilah dia
ko sumbang ler seratus ko
mana tau dapat body free

Unknown said...

hahahaha
cemane la blh berkawan dgn org sebegitu?
hehh.

|.a.r.i.e.z.a.| said...

alahai kesian.. boleh je rm 50 baju versace.. logo cop sendiri hahhaa beli t shirt kosong :p

devoted lily♥ said...

klu aku dctu ketika itu..
sah pmpuan tu kne gelak dah..
silap2 malu smpai masok muka lam jamban pastu flush..haha..

.millalara. said...

heh! ketidakkemaluan sungguh! erk, jom jumpa, ak nak bwk kotex ngan kopi. sudi jadi bahan ujikaji? ;p

arekymz said...

hahaha..
ko lak g skodeng2 lak an.,.
buat2 ah kire duet dpn dye doh..

Neyra Shazeyra said...

versace uptown pon ta mampo. hahahha

Nurul Huda Rahim said...

"cilaka punya sugar daddy! dia tak bank in pn! mmg nak kena neh!" dlm hati gadis tersebut.

aemy said...

blagak seyh..
haha.., seb baik mbr tunggu luar..,
klau join skali kat ATM msti dia nyorok dlm mesin tu.. haha

NAZ said...

kuang kuang kuang poyo

lumut said...

amikkk kooo....

sigg..huda ner?aku rindu die..

die ok x?
arituh cm x ok je mse kat fb..huhhh

lumut said...

amikkk kooo....

sigg..huda ner?aku rindu die..

die ok x?
arituh cm x ok je mse kat fb..huhhh

lumut said...

amikkk kooo....

sigg..huda ner?aku rindu die..

die ok x?
arituh cm x ok je mse kat fb..huhhh

lumut said...

amikkk kooo....

sigg..huda ner?aku rindu die..

die ok x?
arituh cm x ok je mse kat fb..huhhh

lumut said...

aku

lumut said...

jarang

lumut said...

buat onar/.

lumut said...

sekali-sekala

lumut said...

tak pe kan

lumut said...

syg?

lumut said...

amacam?

lumut said...

rasa

lumut said...

hot tak?

siggplus said...

haha cibai lumut. balas balik

annadzirah said...

student kaya dengan PTPTPU je.
tp aku xamek.
so aku miskinlah.
erk.

aku Zaty said...

haha!
biar pape asal bergaya..

Huda Luna said...

hahahha

kesian

agak2 la klu nk blagak pun

{lumut} said...

buat onar/.

NARDtheNERD said...

haha~...sembang je kencang en~..=))