Feb 12, 2010

.ipoh mali tarak sombong weh

Selamat siang semua.

Hari ni aku balik Ipoh. Orang Ipoh, sila ajak aku lepak. Jangan cakap saja. Ajak sungguh-sungguh, jumpa pun kena sungguh-sungguh. Jangan sembang macha.

Aku dah rangka beberapa aktiviti. Mainly pasal makan. Sebab dekat Shah Alam ni, belum ada 1 kedai makan pun yang berjaya memuaskan hati aku. Semua cukup-cukup makan, cukup-cukup kenyang saja.

Aku nak makan laksa kedah padang polo, kote aw kerang tepi stadium, mee kari daud mat jasak, lai chee kang gerai ah seng foodcourt tepi kamdar, bihun sup tulang gerai pak misai desa aman, sizzling mee greentown mall, satay endut, roti bakar telur setengah masak medan dato sagor, nasi claypot jaya jusco, keropok lekor mantap tepi telekom, satay jawa tepi medan gopeng, tomyam poktek jalan pergi gopeng, roti bakar dengan white coffee ipoh old town pure punya, mee goreng nasional medan kidd, mee kicap gerai 65 tepi stadium dan laksa pak misai desa aman. Oh ya, paling aku sangap nak minum kopi cap che' nah sambil cicah biskut mayat.

Aku teringin semua.

Aku harap dengan niat mentekedarah sebanyak ni, mudah mudahan kuantiti badan dapat bertambah dengan jayanya.

Ameen.

Opah Timah, here I come!

23 journeyed together:

joegrimjow said...

biskut mayat?
cam pernah makan

joegrimjow said...

aku 1st
kalah hana
kekekeke

nn said...

badan bertambah? macam mana tu???? haha

Ainee Cumi said...

ko ni ak gerak pergi singapore lahh esok kalau tak leh join tmbhkan berat badan kan?

Ainee Cumi said...

ehh lupa nak cakap..tempat tempat makan yang ko cakap tu semua tempat terbaik di ipoh laarrrr weyhh! bangga aku ngan kau senanh

paraxixth said...

welkambek

arekymz said...

wawah..
ipoh mali pulak..
pegi lah ko menggemukkan bdn ye..
hahaha

sarahunny said...

kopi che nah? wahhh my mos favie tu.. dekat pahang ada.. sebab ada wakil dia.. ..kopi tu mmg tebaik!!

saiful mohamed said...

memang betul2 ipoh mali ni..

black_mel said...

banyak gila tempat...cuti seminggu mana cukup...

|.a.r.i.e.z.a.| said...

nnt sila kirim salam sama opah timah kamu :D

Unknown said...

perh sigg...
semua menu2 yang ko nak makan tuh menggiurkan....
huhuhuhu
lapoooo

azzaliena suziantie said...

perggghhh..
makan ke melantak.

hmdnzr said...

dulu aku belajar kat matriks gopeng
kalau outing sahaja mesti pi jj
makan claypot la. terbaik dari ladang.
mak cik indon uh pandai cakap bahasa cina. kagum wooooooooo!!!!
hahhahahahahaha

Huda Luna said...

wahahahah


here i come toooooooo!

nnt kita mkn smp boncet ye

Lea Isnawi said...

byknya nak makan...
nak kempunan sgt ker?

NAZ said...

buat journey video pun menarik nie haha

QASEH ALYN said...

ishk3...bnyak nyer mkn..huhu

mr.panda said...

haha setuju n ko. kat shah alam x de kedai sedap. heh. hari2 duk pulun nasi kat medan je.

Drunbella Khoo said...

boleh ganti maria tunku sabri neh.
hahahaha.
:D
laksa padang polo terbaik.
yeahh.

Reen said...

adeh. sume kedai makan best best..

neh yg maleh nak tinggalkan ipoh neh.

hahaha

«♪Ruff♪» said...

perh sigg...
semua menu2 yang ko nak makan tuh menggiurkan....
huhuhuhu
lapoooo

Doctors in India said...

This is such a helpful reading material for me, I’ve learned a lot of new things. Thanks for the great post!